sproget i windows live mail er ændret fra dansk til engelsk

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

sproget i windows live mail er ændret fra dansk til engelsk

Indlægaf meretejo » lør sep 24, 2016 17:42

God dag!

Det er netop og endeligt med meget besvær lykkedes mig, at installere DANSK stavekontrol i min mands live mail program ved hjælp af denne hjemmeside:
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:NvOoUFFfE3kJ:www.havecom.eu/dansk-stavekontrol-i-windows-live-mail/+&cd=1&hl=da&ct=clnk&gl=dk&safe=vss&client=firefox-b
og det er rigtig godt, når man gerne vil skrive fejlfrie mails.
MEN desværre er der samtidig sket det, at sproget i selve live mail programmet er blevet ændret fra dansk til engelsk, således at ord som "indstillinger" hedder "options" o. s. v.
Det nytter ikke at gå i Kontrolpanelet / Sprogindstillinger for Windows Live, det dække ikke live mail!

Mon der findes hjælp i dette forum til at ændre sproget i Windows Live mail tilbage til DANSK?

Meretejo

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/53.0.2785.116 Safari/537.36
meretejo
meretejo
 
Indlæg: 86
Tilmeldt: tirs nov 07, 2006 13:24

Re: sproget i windows live mail er ændret fra dansk til enge

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn sep 25, 2016 8:28

Kopierede du andet end mappen prf006 og dens indhold - eller har du også prøvet andre ting? Så vidt jeg umiddelbart kan se, er der ikke noget i mappen prf006, der kan ændre sprog på brugerflade, så hvis du har foretaget dig andet, kan det være det, der har skiftet sprog.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: sproget i windows live mail er ændret fra dansk til enge

Indlægaf Gæst » søn sep 25, 2016 10:16

Kim Ludvigsen skrev:Kopierede du andet end mappen prf006 og dens indhold - eller har du også prøvet andre ting? Så vidt jeg umiddelbart kan se, er der ikke noget i mappen prf006, der kan ændre sprog på brugerflade, så hvis du har foretaget dig andet, kan det være det, der har skiftet sprog.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Tak for svar.
Nej jeg foretog mig kun det at køre stien:C:\ Program Files (x86) \ Windows Live\ Mail \ Proof \
Og derefter indsatte jeg zipfilen: pfr0006

Det kan godt være jeg har fumlet lidt med det, men jeg har ikke under installeringen mødt en engelsk fil. :cry:
mvh

Meretejo
Gæst
 

Re: sproget i windows live mail er ændret fra dansk til enge

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn sep 25, 2016 12:22

Er du sikker på, at der blev skiftet sprog i forbindelse med kopieringen af mappen? Jeg tænker på, om det kan være noget andet, der har skiftet sprog på programmet, tilfældigvis omkring samme tidspunkt. Jeg ved ikke, hvordan det fungerer med Windows Live Mail, men med Thunderbird oplever vi fx, at nogle sikkerhedsprogrammer med automatisk opdatering ændrer sproget (Secunia PSI, Heimdal og avast! er kendte for dette).
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: sproget i windows live mail er ændret fra dansk til enge

Indlægaf Gæst » søn sep 25, 2016 13:12

Kim Ludvigsen skrev:Er du sikker på, at der blev skiftet sprog i forbindelse med kopieringen af mappen? Jeg tænker på, om det kan være noget andet, der har skiftet sprog på programmet, tilfældigvis omkring samme tidspunkt. Jeg ved ikke, hvordan det fungerer med Windows Live Mail, men med Thunderbird oplever vi fx, at nogle sikkerhedsprogrammer med automatisk opdatering ændrer sproget (Secunia PSI, Heimdal og avast! er kendte for dette).

--------------------------------------------------------------------------------------
Hej Kim!

Nej, jeg er da slet ikke sikker på, at det lige skete samtidig med installeringen, men der har jo været nogle opdateringer på samme tid, og der kan måske godt være kommet en, der ændrer sproget - hmmmm. I det tilfælde kan jeg måske forsøge at fjerne nogle af de sidste, der er kommet med update?

Hvad synes du?

