Adblocker

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Adblocker

Indlægaf bossen » søn jan 20, 2019 11:38

Jeg har store problemer med ovenstående. Selvom jeg har fjernet den helt forstyrer den stadig, så hvad gør jeg

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/71.0.3578.98 Safari/537.36
bossen
 
Indlæg: 69
Tilmeldt: søn okt 09, 2016 9:43

Re: Adblocker

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn jan 20, 2019 11:48

Hm, den burde ikke kunne forstyrre, hvis du har fjernet den. Hvilket program har du brugt den i? Har du tjekket, at den ikke længere ligger under tilføjelser?

Hvis den er væk fra listen over tilføjelser, så prøv at beskrive, hvordan den stadig forstyrrer. Fortæl fx på hvilken webside, den forstyrrer, og hvis du får en meddelelse fra websiden, så gengiv den her.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Adblocker

Indlægaf bossen » søn jan 20, 2019 11:53

Kim Ludvigsen skrev:Hm, den burde ikke kunne forstyrre, hvis du har fjernet den. Hvilket program har du brugt den i? Har du tjekket, at den ikke længere ligger under tilføjelser?

Hvis den er væk fra listen over tilføjelser, så prøv at beskrive, hvordan den stadig forstyrrer. Fortæl fx på hvilken webside, den forstyrrer, og hvis du får en meddelelse fra websiden, så gengiv den her.

OK, vent et øjeblik
bossen
 
Indlæg: 69
Tilmeldt: søn okt 09, 2016 9:43

Re: Adblocker

Indlægaf bossen » søn jan 20, 2019 11:58

bossen skrev:
Kim Ludvigsen skrev:Hm, den burde ikke kunne forstyrre, hvis du har fjernet den. Hvilket program har du brugt den i? Har du tjekket, at den ikke længere ligger under tilføjelser?

Hvis den er væk fra listen over tilføjelser, så prøv at beskrive, hvordan den stadig forstyrrer. Fortæl fx på hvilken webside, den forstyrrer, og hvis du får en meddelelse fra websiden, så gengiv den her.

OK, vent et øjeblik
Den ligge ikke mere i Udvidelser
bold.dk: Kære bold.bruger
Vi kan se, at du benytter adblocker på bold.dk. Det er vi kede af. Vi vil gerne kunne fortsætte med at levere Danmarks bedste fodboldnyheder, men for at kunne gøre det, har vi brug for indtægter. De kommer via reklamer.
Her kan jeg godt komme videre på siden

Vi vil bede dig slå din adblocker fra, så vi også fremover kan være Danmarks førende fodboldhjemmeside. Du kan læse mere om, hvordan du gør, her.
og på TV2 PLAY:
Dit abonnement er inkl. reklamer. Deaktiver AdBlocker og genindlæs efterfølgende websiden for at se TV 2 PLAY.
Her kan jeg ikke komme videre
bossen
 
Indlæg: 69
Tilmeldt: søn okt 09, 2016 9:43

Re: Adblocker

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn jan 20, 2019 12:11

OK, der kan være flere forklaringer. Det kan være, at noget af siden hentes fra hukommelsen, så prøv at gennemtvinge en genindlæsning af siden med tastaturgenvejen Ctrl+F5.

En anden mulighed er at websiderne har gemt en cookie, der har registreret brugen af adblocker. Dette er nok ikke så sandsynligt, men hvis ovenstående ikke hjælper, så prøv at slette cookies fra de pågældende websteder. Bemærk, at dette også vil betyde, at evt. logins slettes, så du skal logge ind igen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Adblocker

Indlægaf bossen » søn jan 20, 2019 12:17

Kim Ludvigsen skrev:OK, der kan være flere forklaringer. Det kan være, at noget af siden hentes fra hukommelsen, så prøv at gennemtvinge en genindlæsning af siden med tastaturgenvejen Ctrl+F5.

En anden mulighed er at websiderne har gemt en cookie, der har registreret brugen af adblocker. Dette er nok ikke så sandsynligt, men hvis ovenstående ikke hjælper, så prøv at slette cookies fra de pågældende websteder. Bemærk, at dette også vil betyde, at evt. logins slettes, så du skal logge ind igen.


Ctrl+F5 hjalp ikke. Så hvor finder de cookies
bossen
 
Indlæg: 69
Tilmeldt: søn okt 09, 2016 9:43

Re: Adblocker

Indlægaf Gæst » søn jan 20, 2019 12:24

bossen skrev:
Kim Ludvigsen skrev:OK, der kan være flere forklaringer. Det kan være, at noget af siden hentes fra hukommelsen, så prøv at gennemtvinge en genindlæsning af siden med tastaturgenvejen Ctrl+F5.

En anden mulighed er at websiderne har gemt en cookie, der har registreret brugen af adblocker. Dette er nok ikke så sandsynligt, men hvis ovenstående ikke hjælper, så prøv at slette cookies fra de pågældende websteder. Bemærk, at dette også vil betyde, at evt. logins slettes, så du skal logge ind igen.


