Detaljer på fotos

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Detaljer på fotos

Indlægaf bossen » man jan 22, 2018 16:08

Jeg vil gerne have at man kunne se hvornår et foto er taget og hvor altså når jeg overfører fra kamera til pc. Hvad gør jeg.

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/63.0.3239.132 Safari/537.36
bossen
 
Indlæg: 69
Tilmeldt: søn okt 09, 2016 9:43

Re: Detaljer på fotos

Indlægaf Kim Ludvigsen » man jan 22, 2018 16:19

De fleste kameraer i dag tilføjer automatisk en hel masse oplysninger, der gemmes som såkaldte metadata. Det indbefatter, hvornår billedet er taget, hvilket kamera der er brugt, og hvis kameraet har GPS indbygget, også hvor billedet er taget. Hertil kommer en forfærdelig masse tekniske data som blænde, og hvad ved jeg.

De fleste programmer til at håndtere fotografier kan vise dig oplysningerne. Jeg ved ikke, hvilket program, du bruger til at se billeder i, men du kan typisk finde metadata ved at åbne billedets egenskaber i programmet. Nogle programmer tillader dig også selv at tilføje oplysninger, fx en billedtekst eller andre kommentarer.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7148
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Detaljer på fotos

Indlægaf bossen » tirs jan 23, 2018 10:52

Kim Ludvigsen skrev:De fleste kameraer i dag tilføjer automatisk en hel masse oplysninger, der gemmes som såkaldte metadata. Det indbefatter, hvornår billedet er taget, hvilket kamera der er brugt, og hvis kameraet har GPS indbygget, også hvor billedet er taget. Hertil kommer en forfærdelig masse tekniske data som blænde, og hvad ved jeg.

De fleste programmer til at håndtere fotografier kan vise dig oplysningerne. Jeg ved ikke, hvilket program, du bruger til at se billeder i, men du kan typisk finde metadata ved at åbne billedets egenskaber i programmet. Nogle programmer tillader dig også selv at tilføje oplysninger, fx en billedtekst eller andre kommentarer.


OK tak. Jeg udtrykte mig helt klar idet det var fra Iphone til pc
bossen
 
Indlæg: 69
Tilmeldt: søn okt 09, 2016 9:43


Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster

cron