Windows Creators edition fryser

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Windows Creators edition fryser

Indlægaf Karl Erik » tors jun 15, 2017 22:46

Jeg har fået et problem efter opdatering til Windows 10 Creators edition. Efter ca. 10 minutter stopper alt med at virke, programmer svarer ikke og kan ikke lukkes, og streaming af en radiokanal som jeg altid har kørende, stopper. Musen kan flyttes rundt men det er også alt.

Der er ingen drivere der trænger til opdatering og windows siger den er opdateret. Jeg har forsøgt at kigge i hændelsesloggen men det meste der står der skyldes vist at jeg bliver nødt til at lukke computeren ned ved at holde tænd/sluk-knappen inde til den gør i dvale. Derfra kan den startes op og køre i yderligere 10 minutter.

Jeg har ikke meget lyst til at skulle i gang med at geninstallere windows helt forfra, men det kan jo i sidste ende blive løsningen. Har du nogle forslag før det når så vidt.

PS: Det er ret nøjagtigt 10 minutter hver gang!!

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:54.0) Gecko/20100101 Firefox/54.0
Karl Erik
Karl Erik
 
Indlæg: 177
Tilmeldt: tirs apr 17, 2007 17:16
Geografisk sted: Hirtshals

Re: Windows Creators edition fryser

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors jun 15, 2017 22:54

Hej Karl Erik

Du er ikke den eneste med det problem, det kan åbenbart skyldes en ødelagt fil. Prøv at læse løsningsforslaget her:
https://answers.microsoft.com/en-us/win ... e1034a3911
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Windows Creators edition fryser

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors jun 15, 2017 22:55

Flere løsningsforslag, hvis ovenstående ikke hjælper:
https://www.drivereasy.com/knowledge/so ... ly-easily/
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Windows Creators edition fryser

Indlægaf Karl Erik » søn jun 18, 2017 14:04

Hej Kim.

Tak for dine forslag, desværre var der ikke nogen af dem der virkede for mig. Jeg opdagede at der var mulighed for at gå tilbage til det tidligere build så det har jeg gjort, og nu har computeren kørt i 45 minutter uden at gå ned (så er jeg glad :D ). Jeg havde ellers indstillet mig på en ny ren installation, indsamlet produktnøgler og opdateret min sikkerhedskopi (hvilket ikke er nemt med et kun 10 minutter langt vindue).

Jeg ved ikke om det kun var den her opdatering af min computer der fejlede eller om det er Creators opdateringen der ikke kan med min computer, så jeg vil vente lidt før jeg prøver igen og håbe på at Microsoft får forbedret opdateringen. Du ved selvfølgelig ikke hvad der var galt, men hvad syntes du?
Karl Erik
Karl Erik
 
Indlæg: 177
Tilmeldt: tirs apr 17, 2007 17:16
Geografisk sted: Hirtshals

Re: Windows Creators edition fryser

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn jun 18, 2017 14:10

Jeg ville nok også vente lidt før et nyt forsøg. Men om ikke andet, så kan du jo bruge samme metode med at rulle tilbage, hvis du prøver, og fejlen stadig er der.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Windows Creators edition fryser

Indlægaf Karl Erik » lør jun 24, 2017 23:01

Så kunne jeg ikke vente længere, jeg skulle lige se om ikke det ville lykkede men desværre var det samme kedelige resultat. I Windows Resurseovervågning havde jeg bemærket at når computeren frøs holdt den op med at skrive til harddisken så jeg downloade et Performance Restoration-værktøj til min Samsung ssd-harddisk, og det var lige det der skulle til. Nu er Windows opdateret og alt virker som det skal igen :D :D :D
Karl Erik
Karl Erik
 
Indlæg: 177
Tilmeldt: tirs apr 17, 2007 17:16
Geografisk sted: Hirtshals

Re: Windows Creators edition fryser

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør jun 24, 2017 23:07

Skønt! Gad vide, hvad opdateringen har lavet ved SSD-disken. Sådan en er for øvrigt ligesom induktionskogeplader - når først man har prøvet, har man absolut ikke lyst til at gå tilbage til den gammeldags slags.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster

cron