Googles kalender

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Googles kalender

Indlægaf peterkn » fre jun 23, 2017 16:26

Jeg er ved at oprette en kalender i Google. Når jeg opretter en begivenhed klikker jeg i feltet, hvor begivenheden foregår. Der giver jeg den et navn og trykker på Opret.
Jeg ønsker, at der skal stå en beskrivelse af begivenheden i feltet og klikker derfor i feltet, så jeg har mulighed for at komme til Rediger.
Under Beskrivelse skriver jeg min tekst, og Gem. Når jeg er logget ud kan jeg se min beskrivelse i en link. Kan jeg ikke få vist min beskrivelse direkte i feltet?

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/58.0.3029.110 Safari/537.36
peterkn
 
Indlæg: 17
Tilmeldt: lør apr 25, 2009 17:07

Re: Googles kalender

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre jun 23, 2017 16:35

Prøv at se nedenstående billede. Det, som du skriver i feltet indrammet med rødt, vises i kalenderoversigten, det i feltet med blåt vises kun, når du åbner begivenheden for at redigere i den.

kalender.png
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Googles kalender

Indlægaf peterkn » søn jul 02, 2017 22:07

Jeg bærer mig således ad:
1. Tryk Opret
2. Der kommer denne side frem og jeg indtaster mine oplysninger:
Billede

3. Gem
Resultat:
Billede

Jeg omtalte en link i mit første indlæg, men det materiale har jeg slettet. Mit problem er dog stadig:
Hvordan får jeg min beskrivelse til at stå i feltet.
Jeg kan se at der kommer mange flere options under min oprettelse.
Det kan måske være et spørgsmål om indstillinger?
peterkn
 
Indlæg: 17
Tilmeldt: lør apr 25, 2009 17:07

Re: Googles kalender

Indlægaf peterkn » søn jul 02, 2017 22:09

Manglende billede:
Billede
peterkn
 
Indlæg: 17
Tilmeldt: lør apr 25, 2009 17:07

Re: Googles kalender

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn jul 02, 2017 22:25

Jeg ved ikke, om vi snakker forbi hinanden, for hvis jeg forstår problemet korrekt, så er det meget simpelt:

Hvis du ser på dit seneste billede: I feltet, hvor der står Begivenheden (lige under den røde knap Gem), skal du skrive det, som du vil have vist på kalenderen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Googles kalender

Indlægaf peterkn » tirs jul 04, 2017 20:02

Mit første billede kom ikke med - derfor sendte jeg det lige efter i næste indlæg, og det forstyrrer mit indlægget.
Jeg udfylder kalenderoplysninger incl. beskrivelse først.
Efter at have trykket Gem, kommer selve kalenderen frem, men uden beskrivelsen.
peterkn
 
Indlæg: 17
Tilmeldt: lør apr 25, 2009 17:07

Re: Googles kalender

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs jul 04, 2017 20:30

Som jeg ser billederne, så fungerer det helt korrekt. Du kan ikke få beskrivelsen ind på kalenderens visning. Du får blot vist overskriften. Du har som overskrift skrevet Begivenheden, og den tekst vises helt korrekt på kalenderen. Hvis du vil have en anden tekst frem på kalenderen, skal du skrive den i det felt, hvor der i øjeblikket står Begivenheden. Feltet Beskrivelse er beregnet til en længere beskrivelse, som først vises, når man åbner/redigerer begivenheden.

Et eksempel fra min egen kalender:
I overskriftfeltet står der Rejs til Thailand. Dobbeltklikker jeg så på begivenheden for at åbne den/redigere den, kan jeg aflæse flynummer, rejsetider osv.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot], Google [Bot] og 16 gæster