Windows 10

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Windows 10

Indlægaf bossen » tirs okt 17, 2017 13:53

Hvor finder jeg Flytilstand i windows 10. Jeg vil have den slået fra


Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/61.0.3163.100 Safari/537.36
bossen
 
Indlæg: 69
Tilmeldt: søn okt 09, 2016 9:43

Re: Windows 10

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs okt 17, 2017 15:26

Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Windows 10

Indlægaf bossen » ons okt 18, 2017 8:53

Kim Ludvigsen skrev:Tjek denne vejledning:
https://support.microsoft.com/da-dk/hel ... -on-or-off


Ja sådan ser det også ud i den bærbare men, ikke på den stationære. Jeg kan simpelthen ikke finde hverken wifi eller flytilstand.
Da jeg ikke kan komme på nettet tror jeg det er flytilstanden der driller
bossen
 
Indlæg: 69
Tilmeldt: søn okt 09, 2016 9:43

Re: Windows 10

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons okt 18, 2017 10:18

Hvis du ikke kan finde flytilstand, så er det næppe den, der driller.

Hvad sker der, når du prøver at gå på nettet? Prøv at forklare detaljeret, og hvis du får en fejlmeddelelse, så gengiv den her.

Fortæl også, om du oplever problemet i alle programmer, eller om det kun er nogle programmer, der har problemer med at komme på nettet. Altså, om du oplever problemet i både Internet Explorer, Edge og Chrome.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Windows 10

Indlægaf bossen » tors okt 19, 2017 9:44

Kim Ludvigsen skrev:Hvis du ikke kan finde flytilstand, så er det næppe den, der driller.

Hvad sker der, når du prøver at gå på nettet? Prøv at forklare detaljeret, og hvis du får en fejlmeddelelse, så gengiv den her.

Fortæl også, om du oplever problemet i alle programmer, eller om det kun er nogle programmer, der har problemer med at komme på nettet. Altså, om du oplever problemet i både Internet Explorer, Edge og Chrome.


OK kikker på det
bossen
 
Indlæg: 69
Tilmeldt: søn okt 09, 2016 9:43

Re: Windows 10

Indlægaf bossen » fre okt 20, 2017 10:26

bossen skrev:
Kim Ludvigsen skrev:Hvis du ikke kan finde flytilstand, så er det næppe den, der driller.

Hvad sker der, når du prøver at gå på nettet? Prøv at forklare detaljeret, og hvis du får en fejlmeddelelse, så gengiv den her.

Fortæl også, om du oplever problemet i alle programmer, eller om det kun er nogle programmer, der har problemer med at komme på nettet. Altså, om du oplever problemet i både Internet Explorer, Edge og Chrome.


OK kikker på det


Jeg opgiver og køber en ny bærbar. Et tillæg spørgsmål: Hvordan ser man om den stationære pc er on - eller offline
bossen
 
Indlæg: 69
Tilmeldt: søn okt 09, 2016 9:43

Re: Windows 10

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre okt 20, 2017 15:37

Lad være med at købe en ny computer bare for det. Det risikerer at være en meget lille ting, der driller. Jeg og andre herinde vil hellere end gerne hjælpe dig, du skal bare være bedre til at beskrive dine problemer, hvad du prøver, og hvad der så sker.

Prøvede du, om du kunne hente hjemmesider med Edge eller Internet Explorer? Hvis du kan det, så har du forbindelse til nettet.

Hvis du heller ikke kan hente hjemmesider med de to programmer, så kan du prøve at fejlsøge din internetforbindelse. Højreklik på ikonet for netforbindelse nede ved Windows-uret:
win10.png
win10.png (3.83 KiB) Vist 6661 gange


En menu åbnes, klik på "Foretag fejlfinding af problemer", så vil din Windows prøve at finde årsagen.

Hvis Windows ikke kan finde fejlen, så vend tilbage her, og fortæl, hvad du har prøvet, og hvad der skete. Gengiv eventuelle fejlmeddelelser. Fortæl også, om det tidligere har virket på computeren, og om du har tjekket, at netværkskablet sidder ordentligt fast i computeren og også i den anden ende.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Windows 10

Indlægaf Karl Erik » fre okt 20, 2017 17:57

Ved venstreklik kommer bl.a. flytilstand frem (så lærte man det!).
Karl Erik
Karl Erik
 
Indlæg: 177
Tilmeldt: tirs apr 17, 2007 17:16
Geografisk sted: Hirtshals

Re: Windows 10

Indlægaf stoney » fre okt 20, 2017 19:35

Kim Ludvigsen skrev:Lad være med at købe en ny computer bare for det. Det risikerer at være en meget lille ting, der driller. Jeg og andre herinde vil hellere end gerne hjælpe dig, du skal bare være bedre til at beskrive dine problemer, hvad du prøver, og hvad der så sker.

