NemID problemer

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

NemID problemer

Indlægaf kvinde » fre jun 23, 2017 8:09

Jeg har fået problemer med NemID kan ikke komme ind i ebox
---------------------------------------------------------------------------------
ifølge NemID kan det skyldes følgende

Oplever du et problem med NemID (din digitale signatur), kan det skyldes flere ting, eksempelvis at:

Du ikke har NemID
Du har slået JavaScript fra i din browser
Du har slået cookies fra i din browser
Du har slået 3. part cookies fra og benytter en Firefox browser


Hvis din digitale signatur er spærret, du ikke kan huske koden e.l. kan du få hjælp til NemID her.
---------------------------------------
Jeg bruger Firefox browser, har hidtil ikke haft problemmer.

er der en tålmodig hjælper. :)

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:54.0) Gecko/20100101 Firefox/54.0
kvinde
 
Indlæg: 10
Tilmeldt: lør feb 06, 2016 11:35

Re: NemID problemer

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre jun 23, 2017 8:46

Har du prøvet, om du kan komme ind andre steder med NemID, fx din bank?

Prøv at tjekke dine indstillinger for cookies:
Klik på menuknappen
Klik på menupunktet Indstillinger
Klik på Privatliv
Hvad er der valgt i rullemenuen ud for Firefox vil?
Tjek også lige, om du har en lilla maske til venstre for fanebladene.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: NemID problemer

Indlægaf Gæst » fre jun 23, 2017 10:53

Systemtjek

Din IP Adresse er:xxxxxxxxx

Windows 10

Windows 7 Windows 8 Windows 8.1 Mac OS X (10.12)

Firefox (54.0)

Internet Explorer 11+ Microsoft Edge Chrome 58+ Safari 10+

Din skærmopløsning er: 1536×864

JavaScript er aktiveret!

Cookies er aktiveret!
----------------------------------
Java er ikke installeret eller ikke aktiveret!

Java version 1.8.0_131 eller højere er krævet. Venligst installér eller aktivér Java.

Bemærk! Java er ikke understøttet af Google Chrome, Microsoft Edge og Mozilla Firefox.

jeg har lige prøvet at installer java men det synes ikke at fungere.???

hvor fejler jeg?
Gæst
 

Re: NemID problemer

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre jun 23, 2017 10:59

Java bruges ikke længere til at logge ind med NemID, så jeg forstår ikke, hvorfor det nævnes i systemtjekket. Og kravet til JavaScript og cookies er åbenbart opfyldt.

Prøv at beskrive, hvad der sker, når du prøver at logge ind. Fx hvor langt i processen, du kommer, og hvad der sker. Og gengiv eventuelle fejlmeddelelser.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: NemID problemer

Indlægaf kvinde » man jun 26, 2017 18:54

Hej Kim
Problemet med NemID er stadig ikke løst, men det synes at være omkring nøglekort ssom det har slette.
desværre har jeg ikke været hjemme så har ikke kunnet kontakte dem, men har prøvet at bestille nyt på nettet som desværre endnu ikke er kommet. (det dansk postvæsen, antagelig)

men lige nu kæmper jeg med google, de påstå at jeg har en konto hvilket jeg ikke har. :(, og ønsker det heller ikke :lol:, der påstås, at det er lovpligtig??
kvinde
 
Indlæg: 10
Tilmeldt: lør feb 06, 2016 11:35

Re: NemID problemer

Indlægaf Kim Ludvigsen » man jun 26, 2017 19:25

kvinde skrev:Hej Kim
Problemet med NemID er stadig ikke løst, men det synes at være omkring nøglekort ssom det har slette.
desværre har jeg ikke været hjemme så har ikke kunnet kontakte dem, men har prøvet at bestille nyt på nettet som desværre endnu ikke er kommet. (det dansk postvæsen, antagelig)


OK, lad os håbe, det virker, når du får et nyt nøglekort. Ellers vend tilbage med svar på spørgsmålene i mit forrige indlæg.

kvinde skrev:men lige nu kæmper jeg med google, de påstå at jeg har en konto hvilket jeg ikke har. :(, og ønsker det heller ikke :lol:, der påstås, at det er lovpligtig??


Jeg ved ikke, hvor du har set den påstand. Hvis du kan finde den igen, så fortæl os, hvor du ser den - hvis det er på en hjemmeside, så giv os adressen til siden med teksten, og ellers gengiv teksten her.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: NemID problemer

Indlægaf kvinde » tirs jun 27, 2017 7:00

god morgen!

Jeg må undskylde min påstand, da googel, har gmail og sådan en havde jeg for mange år siden :cry:

Men så mangler jeg, hvordan får jeg begrænset hvad de kan søge oplysnnger om? evt slette.

spm. hvordan får jeg de pæne kasser som du svare i, det er også lang tid siden jeg har skrevet her :)
kvinde
 
Indlæg: 10
Tilmeldt: lør feb 06, 2016 11:35

Re: NemID problemer

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs jun 27, 2017 7:13

kvinde skrev:Men så mangler jeg, hvordan får jeg begrænset hvad de kan søge oplysnnger om? evt slette.


Jeg ved ikke, hvad problemet er, og så er det svært at sige, hvad du kan gøre for at løse det. Du må prøve at forklare bedre, hvad du vil. Tænk på mig som en 5-årig, der ikke kan se din computerskærm :D

kvinde skrev:spm. hvordan får jeg de pæne kasser som du svare i, det er også lang tid siden jeg har skrevet her :)


Øverst i mit indlæg findes en række knapper, klik på knappen Citér. Som udgangspunkt placeres hele indlægget så i en kasse = et citat, men det er muligt at klippe-klistre og fx slette tekst, og man kan kopiere koderne (som du kan se først og sidst i citatet i skrivefeltet), så man kan lave flere citater.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: NemID problemer

Indlægaf kvinde » tirs jun 27, 2017 9:32

Jeg ved ikke, hvad problemet er, og så er det svært at sige, hvad du kan gøre for at løse det. Du må prøve at forklare bedre, hvad du vil. Tænk på mig som en 5-årig, der ikke kan se din computerskærm :D


tja, problemet er vel bare, at jeg gerne vil begrænse deres søgemuligheder af mig, når jeg nu har dummet mig. Jeg er ikke sikker på hvilke e-mail jeg har hos dem (g-mail), så det at slette er nok ikke løsningen lige nu.
Men jeg føler mig ikke tryk ved, at de frit kan hente yderligger oplysninger om min færden på nettet. :)

Den kan jeg returnere, Tænk på mig som en 5-årig :lol:
kvinde
 
Indlæg: 10
Tilmeldt: lør feb 06, 2016 11:35

Re: NemID problemer

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs jun 27, 2017 10:21

Hvis du er logget ind på din Gmail eller i det hele taget hos Google, kan du i indstillingerne på siden bestemme, hvad de skal gemme eller glemme. Alternativt kan du bruge søgemaskinen DuckDuckGo, der ikke sporer dig:
https://duckduckgo.com
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster

cron