Formular

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Formular

Indlægaf Kvis » søn nov 27, 2016 19:52

Hej
Jeg har forsøgt mig med en formular.
Jeg kan ikke helt få den til at virke som jeg ønsker, den sender ikke de rigtigt data når man trykker på send, og jeg kan ikke få tekst boksende mindre, er det muligt ?? kan låse felterne sådan at de skal udfyldes ??

sider er oplagt her: http://www.kreds75.dk/tilmelding.html

mvh René

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/54.0.2840.99 Safari/537.36
Med venlig hilsen

René Kvistgaard
Kvis
 
Indlæg: 71
Tilmeldt: fre mar 21, 2008 11:07

Re: Formular

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn nov 27, 2016 20:24

Hej René

Du skal have et script på webserveren til at behandle formularen, du kan ikke bare angive en mailadresse. Du skal undersøge, hvilket scriptsprog, som din webserver understøtter, det vil typisk være enten ASP eller PHP. Det kan også være, at dit webhotel tilbyder en færdig formular. Det vil i så fald være nemmere at bruge sådan en, da du ellers skal i gang med at kode selv.

Felternes størrelse kan tilpasses med CSS, men det er det mindste problem, så jeg vil anbefale, at du venter med det. Der er ingen grund til at fedte med det, før du ved, om du kan få formularen til at virke.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Formular

Indlægaf Kvis » søn nov 27, 2016 21:13

Kim Ludvigsen skrev:Hej René

Du skal have et script på webserveren til at behandle formularen, du kan ikke bare angive en mailadresse. Du skal undersøge, hvilket scriptsprog, som din webserver understøtter, det vil typisk være enten ASP eller PHP. Det kan også være, at dit webhotel tilbyder en færdig formular. Det vil i så fald være nemmere at bruge sådan en, da du ellers skal i gang med at kode selv.

Felternes størrelse kan tilpasses med CSS, men det er det mindste problem, så jeg vil anbefale, at du venter med det. Der er ingen grund til at fedte med det, før du ved, om du kan få formularen til at virke.


Hej Kim
Tak for dit svar, Kredsens webhotel er Cliche Alfa og som jeg ser det understøtter det ikke ASP eller PHP, er der ikke andre muligheder ??
mvh René
Med venlig hilsen

René Kvistgaard
Kvis
 
Indlæg: 71
Tilmeldt: fre mar 21, 2008 11:07

Re: Formular

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn nov 27, 2016 21:37

Det er selvfølgelig muligt at opgradere til et af de dyrere abonnementer, hvor der er PHP. Men bemærk, at hvis du ikke har erfaring med PHP, er det ikke helt ligetil at lave det nødvendige script.

Du kan måske finde et sted som tilbyder en hosted formular (altså en formular-tjeneste), men så vil de kunne se alle oplysninger, der sendes til dig - det vil jeg ikke anbefale.

Alternativt kan du i stedet bede de besøgende sende en almindelig mail med oplysningerne, men du risikerer at de ikke husker at medsende alle oplysninger. deter dog ikke værre, end at du kan bede dem om de manglende oplysninger.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Formular

Indlægaf Kvis » søn nov 27, 2016 22:00

Kim Ludvigsen skrev:Det er selvfølgelig muligt at opgradere til et af de dyrere abonnementer, hvor der er PHP. Men bemærk, at hvis du ikke har erfaring med PHP, er det ikke helt ligetil at lave det nødvendige script.

Du kan måske finde et sted som tilbyder en hosted formular (altså en formular-tjeneste), men så vil de kunne se alle oplysninger, der sendes til dig - det vil jeg ikke anbefale.

Alternativt kan du i stedet bede de besøgende sende en almindelig mail med oplysningerne, men du risikerer at de ikke husker at medsende alle oplysninger. deter dog ikke værre, end at du kan bede dem om de manglende oplysninger.


Hej Kim
Tak for dit svar
Jeg laver en formular i Exel og lægger til hentning så kan de udfylde den og sende den på en mail.. det var bare sjovere hvis det var på siden..
mvh René
Med venlig hilsen

René Kvistgaard
Kvis
 
Indlæg: 71
Tilmeldt: fre mar 21, 2008 11:07


Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 38 gæster

cron