Prøvede du, om du kunne hente hjemmesider med Edge eller Internet Explorer? Hvis du kan det, så har du forbindelse til nettet.

Hvis du heller ikke kan hente hjemmesider med de to programmer, så kan du prøve at fejlsøge din internetforbindelse. Højreklik på ikonet for netforbindelse nede ved Windows-uret:
win10.png


En menu åbnes, klik på "Foretag fejlfinding af problemer", så vil din Windows prøve at finde årsagen.

Hvis Windows ikke kan finde fejlen, så vend tilbage her, og fortæl, hvad du har prøvet, og hvad der skete. Gengiv eventuelle fejlmeddelelser. Fortæl også, om det tidligere har virket på computeren, og om du har tjekket, at netværkskablet sidder ordentligt fast i computeren og også i den anden ende.

Jeg har haft det samme problem,det løste jeg ved at slukke for strømmen til ruteren i ca 30 sekunder.
stoney
stoney
 
Indlæg: 62
Tilmeldt: tors nov 16, 2006 14:09
Geografisk sted: jylland

Re: Windows 10

Indlægaf bossen » søn okt 22, 2017 11:17

Problemet er det samme i alle browsere, og jeg har også prøvet at slukke for routeren, intet har hjulpet.
Når jeg prøver at gå på nettet, og vi taler om den stationære pc, får jeg denne besked:

" Sæt et Ethernet- kabel i denne computer"
"Et Ethernet kabel ligner en telefonledning, men har større stik i enderne. Sæt kablet i åbningen på bagsiden eller i siden af computeren.
Kontroller, at den ene ende af kablet er sat i routeren. Hvis det ikke hjælper, kan du prøve at bruge et andet kabel"

Så vidt så godt, men har jeg jo trådløs netværk og har vel ikke brug for et kabel. Netværket har virket lige siden jeg fik computeren.
Når jeg kører Windows fejlfinding får jeg også denne besked:
"Fejlfindingen kunne ikke rette de fundne problemer. Du kan finde flere oplysninger herunder"
"FUNDNE PROBLEMER":
"Et netværkskabel er ikke sat korrekt i, eller det er måske beskadiget"
Når jeg prøver at oprette bredbåndsforbindelse popper der en besked op:
"Windows sikkerhed" Log på med brugernavn og adgangskode, det fatter jeg ikke idet det har jeg ikke bedst om.
Jeg bliver også bedt om at Nulstille netværket, og til tider får jeg besked om at der ikke findes tilgængelige netværker.
Windows kan nulstille netværket for mig og dermed nulstilles alle netværkeindstillinger til standardværdierne.
Tør jeg det eller.
bossen
 
Indlæg: 69
Tilmeldt: søn okt 09, 2016 9:43

Re: Windows 10

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn okt 22, 2017 11:29

De fleste stationære PC'er har ikke wi-fi, hvilket de skal have for at kunne benytte et trådløst internet. Har computeren ikke indbygget wi-fi, skal den bruge et kabel.

Prøv at forbinde computeren med et kabel til routeren, så er jeg overbevist om, at det vil virke.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Windows 10

Indlægaf bossen » søn okt 22, 2017 11:51

Kim Ludvigsen skrev:De fleste stationære PC'er har ikke wi-fi, hvilket de skal have for at kunne benytte et trådløst internet. Har computeren ikke indbygget wi-fi, skal den bruge et kabel.

Prøv at forbinde computeren med et kabel til routeren, så er jeg overbevist om, at det vil virke.


Jeg har jo haft wi-fi men kan ikke længere finde den. Og et kabel fra kontoret til stuen nej da
bossen
 
Indlæg: 69
Tilmeldt: søn okt 09, 2016 9:43

Re: Windows 10

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn okt 22, 2017 15:11

For at du kan bruge wi-fi, skal du have wi-fi to steder: I routeren og i computeren. Og det er IKKE normalt med wi-fi indbygget i stationære computere. Hvis en computer ikke har indbygget wi-fi, kan man benytte en USB-nøgle med wi-fi.

Hvis det tidligere har virket med computeren uden kabel, har du måske sådan en USB-nøgle. Tjek i så fald, om USB-nøglen stadig sidder i computeren. Hertil kommer, at USB-nøgler med wi-fi ikke er særligt effektive, så selvom du har sådan en, kan signalet være blokeret. I så fald kan det måske hjælpe at flytte computeren og routeren tættere på hinanden.

Hvis du ikke tidligere har haft det til at virke på computeren uden kabel, så har du ganske givet ikke wi-fi i computeren, og så er det derfor, du ikke kan få det til at virke.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 27 gæster

cron