Seriøse opstarts problemer

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Seriøse opstarts problemer

Indlægaf Finn-R » fre okt 13, 2017 7:04

Min computer står tæt ved gulvet, og med en hund i huset er det nødvendigt at give den en overhaling engang i mellem.
Efter at have haft den nede i garagen (computeren, ikke hunden :-) ) og blæst den igennem med trykluft (moderat)har jeg følgende problem.
Når jeg starter op (Windows 10) starter den som normalt. det vil sige at jeg får bios billedet op (der hvor jeg har mulighed for at gå ind i set up etc.)
Derefter kommer mit start billede op, og det virker som om den begynder at loade (De små runde prikker der cirkler rundt)
Efter kort tid går skærmen så i sort, og der sker intet mere. Jeg har cursor pil, og kan bevæge denne rundt på skærmen, men der sker intet når jeg klikker på musen.
Når jeg, efter nogle timer, har mistet tålmodigheden og lukker computeren ned (fysisk på knappen på kabinettet) kommer den blå skærm til syne og jeg får beskeden "Computeren lukkes) og computeren lukker ned som normalt.
Jeg har prøvet at fjerne alt tilbehør fra den; externe hard diske, USB hoop og endda keyboardet. Men det har ikke gjort nogen forskel.

Alle ideer og forslag modtaget med stor taknemmelighed.

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; Trident/7.0; rv:11.0) like Gecko
Brugeravatar
Finn-R
 
Indlæg: 27
Tilmeldt: tirs mar 09, 2010 15:26

Re: Seriøse opstarts problemer

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre okt 13, 2017 8:36

Hej Finn

Det lyder slet ikke godt. Du har allerede prøvet de ting, jeg normalt ville foreslå - udover lige to ting:

Prøv, om du kan starte Windows i fejlsikret tilstand.

Hvis du har oprettet en boot-DVD, så prøv at boote på den og derfra så vælge at reparere din Windows.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Seriøse opstarts problemer

Indlægaf Finn-R » fre okt 13, 2017 16:40

Hej Kim.
Det lykkedes dælenme. :)
Jeg er ikke helt klar over hvad jeg gjorde, men jeg skal prøve at beskrive det så godt som muligt i håbet om at det måske kan hjælpe andre.
Under opstarten trykkede jeg "Delete" og kom ind i Biosen. Jeg scrollede lidt frem og tilbage UDEN at ændre noget! og gik derefter ud igen "Exit without saving changes"
Derefter fortsatte computeren med at starte op og gik så i fail safe og jeg kunne nulstille Windows. Det kostede mig godt nok alt hvad der var på C drevet, men nu har jeg i hvert fald en computer der kører igen.

P.s.
Der røg desværre også en del billeder der lå i en mappe på skrivebordet, så hvis du kan foreslå et godt billedrednings program vil jeg være taknemmelig.
Brugeravatar
Finn-R
 
Indlæg: 27
Tilmeldt: tirs mar 09, 2010 15:26

Re: Seriøse opstarts problemer

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre okt 13, 2017 17:47

Prøv om ikke Recuva kan finde og gendanne dem:
http://www.piriform.com/recuva
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster

cron