Ekstern Harddisk længe om at starte.

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Re: Ekstern Harddisk længe om at starte.

Indlægaf Regmos » søn okt 09, 2016 6:18

Kim Ludvigsen skrev:...sikker på, at den bliver bootbar?...


Ja, den er god nok. Hvis isoen er "bootable", bliver resultatet det også.

http://www.thewindowsclub.com/burn-iso-images-in-windows-7-without-3rd-party-software

I Windows 7 skulle man blot dobbeltklikke, for at starte brændefunktionen, men i Windows 10 åbner dobbeltklik filen i en virtuel disk, så man her fuld adgang, indtil man "skubber den ud". Fremmede isoprogrammer er faktisk unødvendige i Windows 10, med mindre man har specielle behov.
Mvh. Regmos
Panda Free Antivirus, HitmanPro/HitmanPro.Alert, Windows Firewall Control og Norton Connectsafe
Brugeravatar
Regmos
 
Indlæg: 136
Tilmeldt: ons jan 21, 2009 7:53

Re: Ekstern Harddisk længe om at starte.

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn okt 09, 2016 7:38

Tak, så lærte jeg noget nyt :D
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Ekstern Harddisk længe om at starte.

Indlægaf Snowman36 » søn okt 09, 2016 8:32

Kim Ludvigsen skrev:Når du har fået brændt DVD'en, skal du blot lukke Windows og så genstarte computeren, så burde den boote på DVD'en og indlæse Linux. Det er en fuldt virkende version af styresystemet, så du får vist skrivebord og programmer ligesom i den installerede version. Intet ændres i din Windows eller på harddiskene, hvis blot du selv lader være med at ændre noget på dem. Det vil gå lidt langsomt, fordi det hele køres fra DVD'en.

Linux bliver desværre ikke genstartet via ImgBurn.


Forsøgte med Windows 10 forslag.

Det starter godt med at få brændt den, så går det galt.

Spørgsmål i skærmskud. Kan I hjælpe mig videre?

Ekstern Harddisk15.PNG
Ekstern Harddisk15.PNG (8.68 KiB) Vist 7015 gange


Ekstern Harddisk17.PNG
Snowman36
 
Indlæg: 137
Tilmeldt: man dec 18, 2006 0:09

Re: Ekstern Harddisk længe om at starte.

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn okt 09, 2016 8:49

Starter Windows bare almindeligt op, når du starter med DVD'en i drevet?

I så fald skal du nok ind i BIOS og ændre en indstilling, men det vil dog være ret så usædvanligt at det skulle være nødvendigt, så måske DVD'en ikke er blevet brændt korrekt. De andre har måske forslag, men jeg vil lige vende tilbage til noget, jeg tidligere nævnte:

Prøv at tjekke kablet mellem harddisken og computeren. Sørg for, at det sidder fast begge steder. Har du et ekstra kabel, så prøv med det i stedet.

Hvad med lydene fra harddisken? Jeg tænker på, om der er usædvanlige lyde, om den er mere stille end normalt, og om du kan høre den arbejde, når den sluttes til.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Ekstern Harddisk længe om at starte.

Indlægaf Regmos » søn okt 09, 2016 8:59

ad 1/ Det er den rigtige fil

ad 2/ Det ser ud til at du stadig har mounted (åbnet/oprettet forbindelse til) filen i et virtuelt (kunstigt) DVD drev.

Gå til Denne computer, skub den ud (luk den) og prøv igen.

Billede
Mvh. Regmos
Panda Free Antivirus, HitmanPro/HitmanPro.Alert, Windows Firewall Control og Norton Connectsafe
Brugeravatar
Regmos
 
Indlæg: 136
Tilmeldt: ons jan 21, 2009 7:53

Re: Ekstern Harddisk længe om at starte.

Indlægaf Snowman36 » søn okt 09, 2016 9:28

Regmos skrev:
Gå til Denne computer, skub den ud (luk den) og prøv igen.



Via dette bliver DVD drevet tom igen. Desværre kommer filerne frem igen som i billede 2, når DVD puttes i, også med en ny tom DVD. Der må være knas på linien et sted?

Ekstern Harddisk18.PNG
Ekstern Harddisk18.PNG (4.08 KiB) Vist 7004 gange
Snowman36
 
Indlæg: 137
Tilmeldt: man dec 18, 2006 0:09

Re: Ekstern Harddisk længe om at starte.

Indlægaf Snowman36 » søn okt 09, 2016 9:33

2016-10-09 09.55.08.jpg
Kim Ludvigsen skrev:Starter Windows bare almindeligt op, når du starter med DVD'en i drevet?

I så fald skal du nok ind i BIOS og ændre en indstilling, men det vil dog være ret så usædvanligt at det skulle være nødvendigt, så måske DVD'en ikke er blevet brændt korrekt. De andre har måske forslag, men jeg vil lige vende tilbage til noget, jeg tidligere nævnte:

Prøv at tjekke kablet mellem harddisken og computeren. Sørg for, at det sidder fast begge steder. Har du et ekstra kabel, så prøv med det i stedet.

Hvad med lydene fra harddisken? Jeg tænker på, om der er usædvanlige lyde, om den er mere stille end normalt, og om du kan høre den arbejde, når den sluttes til.


Ja, Windows 10 starter op som vanlig.

Jeg synes kablet sidder som den skal.

EH siger faktisk ikke en lyd.

Lyskontakt på EH stadigvæk tændt, når PC slukkes. tager så bare ledning ud.
Snowman36
 
Indlæg: 137
Tilmeldt: man dec 18, 2006 0:09

Re: Ekstern Harddisk længe om at starte.

