Mere styresystem

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Mere styresystem

Indlægaf Drooler » tirs jan 24, 2017 14:04

Det er nok snart nødvendigt med en ny stationær PC.....MEN jeg vil ikke ha' Windows 10.
Har kontaktet et hidtil glimrende firma, Computersalg nede i Borup. De vil kunne levere en ny stationær med mit nuværende styresystem, Windows 7 Premium - som jeg er glad for og tryg ved det.
Men hvad siger ekspertisen her: Er det dumt? eller forældet - eller usikkert osv.
Skal jeg virkelig bide i det sure æble og forsøge at vænne mig til Windows 10???

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:50.0) Gecko/20100101 Firefox/50.0
Drooler
 
Indlæg: 170
Tilmeldt: søn nov 14, 2010 15:13

Re: Mere styresystem

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs jan 24, 2017 14:35

Jeg forstår udmærket det med vanen, men Windows 7 bliver jo forældet på et tidspunkt, og hvad vil du så gøre?

Du kan også overveje en helt anden boldgade: Linux. Det kan du få til at ligne noget, du er vant til, så omstillingen ikke bliver så stor. Det er gratis, og langt de fleste programmer til Linux er også gratis.

Om du kan bruge Linux afhænger dog af, hvad du bruger computeren til. Hvis du ynder at spille de sidste nye skydespil, er Linux nok ikke det bedste valg. Linux kan heller ikke følge med, når det gælder avanceret videoredigering. Men almindelig brug, lettere videoredigering og nogle af de avancerede spil fungerer fint på Linux.

Du kan evt. prøve at hente en live-CD med Linux Mint, som du kan prøve på din gamle computer:
https://linuxmint.com/download.php
Brug Linket MATE 64-bit (hvis din computer er en 64-bit-computer.

Jeg har skrevet en del om Linux Ubuntu her:
http://kimludvigsen.dk/linux/index.php
Ubuntu har sidenhen ændret sig, hvor Mint mere minder om det, jeg har skrevet om. Nogle ting har dog ændret sig, siden jeg skrev artiklerne, men det meste er stadig relevant.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster