Skjule email-adresse

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Skjule email-adresse

Indlægaf Gæst » tirs feb 18, 2020 14:28

Hej
Jeg har lavet en hjemmeside, hvor jeg gerne vil lægge min email-adresse på en underside, men jeg vil gerne kunne anonymisere den, så jeg undgår vedblivende at få ”spammails” tilsendt, hvis jeg vælger at fjerne email-adressen igen.
Kan det lade sig gøre, så det kun er mig der kender den rigtige mailadresse?
Håber I kan hjælpe mig med et råd.
Venlig hilsen
Erik K.

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:73.0) Gecko/20100101 Firefox/73.0
Gæst
 

Re: Skjule email-adresse

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs feb 18, 2020 14:49

Den eneste måde at være 100 procent sikker er at benytte en mailformular.

Du kan også oprette en smid væk-adresse, fx hos Gmail. Den kan opsættes til at videresende mails til din rigtige adresse. Du kan så altid slette Gmail-kontoen eller fjerne videresendelsen, og så vil eventuelle spammails forsvinde i cyberspace.

Når det er sagt, så er det i vore dage ikke så stort et problem med spammails på grund af en mailadresse på en hjemmeside. Jeg har mailadresser på alle mine hjemmesider, og det er yderst begrænset, hvad jeg får af spam på grund af dem. Jeg tror det er mindre end fem om ugen - og vist også mindre end fem om måneden. Men jeg kan selvfølgelig have været heldig.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Skjule email-adresse

Indlægaf Gæst » tirs feb 18, 2020 15:48

Hej Kim

Tak for svar. Men jeg kan desværre ikke se, hvordan jeg kan oprette en "mailformular" i G-mail.
Jeg har også en mailadresse hos gmail, men det er vel ikke her, du mener, at jeg kan oprette en mailformular.
Men uanset hvor, så vil jeg godt have hjælp til at lave denne mailformular.
På forhånd tak.

Venlig hilsen
Erik
Gæst
 

Re: Skjule email-adresse

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs feb 18, 2020 16:03

Mailformularen er noget, der skal oprettes på hjemmesiden - det kræver et såkaldt serverside-sprog som fx asp eller php, og det kan være nørdet at sætte det op. Det er meget nemmere at oprette en ny smid væk-adresse hos Gmail, som du så kan bruge til hjemmesiden.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 22 gæster

cron