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn okt 09, 2016 11:17

Det gør ikke noget, at filerne kommer frem igen, når du putter DVD'en i drevet. Det viser kun, at filerne findes på DVD'en. Du skal så genstarte computeren, mens DVD'en ligger i drevet, så skulle den gerne starte op med Linux i stedet for Windows. Og med genstarte mener jeg, at den skal slukkes helt, før du starter computeren igen. Det er ikke nok, hvis den går i dvale eller på stand by.

Hvis det lykkedes at starte i Linux, kan du åbne Firefox i Linux og besøge forummet her, hvis du har spørgsmål.

Med hensyn til kablet. Du har ikke et ekstra kabel? Jeg tror egentlig ikke kablet fejler noget, det er kun for at udelukke, at det er der fejlen ligger. Også fordi, at hvis det er kablet, så vil Linux heller ikke kunne finde harddisken. Men jeg er bange for, at det er harddisken, der er stået af.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Ekstern Harddisk længe om at starte.

Indlægaf Snowman36 » søn okt 09, 2016 12:41

2016-10-09 13.22.17.jpg


2016-10-09 13.21.29.jpg


Kim Ludvigsen skrev: Du har ikke et ekstra kabel?


Jeg har købt en ny kabel (får penge tilbage) Den nye kabel har været tilsluttet 1 time og ingen forbindelse. Det må vel være EH der er stået af?

2 nye skærmskud med spørgsmål/svar.
Snowman36
 
Indlæg: 137
Tilmeldt: man dec 18, 2006 0:09

Re: Ekstern Harddisk længe om at starte.

Indlægaf Regmos » søn okt 09, 2016 13:33

Vedr. beskeden på det øverste billede.

Prøv at trykke på Windowstasten (den med flaget/logoet) og R samtidigt, for at åbne Kør.

Skriv/kopier herfra: shell:cd burning og klik OK

Slet filerne i den mappe der åbnes.

https://www.youtube.com/watch?v=8-0X613K3aE
Mvh. Regmos
Panda Free Antivirus, HitmanPro/HitmanPro.Alert, Windows Firewall Control og Norton Connectsafe
Brugeravatar
Regmos
 
Indlæg: 136
Tilmeldt: ons jan 21, 2009 7:53

Re: Ekstern Harddisk længe om at starte.

Indlægaf Snowman36 » søn okt 09, 2016 15:55

Ekstern Harddisk19a.PNG


Ekstern Harddisk19.PNG
Snowman36
 
Indlæg: 137
Tilmeldt: man dec 18, 2006 0:09

Re: Ekstern Harddisk længe om at starte.

Indlægaf Snowman36 » søn okt 09, 2016 16:01

Jeg afleverede kablet hos Computer City og fortalte om problemer med EH, hvor jeg ikke kan se indholdet.

Han foreslog at det kunne være boksens indgang der er defekt. Man kunne pillet det af og i stedet tilsluttet EH med en dockstation: http://www.computercity.dk/computertilb ... -71-115457

Hvad synes i om ideen?
Snowman36
 
Indlæg: 137
Tilmeldt: man dec 18, 2006 0:09

Re: Ekstern Harddisk længe om at starte.

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn okt 09, 2016 16:44

Nu ved jeg ikke, hvor flinke de er i Computercity, men du kunne prøve at tage harddisken med derned på et tidspunkt, hvor de ikke har travlt. Måske de kan overtales til at prøve at tilslutte den en af deres computere, eller måske prøve med en dockstation - altså uden de forlanger en masse penge for det.

Ellers: Jeg kender ikke til den slags eksterne harddiske, kan man nemt pille selve disken ud af den? Hvis du har bare lidt teknisk snilde, og du tidligere har leget med indmaden i en computer, kan du prøve at sætte den ind som en intern harddisk i din computer - men du skal ikke prøve, hvis du aldrig før har prøvet at åbne en computer. Gør du noget forkert, risikerer du at brænde både den og de andre harddiske af.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Ekstern Harddisk længe om at starte.

Indlægaf Regmos » søn okt 09, 2016 16:59

Prøv at sætte et billede ind af Denne PC, så vi kan se alle dine drev.

Billede
Mvh. Regmos
Panda Free Antivirus, HitmanPro/HitmanPro.Alert, Windows Firewall Control og Norton Connectsafe
Brugeravatar
Regmos
 
Indlæg: 136
Tilmeldt: ons jan 21, 2009 7:53

Re: Ekstern Harddisk længe om at starte.

Indlægaf Snowman36 » søn okt 09, 2016 16:59

Kim Ludvigsen skrev:Nu ved jeg ikke, hvor flinke de er i Computercity,


De er ikke så flinke. Startprisen er 1300 kr, derefter finder de ud af hvad der er galt og ny pris bliver pålagt.

Jeg har aldrig prøvet at skifte indholdet i kassen. Det er ikke noget jeg vil forsøge at prøve.

:shock: ....Hvad pokker.... :shock: Mens jeg skriver her, dukkede den Eksterne Harddisk Drev "T" højst uventet op og den virker lige nu. Det har den ikke gjort i 1 uge.

Det er bestemt dagens bedste oplevelse :D

Hvad skal jeg nu gøre?

Skal jeg mon copy/paste alle filer og gemme den på den stationære PC og så må jeg ud at købe en ny EH i morgen og paste ind.

Eller har I bedre forslag?
Snowman36
 
Indlæg: 137
Tilmeldt: man dec 18, 2006 0:09

ForegåendeNæste

Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst