Ingen lyd!

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Ingen lyd!

Indlægaf erikdeplaceandersen » lør sep 30, 2017 12:22

Hej
Så er jeg på den igen: Min pc er en god Lenovo, købt for mindre end et år siden. PC'en er koblet til en 6 mdr. gl., 27 tommer stor Samsung med højttalere og buet skærm. Problemet er dette:
Jeg kan ikke mere få lyd ud af skærmhøjttalerne, hvis jeg f. eks. vil se nyheder (eller andet!) fra en TV-station, jeg har liggende på skrivebordet. Det har ellers hele tiden virket godt. Til gengæld er der fuldstændig normal lyd i skærmens højttalere, hvis jeg f.x via klik på pc`en afspiller musik f. eks. fra YouTube. Og lyden kan stilles højere eller lavere, som man vil, ved at klikke på højttalerikonet i nederste højre hjørne af skærmbilledet. Det virker helt ulogisk, men tyder vel på, at "fejlen" må være henne i PCèn - og ikke i skærmen? Eller hur? Så hvorfor det ene, men ikke det andet? Nogle gode ideer derude i luften?
venlig hilsen
Erik

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:55.0) Gecko/20100101 Firefox/55.0
erikdeplaceandersen
 

Re: Ingen lyd!

Indlægaf Kim Ludvigsen » man okt 02, 2017 2:01

Hej Erik

Ja, fejlen må være på PC'en. Det kan tyde på, at det er det program, der afspiller TV-stationerne, der driller - eller at der er noget i din Windows, der skal ændres for at afspille fra det pågældende program. Jeg har ikke styr på Windows 10, og jeg ved ikke, hvilket program der bruges til afspilning af dine TV-stationer. Hvis det er Adobe Flash, der bruges til afspilning, så prøv at højreklikke på videoen fra TV-stationen for at se, om der er nogle indstillinger, du kan ændre. Det kan være noget så simpelt som at vælge, hvilke højtalere lyden skal dirigeres til.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Ingen lyd!

Indlægaf erikdeplaceandersen » man okt 02, 2017 12:01

Hej Ludvig
Du er da bare et geni!. Efter et lille højreklik fik jeg mulighed for at vælge "lyd-formen" - og nu kører det hele igen. Så tusind tak for hjælpen.
mvh
Erik
erikdeplaceandersen
 


Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 46 gæster

cron