foto

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

foto

Indlægaf anelisbeth » man aug 03, 2020 10:34

Kære Kim!
Jeg har hidtil sendt foto ind til "vores vejr" ,uden problemer.
Pludselig kan jeg ikke" komme igennem".
Oploadningen bliver uigennemsigtig og kører bare rundt og rundt.(symbolet som er to pile der kører rundt til billedet er oploadet)
Hvad kan jeg uden at vide det fået pillet ved?
Lisbeth

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/84.0.4147.105 Safari/537.36
anelisbeth
 
Indlæg: 45
Tilmeldt: tirs jan 26, 2016 14:10

Re: foto

Indlægaf Kim Ludvigsen » man aug 03, 2020 10:49

Uploader du via browseren? I så fald er det mest sandsynligt, at fejlen ligger på hjemmesiden. Prøv at skrive til dem, og fortæl om problemet. Fortæl dem også, hvilket program du benytter - hvis du uploader via den browser, som du har brugt her, er det Chrome version 84.0.4147.105.

Hvis du bruger et mailprogram til at sende billedet, så tjek, hvor meget billedet fylder. Når man sender mails, er der typisk en begrænsning på størrelsen på omkring 6 MB. Der kan også være en begrænsning på størrelsen, når man uploader via en hjemmeside.

Det er også muligt, at fejlen skyldes en dårlig forbindelse. Det kan fx være tilfældet, hvis du bruger en wi-fi-forbindelse (altså en trådløs forbindelse via en router).
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: foto

Indlægaf Gæst » man aug 03, 2020 14:00

Hej igen og tak for svar.
Jeg sender via mit fotoalbum som er noget så gammeldags som picasa ,men det har virket.... og virker til alle andre .
Jeg vil se på det med størrelsen .
Og jeg har skrevet til dem ,uden at få svar,men jeg kan jo prøve igen og så skrive hvilken browser.
Har bare sendt masser af foto ind og uden problemer ,som sagt.
Hvis du intet har at tilføje vil jeg sige tak og se på de muligheder du opremser.
Hilsen anelisbeth
Gæst
 

Re: foto

Indlægaf Kim Ludvigsen » man aug 03, 2020 14:45

Oplysningen om browser er ikke relevant for dem, når du prøver at sende via Picasa. Det var mere, hvis du brugte en upload-funktion på deres hjemmeside.

Jeg har ikke Picasa installeret mere, men programmet kan vel ikke selv sende mails? Jeg kan forestille mig, at Picasa enten sender billedet gennem dit mail-program eller ved at uploade det til Google Drev, hvor det så kan deles med et link (som så sendes i en mail).

Løsningen er sikkert at sende billedet manuelt i dit mailprogram. Hvis billedet fylder mere end 6 MB vil det være en god ide at ændre størrelsen/kvaliteten i Picasa, så det fylder mindre.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster

cron