Fuldstændig sletning af Avast Virus program

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Fuldstændig sletning af Avast Virus program

Indlægaf Finn-R » tirs feb 20, 2018 10:07

Fuldstændig sletning af Avast Virus program

Jeg har for lang tid siden installeret Avast anti virus program på prøve. Efter prøvetiden gik jeg automatisk over til den gratis version, men valgte at slette den da den lavede rod i nogle af mine programmer.
Problemet er at Avast geninstallerer sig efter et stykke tid, og så skaljeg igennemhele processen med at afinstallere den igen.
Jeg har prøvet at afinstallere med Revo uninstaller, og den fjerner en hel masse. Men når jeg laver en søgning finder jeg stadig spor af Avast, bl.a. i Windows x86 …
Disse filer kan jeg ikke slette da jeg ikke kan få administrator tilladelse. Den option findes slet ikke når jeg højre klikker på filen.

Kort sagt, Hvordan får jeg total fjernet Avast, og Er der en måde at køre hele computeren som administrator?

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; Trident/7.0; rv:11.0) like Gecko
Brugeravatar
Finn-R
 
Indlæg: 27
Tilmeldt: tirs mar 09, 2010 15:26

Re: Fuldstændig sletning af Avast Virus program

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs feb 20, 2018 10:47

Hej Finn

Du har muligvis installeret et program, hvor Avast følger med. Du skulle kunne fjerne Avast med følgende afinstallations-program:
https://www.avast.com/uninstall-utility

Men hvis der ligger et andet program, som installerer Avast, vil du blot få det installeret igen. I så fald, prøv at lægge mærke til, hvilke programmer du starter, før Avast dukker op igen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7148
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Fuldstændig sletning af Avast Virus program

Indlægaf Finn-R » tirs feb 20, 2018 10:58

Hej Kim.
Tak for hjælpen. Jeg prøver at bruge afinstallationsprogrammet og ser hvad der sker.
Med hensyn til at et andet program skulle installere Avast, er jeg ikke sikker. Jeg opdager som regel kun at det er installeret fordi der dukker et ikon op på mit skrivebord, eller fordi et af mine andre programmer lige pludselig ikke vil køre.
Brugeravatar
Finn-R
 
Indlæg: 27
Tilmeldt: tirs mar 09, 2010 15:26

Re: Fuldstændig sletning af Avast Virus program

Indlægaf Regmos » tirs feb 20, 2018 15:22

Hvis du bruger CCleaner, er den sandsynligvis synderen.
Avast købte CCleaner for noget tid siden, og siden da, kan man risikere at installere Avast sammen med CCleaner, hvis man ikke er opmærksom.
Mvh. Regmos
Panda Free Antivirus, HitmanPro/HitmanPro.Alert, Windows Firewall Control og Norton Connectsafe
Brugeravatar
Regmos
 
Indlæg: 136
Tilmeldt: ons jan 21, 2009 7:53


Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster

cron