Ctrl+F5 hjalp ikke. Så hvor finder de cookies

Nu har jeg prøvet begge dele, intet hjalp
Gæst
 

Re: Adblocker

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn jan 20, 2019 12:47

Prøv at gå in på denne side:
http://getright.com/useragent.html

Du får på siden vist din browsers useragent, det er den linje, der står med fed skrift nederst i det hvide felt. Kopiér linjen herind.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Adblocker

Indlægaf bossen » søn jan 20, 2019 12:50

Kim Ludvigsen skrev:Prøv at gå in på denne side:
http://getright.com/useragent.html

Du får på siden vist din browsers useragent, det er den linje, der står med fed skrift nederst i det hvide felt. Kopiér linjen herind.

OK, kommer her:
[en fejl opstod under behandlingen af ​​dette direktiv]
Finde din browsers brugeragent
Hver anden type browser bruger sin egen "brugeragent", som i grunden er en identifikator for browseren. Sådan ved websites, hvilke browsere folk bruger.
GetRight har en standard brugeragent, men du kan også ændre den til at være noget, du vil have. Dette kan gøres fra siden Avanceret - protokoller i GetRights konfiguration. Dette kan hjælpe, når du downloader fra websteder, der bruger browser-detektion og ikke genkender GetRight.

Brugeragenten for din webbrowser (den du kigger på denne webside med) er:

Mozilla / 5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit / 537.36 (KHTML, som Gecko) Chrome / 71.0.3578.98 Safari / 537.36
bossen
 
Indlæg: 69
Tilmeldt: søn okt 09, 2016 9:43

Re: Adblocker

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn jan 20, 2019 13:02

OK, så er det Chrome, du bruger. Jeg ville dels se, hvilken browser du bruger, og dels om adblock havde efterladt spor i browserens fodaftryk (hvad den ikke har).

Kan du besøge de to websider uden problemer, hvis du bruger Edge?

Har du haft genstartet Chrome, efter du fjernede Adblock? Ellers så prøv lige at genstarte Chrome, besøg de to sider, og gennemtving en opdatering med Ctrl+F5.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Adblocker

Indlægaf Gæst » søn jan 20, 2019 14:41

Kim Ludvigsen skrev:OK, så er det Chrome, du bruger. Jeg ville dels se, hvilken browser du bruger, og dels om adblock havde efterladt spor i browserens fodaftryk (hvad den ikke har).

Kan du besøge de to websider uden problemer, hvis du bruger Edge?

Har du haft genstartet Chrome, efter du fjernede Adblock? Ellers så prøv lige at genstarte Chrome, besøg de to sider, og gennemtving en opdatering med Ctrl+F5.

EDge er de samme problemer og jeg har genstartet Chrome flere gange, intet hjælper. Kan det være min anti virus der blokerer eller...
Gæst
 

Re: Adblocker

Indlægaf Gæst » søn jan 20, 2019 14:43

Gæst skrev:
Kim Ludvigsen skrev:OK, så er det Chrome, du bruger. Jeg ville dels se, hvilken browser du bruger, og dels om adblock havde efterladt spor i browserens fodaftryk (hvad den ikke har).

Kan du besøge de to websider uden problemer, hvis du bruger Edge?

Har du haft genstartet Chrome, efter du fjernede Adblock? Ellers så prøv lige at genstarte Chrome, besøg de to sider, og gennemtving en opdatering med Ctrl+F5.

EDge er de samme problemer og jeg har genstartet Chrome flere gange, intet hjælper. Kan det være min anti virus der blokerer eller...

Jeg har fået dette at vide hos TV2 PLAY:
I forhold til adblocker, så kan det sagtens være, at du har slået det fra, men hvis du har et omfattende anti virus program, så kan dette også blokere for afspilningen
Gæst
 

Re: Adblocker

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn jan 20, 2019 14:46

Ja, når du har problemet i flere forskellige browsere, så er det nok noget eksternt, der driller, som fx et antiviruspogram eller et andet sikkerhedsprogram. Prøv at tjekke, om din antivirus indeholder en funktion til at blokere indhold på websider.

Hvis det er tilfældet, og du ellers er tilfreds med blokeringen, kan du sikkert lave undtagelser for drillende websteder, og ellers kan du bare slå funktionen helt fra.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Adblocker

Indlægaf bossen » søn jan 20, 2019 18:09

Kim Ludvigsen skrev:Ja, når du har problemet i flere forskellige browsere, så er det nok noget eksternt, der driller, som fx et antiviruspogram eller et andet sikkerhedsprogram. Prøv at tjekke, om din antivirus indeholder en funktion til at blokere indhold på websider.

Hvis det er tilfældet, og du ellers er tilfreds med blokeringen, kan du sikkert lave undtagelser for drillende websteder, og ellers kan du bare slå funktionen helt fra.

Ja tak men jeg kan ikke finde den funktion på Kaspersky
bossen
 
Indlæg: 69
Tilmeldt: søn okt 09, 2016 9:43

Re: Adblocker

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn jan 20, 2019 18:13

Hvilken udgave har du af Kaspersky?
Og hvilken version er det??
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Næste

Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster

cron