Skærmdriver

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Skærmdriver

Indlægaf Gæst » man aug 01, 2016 15:56

Hej igen, igen
Her er mit nye spørgsmål.
Jeg har en ældre pc, en Fujitzu-Siemens model Scaleo L (32 bit tror jeg nok den kaldes.)
Desværre stod min skærm af for nogen tid siden (Samsung model 913 N S 19").
Pc´en bruger jeg til at åbne nogle programmer, som kun kan åbnes i denne pc (32bit), men nu har jeg fået tilbudt
en Dell-skærm også 19tommer til den beskedne sum af kr. 150,- som er i fin stand, men er der ikke noget med, at man skal have en skærmdriver, når man sætter pc´en til en "ny" skærm?
Hvis det forholder sig sådan, hvordan kan jeg så få fat på en skærmdriver, der passer til min pc? Eller søger pcén selv efter en paassende driver, når jeg kobler den på internettet?
Håber I forstår, hvad jeg mener.

Mvh
Kirsten

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:47.0) Gecko/20100101 Firefox/47.0
Gæst
 

Re: Skærmdriver

Indlægaf Kim Ludvigsen » man aug 01, 2016 17:35

Hej Kirsten

Skærmdriveren hører til skærmkortet, der sidder inde i computeren - ikke til selve skærmen. I gamle dage, skulle skærmkortet understøtte de forskellige skærme, men det burde ikke være et problem i vore dage. Det er vist en del mere end 10 år siden, jeg havde problemer med den slags. Skærmen burde umiddelbart virke, når du sætter den til computeren.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Skærmdriver

Indlægaf Gæst » tirs aug 02, 2016 7:25

Hej Kim

Tak for det trøstende svar. Jeg krydser fingre - og håber :)
Mvh
Kirsten
Gæst
 


Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster

cron