kopiere CD

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

kopiere CD

Indlægaf mozart » tirs nov 15, 2016 16:41

Jeg har en del musik på CDer, som jeg er ved at lægge ind på min server (NAS) for at kunne afspille dem der fra.
Har fået nogle problemer, som jeg håber, I kan hjælpe mig med:
Det går fint med at overføre til serveren, men når jeg vil afspille over radioen, kan jeg ved nogle CDer kun se en mappe - uden musiknumre.
CDerne er "helt lovlige" (fra "Naxos") - oven i købet med samme sanger/gruppe.
Nogle ideer?
Hilsen
mm

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; rv:49.0) Gecko/20100101 Firefox/49.0
mozart
 

Re: kopiere CD

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs nov 15, 2016 18:34

Kan du se musiknumrene, hvis du åbner mapperne i Windows? Hvis de ikke kan ses i en almindelig Windows-mappe, har du ikke fået overført dem.

Du skriver ikke, hvilket program du bruger til afspilning, men prøv om det er det samme med et andet program. Dog kun hvis du kan se filerne i Windows, ellers er de der jo ikke.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: kopiere CD

Indlægaf mozart » tirs nov 15, 2016 22:45

Nej, jeg kan godt se, at det ser mærkeligt ud (meget mangler osv.), når jeg henter musikken til min PCs Windows Media Player fra NAS ("WD MY Cloud"). Når jeg ser på, hvad der ligger på NASen, når jeg overfører direkte til PCen, ser det ud som om, alt er i orden???? Jeg bruger programmet "FreeRIP MP3 Converter" til overførsel fra CD til FLAC. Men altså: nogle CDer går det fint med - de hentes til min Denon Piccolo DRA uden fejl. Ved andre ser man kun titlen.
Leif N.
mozart
 

Re: kopiere CD

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons nov 16, 2016 3:20

Hej Leif

Jeg forstår ikke rigtigt ud fra dit svar, om du kan se musikfilerne i mapperne, hvis du åbner dem i almindelige mappevinduer i Windows.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: kopiere CD

Indlægaf mozart » ons nov 16, 2016 9:33

Jo, efter jeg har overført fra CD med FreeRIP MP3 Converter, ligger en mappe på skrivebordet. Heri er alle numre - i rigtig rækkefølge - i FLAC format.
mozart
 

Re: kopiere CD

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons nov 16, 2016 10:16

OK, så er de blevet rippet korrekt. Kan du afspille dem med din afspiller, når de ligger på Skrivebordet? Har du prøvet med en anden afspiller?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: kopiere CD

Indlægaf mozart » ons nov 16, 2016 10:33

Ja, jeg kan afspille fint med Windows Media Player - ikke alene direkte fra mappen på skrivebordet, men også når jeg henter signalet til min PC fra NAS "WD My Cloud". Problemet er åbenbart "kun" at få "den rigtige" CD "ned" til forstærker/radio (en Denon "Piccolo DRA N4").
mozart
 

Re: kopiere CD

Indlægaf mozart » lør nov 19, 2016 17:39

Tak for hjælpen - som har bragt mig et godt stykke på vej.
Jeg har fundet et program, som tilsyneladende "virker". Det hedder "MediaMonkey" - jeg er lidt i tvivl om jeg får indstillet programmet til bedste kvalitet i overspilningen. Er der nogen, der har erfaring med dette program - og som kan give gode råd?
Venlig hilsen
Leif N.
mozart
 

Re: kopiere CD

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør nov 19, 2016 18:45

Hvilket format har du valgt at gemme i? Hvis du gemmer i formatet FLAC, skulle du ikke miste kvalitet i forhold til det originale medie, men filerne vil fylde mere, end hvis du gemmer i et tabsgivende format som fx MP3.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 43 gæster

cron