Brænde en video på en dvd

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Brænde en video på en dvd

Indlægaf Gæst » tors jul 18, 2019 12:24

Hej Ludvigs Hjørne
Jeg har et problem.
Jeg ved ikke, hvordan jeg skal bære mig ad med at brænde en lille video på en DVD+R skive.
Videoen fylder ”kun” 108 MB, så der er jo plads nok på skiven, der kan rumme 4,7 GB, men som sagt jeg ved ikke, hvordan man brænder sådan en video.
Jeg har Win 10 styresystem – og når jeg sætter dvdén i drevet, kommer der en masse mapper frem, som jeg ikke ved, hvad betyder. Kan I hjælpe mig med et råd?
På forhånd tak.

Venlig hilsen
Grete J.

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:68.0) Gecko/20100101 Firefox/68.0
Gæst
 

Re: Brænde en video på en dvd

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors jul 18, 2019 12:55

Hej Grete

Er du sikker på, at DVD'en er tom? Hvis du får åbnet mapper, når du sætter den i computeren, kan det tyde på, at der allerede ligger noget på den. Og i så fald kan du ikke brænde videoen over på den - du kan kun gemme på en DVD+R-skive én gang.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Brænde en video på en dvd

Indlægaf Gæst » tors jul 18, 2019 13:07

Hej Kim

Ja - jeg har i hvert fald ikke brændt noget på den.
De mapper, jeg nævner, hedder:
boot, sources, support, upgrade og efi
under disse ligger der filer (ikke mapper):
autorun, bottmgr, bootmgr.efi og setup.
Jeg har prøvet at åbne det hele, og der finde ikke noget andet.

Mvh
Grete
Gæst
 

Re: Brænde en video på en dvd

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors jul 18, 2019 14:00

Det lyder som om, det er en installations-DVD med Windows. Du er nødt til at finde en anden DVD at brænde på - eller en USB-nøgle.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Brænde en video på en dvd

Indlægaf Gæst » tors jul 18, 2019 15:58

Hej igen.
Jeg tror, du har ret, så nu vil jeg lige høre om, jeg kan brænde flere filer på den samme dvd (DVD+R) efter at jeg for eksempel
har brændt en? Eller er der kun et skud i bøssen :-(

Mvh
Grete
Gæst
 

Re: Brænde en video på en dvd

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors jul 18, 2019 16:09

Det er meget, meget længe siden, jeg har brændt DVD'er, så jeg ved ikke, om tingene har ændret sig, men dengang skulle man "lukke" DVD'en, når man havde brændt, og så kunne man ikke brænde igen senere, selvom der stadig var ledig plads. Hvis det er en DVD-RW, kan man brænde mange gange.

I dag bruger de fleste USB-nøgler, fordi de i de fleste situationer er bedre: Man kan kopiere mange gange, stort set alle nyere medie-apparater, fx forstærkere, bilradioer, TV og lignende kan aflæse en USB, mens der bliver færre og færre apparater, der kan aflæse DVD'er.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Brænde en video på en dvd

Indlægaf Gæst » tors jul 18, 2019 16:27

Hej igen, igen
Du har da helt ret; jeg skal selvfølgelig kopiere over på et usb-stik. Det havde jeg ikke lige tænkt på.
Tak for hjælpen.

Mvh
Grete J.
Gæst
 


Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster

cron