Forskel på micro sd-kort

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Forskel på micro sd-kort

Indlægaf Gæst » fre apr 13, 2018 16:49

Hej Ludvigs Hjørne

Jeg skal købe et micro sd-kort til mit nyerhvervede actionkamera og er i den forbindelse stødt på mange forskellige betegnelser på disse kort.
Det forekommer mig uoverskueligt og derfor vil jeg høre jer om, I kan fortælle mig forskellen på et micro SDXC-kort og et micro SDHC-kort.
Jeg har lagt mærke til, at SDHC-kortene er dyrere end SDXC også selv om det er samme klasse og samme GB.
Kan I forklare forskellen?

På forhånd tak.
Mvh
Dorte H.

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:59.0) Gecko/20100101 Firefox/59.0
Gæst
 

Re: Forskel på micro sd-kort

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre apr 13, 2018 17:05

Hej Dorte

Kortene benytter forskellige standarder og har forskellige egenskaber, så du skal have et kort, som er understøttet af dit kamera. Der sidder muligvis et logo på kameraet, ellers kan du finde oplysningen i manualen.

En af forskellene på kortene er, hvor meget de kan lagre. SDHC-kort kan lagre mellem 2 og 32 GB, mens SDXC kan lagre mellem 32 og 2000 GB. Umiddelbart ville jeg have troet, at XC-kortene ville være de dyreste, men når det ikke er tilfældet, kan det måske være fordi, de andre er på vej ud af markedet, så efterspørgslen er mindre. Men det er kun et gæt.

Du kan læse mere om forskellene (på engelsk) her:
https://www.sdcard.org/consumers/pdf/20 ... re_eng.pdf
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Forskel på micro sd-kort

Indlægaf Gæst » søn apr 15, 2018 15:11

Hej Kim

Tak for svar.
Jeg kan se i det link, du har sendt mig, at SD-association omtaler nogle hukommelseskort med betegnelsen " V90" , "V60" osv afhængig af kortets læse/skrive-hastighed kan jeg forstå, men jeg har aldrig hørt om den slags mico-sd kort før.
Er det en ny standard på vej?

Mvh
Dorte
Gæst
 

Re: Forskel på micro sd-kort

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn apr 15, 2018 15:42

Hej Dorte

Nej, V-betegnelserne er ikke en ny standard, men en del af de andre standarder. Som du er inde på, er det en angivelse af skrivehastigheden. Jeg vil tro, at de kort, du har set på, også angiver hastigheden - enten i form af V-betegnelsen eller i form af en af de andre to betegnelser, som omtales i dokumentets afsnit Speed Classes.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Forskel på micro sd-kort

Indlægaf stoney » søn apr 15, 2018 20:00

Da du har købt et actionkamera,skal du købe et kort med høj skrivehastighed,ellers får du problemer, når du tager mange billeder i sekundet.
stoney
stoney
 
Indlæg: 62
Tilmeldt: tors nov 16, 2006 14:09
Geografisk sted: jylland


Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 18 gæster

cron