Ekstern Harddisk længe om at starte.

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Re: Ekstern Harddisk længe om at starte.

Indlægaf Snowman36 » søn okt 09, 2016 17:04

Regmos skrev:Prøv at sætte et billede ind af Denne PC, så vi kan se alle dine drev.

Billede


Ekstern Harddisk_online_igen.PNG


Højst uventet dukkede den op igen efter 1 uges fravær.
---------
Som jeg skrev for lidt siden>

Snowman36 skrev:
:shock: ....Hvad pokker.... :shock: Mens jeg skriver her, dukkede den Eksterne Harddisk Drev "T" højst uventet op og den virker lige nu. Det har den ikke gjort i 1 uge.

Det er bestemt dagens bedste oplevelse :D

Hvad skal jeg nu gøre?

Skal jeg mon copy/paste alle filer og gemme den på den stationære PC og så må jeg ud at købe en ny EH i morgen og paste ind.

Eller har I bedre forslag?
Snowman36
 
Indlæg: 137
Tilmeldt: man dec 18, 2006 0:09

Re: Ekstern Harddisk længe om at starte.

Indlægaf Regmos » søn okt 09, 2016 17:12

Start med at højreklikke på Dvd-rw-drev(E:) og vælg Skub ud.

...Skal jeg mon copy/paste alle filer og gemme den på den stationære PC...


Det kan du godt, der skulle være rigelig plads på dit C drev. Du skal bare være forberedt på at det nok tager lang tid.
Mvh. Regmos
Panda Free Antivirus, HitmanPro/HitmanPro.Alert, Windows Firewall Control og Norton Connectsafe
Brugeravatar
Regmos
 
Indlæg: 136
Tilmeldt: ons jan 21, 2009 7:53

Re: Ekstern Harddisk længe om at starte.

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn okt 09, 2016 17:38

Dejligt! Jeg ville i hvert fald sørge for at få taget backup så hurtigt som muligt. Så er dine data sikret, hvis den skulle holde op med at virke igen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Ekstern Harddisk længe om at starte.

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn okt 09, 2016 17:47

Der findes forøvrigt metoder til at tjekke en harddisks helbred, men det kan vi vende tilbage til, når du har fået lavet en backup.

På længere sigt skal du nok overveje online backup, så vil du altid kunne få fat i dine data, selv hvis hytten skulle brænde ned. Jeg har skrevet lidt om online backup her:
http://kimludvigsen.dk/sammenligning/backup/index.php
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Ekstern Harddisk længe om at starte.

Indlægaf Snowman36 » søn okt 09, 2016 21:07

Det tog 4 timer at overføre til PC. Har i forvejen Dropbox og skal have kigget på en anden online backup. Skal også have fat i en ny EH. Den nu tømte EH bliver smidt ud.

Jeg takker for jeres hjælp med gode tips undervejs.
Snowman36
 
Indlæg: 137
Tilmeldt: man dec 18, 2006 0:09

Re: Ekstern Harddisk længe om at starte.

Indlægaf Regmos » tirs okt 11, 2016 17:24

Velbekomme herfra 8)

Snowman36 skrev:...skal have kigget på en anden online backup. Skal også have fat i en ny EH...


En ting der umiddelbart slår mig, er dit kæmpestore C drev. Det ville jeg dele op, og bruge den nye partition til at filbackup, og et imagebackup.
Hvis du så køber en ny ekstern harddisk, og placerer et backup på den, har du to lokale backups, som du så kan supplere med et online backup eller to.

Selv har jeg to lokale backups (image og alle personlige filer), placeret på henholdsvis en partition på computeren, og på en ekstern harddisk.
De er suppleret med to online backups, af de vigtigste ting, som ligger på gratis plads hos OneDrive og Box.com.

Image fremstilles ganske gratis med Macrium Reflect Free og alle de andre backups (inkl. dem online) håndteres af GoodSync.

GoodSync er ikke gratis (ca. 200 kr), men er, efter min ringe mening, alle pengene værd, og lidt til.
Mvh. Regmos
Panda Free Antivirus, HitmanPro/HitmanPro.Alert, Windows Firewall Control og Norton Connectsafe
Brugeravatar
Regmos
 
Indlæg: 136
Tilmeldt: ons jan 21, 2009 7:53

Re: Ekstern Harddisk længe om at starte.

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons okt 12, 2016 10:25

Regmos, hvorfor har du så mange backups? Jeg kan forstå, at du har lokal kopi af mindre vigtige filer, men hvorfor to forskellige online backup, én burde da være nok? Du kører måske med gratis løsninger?

Jeg har 1 TB, og jeg tror kun, jeg bruger ca. 40 procent. Jeg smider så til gengæld stort set alt op i skyen, fordi jeg skal bruge det på tre forskellige computere (en bærbar, når jeg er på farten, en stationær i Danmark og en stationær i Thailand).
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Ekstern Harddisk længe om at starte.

