Driver til Logitech webkamera HD 720p

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Driver til Logitech webkamera HD 720p

Indlægaf Gæst » ons jan 18, 2017 15:03

Hej Ludvigs hjørne
Jeg ville flytte mit webkamera fra min laptop til min stationære pc (begge kører Win 10) og så troede jeg, at webkameraet automatisk ville installere sig selv
på den stationære pc, men ak nej - jeg kan ikke få noget frem på skrivebordet som jeg kan klikke på og derved få kameraet tændt!
Jeg ved ikke meget om edb, men kan det tænkes, at det er en driver, der skal installeres på den stationære? Pc´en har aldrig været brugt med et webkamera.
Er der nogen der kan fortælle mig, hvor jeg kan downloade sådan noget software - hvis det altså er det der skal til?
På forhånd tak for hjælp.

Venlig hilsen
Lise

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:50.0) Gecko/20100101 Firefox/50.0
Gæst
 

Re: Driver til Logitech webkamera HD 720p

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jan 18, 2017 15:39

Normalt burde Windows allerede have en driver, men du kan også hente og installere en manuelt. Men tjek lige først, at kablet er ordentligt forbundet - prøv også et par af de andre USB-porte i computeren, det kan meget vel løse problemet.

Hvis ovenstående ikke løser problemet, kan du hente en driver på Logitechs hjemmeside:
http://support.logitech.com/da_dk/categ ... d-security
Klik på Webkameraer for at udfolde listen med webcams.
Find dit kamera, og klik på det.
Rul ned på siden til afsnittet Hent, og klik på Windows.
Vælg styresystem og andre valg og hent så installationsprogrammet til driveren.
Hvis du går i stå, så fortæl os modelnavnet på dit webcam.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7148
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Driver til Logitech webkamera HD 720p

Indlægaf Gæst » ons jan 18, 2017 15:57

Hej Kim

Mange tak for din hjælp. Jeg fik installeret mit webcam efter din anvisning.
Men så her jeg et andet problem: Når jeg klikkede på webcam-ikonet på min laptop og det tændte kameraet, så kunne jeg allerede her klikke på Skype-ikonet (samt en række andre muligheder) og så åbnede Skype med mine kontaktpersoner.
På min stationære (som jeg jo nu har fået webkameraet installeret på) er der kun vist to muligheder:
"Kontrolpanel til webkamera" og "Overvågning". Ved du, hvordan jeg kan få lagt Skype ind, så jeg så at sige kan få forbindelse til Skype på samme side?

Mvh
Lise
Gæst
 

Re: Driver til Logitech webkamera HD 720p

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jan 18, 2017 16:57

Undskyld, hvis jeg spørger dumt: Har du Skype installeret på computeren?

Hvis Skype allerede er installeret, kan du evt. prøve at geninstallere programmet, så får det måske registreret, at du har et webcam, der skal kunne bruge Skype.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7148
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Driver til Logitech webkamera HD 720p

Indlægaf Gæst » ons jan 18, 2017 19:32

Hej Kim
Jeg installerede Skype og fik så en version jeg aldrig tidlige har set (Skype perwiev beta)
Jeg har nu afinstalleret den og prøver så at geninstallere Skype, så må vi se hvad der sker.
vender tilbage med resultatet.

Mvh
Lise
Gæst
 

Re: Driver til Logitech webkamera HD 720p

Indlægaf Gæst » tors jan 19, 2017 11:30

Hej igen

Det ser noget sort ud - jeg kan ikke få det til at virke, som jeg ønsker det. Jeg skal logge mig på Skype hver gang ved at "kalde" programmet via Google, og det synes jeg er for besværligt.
Hvad der ikke fungerer på den stationære, kan jeg ikke gennemskue, så nu flytter jeg webkameraet tilbage til min bærbare, hvor tingene virker.
Men lige et sidste spørgsmål: Hvordan kan jeg lave en genvej til Skype til at lægge på skrivebordet ?

Venlig hilsen
Lise
Gæst
 

Re: Driver til Logitech webkamera HD 720p

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors jan 19, 2017 11:59

Jeg har ikke erfaring med Windows 10, men i tidligere versioner, kunne du finde genvejen under startknappen og så trække en kopi ud på skrivebordet - måske det også virker i 10'eren?

Hvis det ikke umiddelbart virker at trække en genvej ud, så prøv at holde tasten Ctrl nede, mens du trækker.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7148
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster

cron