TB vil igen ikke starte

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Re: TB vil igen ikke starte

Indlægaf Stegemüller » tirs aug 21, 2018 21:00

TB_2.png
TB.png
TB.png (4.87 KiB) Vist 4752 gange


Åh nej - for pokker da...

Jeg få nu vedhæftede. Hvad gør jeg?

I menuen har jeg mulighed for at vælge thunderbird.exe Vil det hjælpe. Jeg skal absolut ikke have nogen som helst nye versioner
Venlig hilsen

Hanne B. Stegemüller
Website her: https://stegemueller.dk
Facebook her: https://www.facebook.com/stegemueller
Brugeravatar
Stegemüller
 
Indlæg: 524
Tilmeldt: man aug 14, 2006 21:22
Geografisk sted: København

Re: TB vil igen ikke starte

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs aug 21, 2018 21:18

Har du ikke fået indført en undtagelse for Thunderbird? Det er i vist ikke Thunderbird, der selv har opdateret, for den indbyggede opdateringsfunktion plejer ikke at bede om en genstart af computeren.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: TB vil igen ikke starte

Indlægaf Stegemüller » tirs aug 21, 2018 21:24

TB_4.png
TB_3.png
Har du ikke fået indført en undtagelse for Thunderbird?


Jo du mener i Ninite ikke? Jeg har lige kørt Ninite for en sikkerheds skyld. TB er disabled.
Venlig hilsen

Hanne B. Stegemüller
Website her: https://stegemueller.dk
Facebook her: https://www.facebook.com/stegemueller
Brugeravatar
Stegemüller
 
Indlæg: 524
Tilmeldt: man aug 14, 2006 21:22
Geografisk sted: København

Re: TB vil igen ikke starte

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs aug 21, 2018 21:33

Ja, det var i Ninite, jeg mente. Måske Ninite har nået at opdatere, inden du fik slået Thunderbird fra? Ud fra den tidligere meddelelse om genstart vil jeg tro, at du allerede har fået installeret en nyere version af Thunderbird. :cry:

Jeg kan for øvrigt se, at du har Firefox på listen i Ninite, det vil måske være en god ide også at lave en undtagelse for Firefox. Når programmer har en indbygget opdateringsfunktion, er det normalt en fordel at bruge den i stedet for at benytte tredjepartsprogrammer til opdateringerne.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: TB vil igen ikke starte

Indlægaf Stegemüller » tirs aug 21, 2018 21:38

Ja, det var i Ninite, jeg mente. Måske Ninite har nået at opdatere, inden du fik slået Thunderbird fra? :cry:


Jamen jeg gjorde det jo med det samme! Og Ninite kører kun, når jeg beder den om dt.

Nu har jeg slettet Ninite helt, for jeg orker ikke mere af dette.

Er planen at jeg starter forfra?
Venlig hilsen

Hanne B. Stegemüller
Website her: https://stegemueller.dk
Facebook her: https://www.facebook.com/stegemueller
Brugeravatar
Stegemüller
 
Indlæg: 524
Tilmeldt: man aug 14, 2006 21:22
Geografisk sted: København

Re: TB vil igen ikke starte

Indlægaf Stegemüller » tirs aug 21, 2018 21:42

TB_5.png
Nu har jeg også drøbt denne fra Kaspersky, der også kan være synederen. Hvad gør man ikke for at få TB igen 8)
Venlig hilsen

Hanne B. Stegemüller
Website her: https://stegemueller.dk
Facebook her: https://www.facebook.com/stegemueller
Brugeravatar
Stegemüller
 
Indlæg: 524
Tilmeldt: man aug 14, 2006 21:22
Geografisk sted: København

Re: TB vil igen ikke starte

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs aug 21, 2018 21:45

Åh, ja, så er det nok Kaspersky, der har været på færde.

Hvis du har haft Thunderbird åben, siden du fik meddelelsen om genstart af computeren, så prøv lige at genstarte Thunderbird. Hvis du stadig har den gamle version, så genstart lige computeren for at være helt sikker på, at den nye version ikke er installeret. Hvis den nye er installeret, er du desværre nødt til at starte forfra med at nedgradere - hvis du ikke vil nøjes med det almindelige tema, indtil næste version af Thunderbird udsendes. Så vidt jeg kan forstå, er det jo kun temaet, der driller i version 60, så brug af standardtemaet burde jo løse problemet.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: TB vil igen ikke starte

Indlægaf Stegemüller » tirs aug 21, 2018 22:00

Jeg kan ikke sige andet, end at du har reddet min nattesøvn!

Jeg genstartede og jeg kom på den gl. version, hvis det er den, der hedder "Version 60.0, first offered to channel users on August 6, 2018" - jeg synes bare, du plejer at omtale den, som den gamle? Eller har jeg misforstået dig?

Indtil videre tusind tak endnu engang. Er der mere jeg bør gøre for ikke at få nogen nye versioner uden at have bedt om det. I det lange løb går dette ikke.
Venlig hilsen

Hanne B. Stegemüller
Website her: https://stegemueller.dk
Facebook her: https://www.facebook.com/stegemueller
Brugeravatar
Stegemüller
 
Indlæg: 524
Tilmeldt: man aug 14, 2006 21:22
Geografisk sted: København

Foregående

Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster

cron