Indlægaf Regmos » ons okt 12, 2016 13:50

Kim Ludvigsen skrev:...men hvorfor to forskellige online backup.....Du kører måske med gratis løsninger?...


Livrem og seler 8) og begge mine online backups er gratis, og kan også tilgås fra hvor som helst.

OneDrive tilbyder som udgangspunkt 5 GB gratis plads, men jeg har hængt på siden det hed SkyDrive, og har gennem tiden fået tiltusket mig 25 GB gratis plads.

Box.com tilbyder 10 GB gratis, og har altid været klippestabil, med en velfungerende online brugerflade.

Alle mine backups er ukomprimerede synkroniseringer, og skal jeg bruge en enkelt fil, indeholder goodSync sin helt egen stifinder.
Desuden har jeg stort set altid en PortableApps USB i rygsækken. Den indeholder bl.a. GoodSync2Go så jeg kan bruge en vilkårlig computer, hvis behovet skulle opstå.
Mvh. Regmos
Panda Free Antivirus, HitmanPro/HitmanPro.Alert, Windows Firewall Control og Norton Connectsafe
Brugeravatar
Regmos
 
Indlæg: 136
Tilmeldt: ons jan 21, 2009 7:53

Re: Ekstern Harddisk længe om at starte.

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons okt 12, 2016 15:24

@ Regmos
Tænkte nok, du er på de gratis :D
Jeg har valgt at betale, det er meget nemmere og jeg har mere plads, end jeg kan bruge. Og så slipper jeg helt for at tænke på lokal backup.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Ekstern Harddisk længe om at starte.

Indlægaf Regmos » fre okt 14, 2016 17:20

Mvh. Regmos
Panda Free Antivirus, HitmanPro/HitmanPro.Alert, Windows Firewall Control og Norton Connectsafe
Brugeravatar
Regmos
 
Indlæg: 136
Tilmeldt: ons jan 21, 2009 7:53

Re: Ekstern Harddisk længe om at starte.

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre okt 14, 2016 19:00

Det er et rigtigt godt tilbud!

På min side med sammenligninger af online backup-løsninger har jeg et link, der giver 75 procent rabat, fordi jeg samarbejder med dem, men det her er jo endnu bedre. Så vidt jeg har forstået, er det en tidsbegrænset kampagne, de kører til alle dem, der i øjeblikket har den gratis 5 GB-løsning. Hvor har du fundet linket?

Jeg plejer at anbefale IDrive til Windows-brugere (ikke fordi jeg samarbejder med dem, men fordi de er bedst). Man får for øvrigt hele 2 TB hos IDrive. 1 TB til backup og 1 TB til synkronisering.

Personligt bruger jeg dog Dropbox, fordi jeg bruger Linux, og IDrives Linux-løsning er ikke ret god. Selvom Dropbox ikke er en backup-tjeneste kan den godt bruges til backup med lidt fiks-fakserier.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Ekstern Harddisk længe om at starte.

Indlægaf Regmos » lør okt 15, 2016 6:29

Kim Ludvigsen skrev:...Hvor har du fundet linket?...


Mail :D

Jeg oprettede på et tidspunkt en gratis iDrive konto, men kunne ikke få den til at "snakke med" GoodSync, og fik aldrig afmeldt deres nyhedsbrev.

...Selvom Dropbox ikke er en backup-tjeneste kan den godt bruges til backup med lidt fiks-fakserier...


Lidt gratis underholdning til en regnvejrsdag.

http://www.goodsync.com/for-linux

Jeg har aldrig prøvet selv, så nørderiet må du selv klare. Ved ikke om Linux udgaven snakker WebDAV, men Dropbox skulle den nok kunne klare.

Billede
Mvh. Regmos
Panda Free Antivirus, HitmanPro/HitmanPro.Alert, Windows Firewall Control og Norton Connectsafe
Brugeravatar
Regmos
 
Indlæg: 136
Tilmeldt: ons jan 21, 2009 7:53

Re: Ekstern Harddisk længe om at starte.

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør okt 15, 2016 8:14

Dropbox klarer helt fint mine krav ved hjælp af min specielle opsætning. Det er for øvrigt ikke en speciel nørdet opsætning, det er blot brugen af virtuelle links, så man ikke behøver at flytte filer fra Dokumenter-mappen m.fl. til Dropbox' mappe.

Så vidt jeg umiddelbart kan se, svarer GoodSyncs Linux-løsning til IDrives, det er også en kommandobaseret løsning. Omend GoodSync vist kan lave automatisk synkronisering live. Det kunne IDrive ikke, sidst jeg tjekkede for et par år siden. Selvom jeg er mere nørdet en den gennemsnitlige dansker, så foretrækker jeg dog et GUI i stedet for kommandolinjer 8)
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Foregående

Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 44 gæster

cron