Filer fra iPhone til pc

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Filer fra iPhone til pc

Indlægaf Gæst » ons feb 21, 2018 14:17

Hej Ludvigs Hjørne

Jeg har en iPhone 4s hvorpå der ligger en del fotos samt enkelte videooptagelser.
Jeg vil gerne have disse filer over på min pc, men hver gang jeg prøver at tilslutte min iPhone til pcén, bliver jeg
koblet på iTunes med en masse tilbud om download af musik etc.
Er det ikke muligt at slippe for alt det Apple-skrammel og så bare ganske enkelt overføre sine filer uden Apple-programmet?
Kan I hjælpe.

Med venlig hilsen
Bodil

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:58.0) Gecko/20100101 Firefox/58.0
Gæst
 

Re: Filer fra iPhone til pc

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons feb 21, 2018 14:34

Hej Bodil

Det er fordi, Apple gerne vil have, at du benytter iTunes til at overføre filerne. Jeg ved ikke, om du kan komme uden om iTunes, men her er en vejledning til at bruge iTunes:
https://support.apple.com/kb/PH12318?lo ... cale=da_DK

Jeg har ikke ret meget forstand på iPhone, men jeg kan fortælle, hvordan det fungerer på en Android, måske du kan bruge det til noget, hvis du absolut vil slippe for iTunes. Med en Android-telefon fungerer det, ligesom når man tilslutter et eksternt drev eller et USB-stik til computeren: En besked åbnes på PC'en, og man kan så vælge mellem, hvordan filerne skal vises. Vælger man som en mappe, kan man overføre med træk og slip. Man skal være logget ind på telefonen, før man tilslutter, da computeren ellers ikke får lov til at tilgå filerne.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Filer fra iPhone til pc

Indlægaf Regmos » ons feb 21, 2018 15:28

Telefonen og computeren skal være på samme netværk.

https://airmore.com/help/ios/photos-iphone-to-pc.html
Mvh. Regmos
Panda Free Antivirus, HitmanPro/HitmanPro.Alert, Windows Firewall Control og Norton Connectsafe
Brugeravatar
Regmos
 
Indlæg: 136
Tilmeldt: ons jan 21, 2009 7:53

Re: Filer fra iPhone til pc

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons feb 21, 2018 16:16

Åh, jeg havde slet ikke tænkt på, at det kunne være trådløs overførsel, der drillede. Jeg troede, det var via USB.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Filer fra iPhone til pc

Indlægaf Regmos » ons feb 21, 2018 16:33

Det tror jeg også det er.
Airmore er bare et alternativ. Det kan ikke nær så meget som iTunes, men overførsler af billeder kræver blot en app, og Airmore web i en browser.
Mvh. Regmos
Panda Free Antivirus, HitmanPro/HitmanPro.Alert, Windows Firewall Control og Norton Connectsafe
Brugeravatar
Regmos
 
Indlæg: 136
Tilmeldt: ons jan 21, 2009 7:53

Re: Filer fra iPhone til pc

Indlægaf lissms » ons feb 21, 2018 17:37

Din Iphone burde kunne ses i stifinder og der burde du kunne hente dine billeder ind i din pc
svend
Hilsen.
Svend Solgaard
lissms
 
Indlæg: 22
Tilmeldt: ons maj 16, 2007 22:29

Re: Filer fra iPhone til pc

Indlægaf Gæst » ons feb 21, 2018 21:13

Hej Alle

Mange tak for jeres svar/hjælp.
Som Svend oplyser, kunne jeg se telefonens navn i stifinder, men af en eller anden uforklarlig grund, dukkede
iPhonen først op der efter flere åbninger af stifinder, så derfor opdagede jeg det ikke i første omgang.
Om det skyldes Apples "markedsføring" af iTunes ved jeg ikke, men herligt at jeg slap for alle deres tilbud om
køb af musik m.m.

Mvh
Bodil
Gæst
 

Re: Filer fra iPhone til pc

Indlægaf Gæst » man feb 26, 2018 16:01

Hej igen

Hvis jeg lige må stille jer endnu et spørgsmål:
Jeg leder efter et gratis program, der kan konvertere .mov-filer til .avi eller .mpeg.
Kan I hjælpe.

Mvh
Bodil
Gæst
 

Konvertering af.mov til .avi og .mp4

Indlægaf Gæst » tirs feb 27, 2018 13:45

Hej igen

Hvis jeg lige må stille jer endnu et spørgsmål:
Jeg leder efter et gratis program, der kan konvertere .mov-filer til .avi eller .mpeg.
Kan I hjælpe.

Mvh
Bodil
Gæst
 

Re: Filer fra iPhone til pc

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tirs feb 27, 2018 15:51

Hej Bodil

Jeg har ingen erfaring med programmer til konvertering af videoer, men programmet Any Video Converter Free har fået gode anbefalinger.
http://www.any-video-converter.com/prod ... ideo_free/
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen
 
Indlæg: 469
Tilmeldt: lør jul 26, 2008 12:03

Re: Filer fra iPhone til pc

Indlægaf Gæst » søn mar 11, 2018 15:20

Hej Jørgen

Tak for svar.
Jeg har nu downloaded Any Video Converter og det ser ud til at virke for mig, selvom det ikke er lige til at gå til hvad angår valg af format (.avi, .mov etc.)

Mvh
Bodil
Gæst
 


Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 69 gæster