Håber du har en god weekend! (Selvom jeg forstyrrer dig :)
Mvh
meretejo
Gæst
 

Re: sproget i windows live mail er ændret fra dansk til enge

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn sep 25, 2016 13:49

Du forstyrrer skam ikke.

Almindelige opdateringer fra Microsoft skifter normalt ikke sprog.Men hvis du har et af de tre nævnte sikkerhedsprogrammer, kan det have gjort det i forbindelse med en opdatering af Windows Live Mail.

Du kan evt. prøve at hente og installere den danske udgave fra nedenstående side, det bør overskrive den engelske udgave - vist uden at overskrive stavekontrollen. Men hvis et af de tre programmer har skiftet sprog, risikerer du at det gør det igen, medmindre du laver en undtagelse for Windows Live Mail i programmet.

https://support.microsoft.com/da-dk/hel ... essentials
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: sproget i windows live mail er ændret fra dansk til enge

Indlægaf Gæst » søn sep 25, 2016 14:55

Kim Ludvigsen skrev:Du forstyrrer skam ikke.

Almindelige opdateringer fra Microsoft skifter normalt ikke sprog.Men hvis du har et af de tre nævnte sikkerhedsprogrammer, kan det have gjort det i forbindelse med en opdatering af Windows Live Mail.

Du kan evt. prøve at hente og installere den danske udgave fra nedenstående side, det bør overskrive den engelske udgave - vist uden at overskrive stavekontrollen. Men hvis et af de tre programmer har skiftet sprog, risikerer du at det gør det igen, medmindre du laver en undtagelse for Windows Live Mail i programmet.

https://support.microsoft.com/da-dk/hel ... essentials

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hej igen Kim.

Tak igen for svar.
Jeg tror ikke, at jeg vil downloade fra det link, du sender, for det meddeles på den pågældende hjemmeside: Supporten til Windows Essentials 2012-pakken ophører den 10. januar 2017
Så vil jeg hellere lade min mand beholde den engelske tekst i Windows Live Mail. De tre sikkerhedprogrammer, du nævner, findes ikke på hans Pc. Så det ser lidt håbløst ud lige nu. Men kommer tid kommer råd, som man siger. Der er også en anden ting, som gør det lidt besværligt, min mands bærbare bliver så utrolig varm, og det hænder, at den pludselig får blå skærm og lukker ned. Så nu vil vi finde ud af grunden til det allerførst.

Så indtil videre tak, jeg vender tilbage, når der er nyt om problemet.

Mbh
meretejo
Gæst
 

Re: sproget i windows live mail er ændret fra dansk til enge

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn sep 25, 2016 15:47

Supporten ophører, uanset om du har den engelske eller den danske version af programmet. At supporten ophører betyder ikke, at programmet ikke længere kan bruges Det betyder "blot", at der ikke kommer sikkerhedsopdateringer eller andre opdateringer til programmet. Og downloadlinket vil sikkert også blive fjernet fra ovennævnte side.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: sproget i windows live mail er ændret fra dansk til enge

Indlægaf Gæst » søn sep 25, 2016 20:14

Kim Ludvigsen skrev:Supporten ophører, uanset om du har den engelske eller den danske version af programmet. At supporten ophører betyder ikke, at programmet ikke længere kan bruges Det betyder "blot", at der ikke kommer sikkerhedsopdateringer eller andre opdateringer til programmet. Og downloadlinket vil sikkert også blive fjernet fra ovennævnte side.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hej Kim!

For god ordens skyld vil jeg lige fortælle dig, at jeg systemgendannede min mands pc, og det gik fint, og han fik igen danske tekster i Live Mail. Til gengæld forsvandt den danske stavekontrol fra programmet, men så må det være sådan. Og jeg selv har både dansk stavekontrol og danske tekster i min Live Mail, men det er også mig, der skriver flest mails.
Men jeg synes, at der er ret uforskammet, at Microsoft ikke gider lægge Dansk i Windows stavekontrol i de computere, der sælges i Danmark, når man betænker, hvor mange andre små sprog der findes i stavekontrollen.
Tak for alle dine svar og venlig hilsen
Meretejo
Gæst
 


Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron