Skrifttyper

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Skrifttyper

Indlægaf bjorneriksen » man mar 23, 2020 15:09

Hejsa....

Jeg er storbruger af Kompozer, men i den sidste tid er der sket noget med de valgte skrifttyper, når jeg bruger FTP-protokoller.

Jeg bruger på min hjemmeside - http://www.bjorneri.dk - næsten kun Ariel skrifttype (ren)

Jeg har prøvet op til en halv snes gang at rette følgende side - http://bjorneri.dk/BYER/BYER.html ´-,
hvor det er en anden skrifttype, der femtræder nederst i spalte 2. Jeg kan ikke få det ændret, og det ser dumt ud

Hvem har et godt råd??

De bedste hilsener

Bjørn Eriksen

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/80.0.3987.149 Safari/537.36
bjorneriksen
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: man dec 26, 2016 20:50

Re: Skrifttyper

Indlægaf Kim Ludvigsen » man mar 23, 2020 15:36

Hej Bjørn

Jeg kan ikke umiddelbart gennemskue, hvad du henviser til. Kan du være mere præcis - fortæl fx hvilken tekst, der er med forkert skrifttype.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Skrifttyper

Indlægaf Gæst » tirs mar 24, 2020 9:16

Hej Kim!

Det drejer sig om tabellen, kolonne 2 nederste trediedel:

Løgumkloster
Løkken
Malling Marstal
og lidt længere nede
Nivå
Nordborg
Nyborg

VH

Bjørn Eriksen
Gæst
 

Re: Skrifttyper

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs mar 24, 2020 10:33

Hvilket program bruger du til at se siden? Jeg kan ikke se en forskel i skrifttyperne, og så vidt jeg kan se, er der heller ikke noget i koden, der angiver en anden skrifttype end Arial.

Du har dog fået rodet tabellen godt til med unødvendige koder, fordi du har fået klikket på større og mindre skriftstørrelser, og der er også en masse unødvendige font-tags uden en værdi, så det er lidt svært at læse koden, men det burde nu ikke kunne forårsage den forkerte skrifttype.

Sådan ser det ud hos mig i Firefox:

byer.png


Nakskov er anderledes, men det er fordi, du har fået angivet en mindre skriftstørrelse.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster

cron