Konvertere en hjemmeside til en selvudpakkende EXE fil?

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Konvertere en hjemmeside til en selvudpakkende EXE fil?

Indlægaf raptusdk » tors okt 01, 2020 5:47

ER BLEVET AFKLARET! :D

Jeg har en hjemmeside som jeg godt kunne tænke mig at få "pakket" ned i en selvudpakkende EXE fil der så selv starter op når man trykker på denne EXE fil og at man så kan se hele hjemmesiden på sin PC.

Den skal i så fald kunne starte på siden INDEX.PHP!

Hjemmesiden består af diverse PHP filer, billeder, videoer og diverse andre filer.

Er der nogen af jer der kan anbefale mig et PC program der kan lave/oprette en sådan exe fil

Har søgt længe på Google uden at finde noget som jeg kan bruge..

Tusinde tak for jeres hjælp

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:81.0) Gecko/20100101 Firefox/81.0
Senest rettet af raptusdk lør okt 03, 2020 15:47, rettet i alt 1 gang.
raptusdk
 
Indlæg: 7
Tilmeldt: tors okt 01, 2020 5:44

Re: Konvertere en hjemmeside til en selvudpakkende EXE fil?

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors okt 01, 2020 9:57

Jeg mener, man kunne gøre noget i den stil i gamle dage, men det giver ikke meget mening i dag, dels fordi alle har en browser installeret og dels af sikkerhedshensyn.

I de fleste tilfælde vil et almindeligt link til hjemmesiden være det bedste. Modtageren kan så få åbnet siden i sin foretrukne browser.

Men det vil selvfølgelig ikke virke, hvis modtageren ikke har en netforbindelse. I så fald vil det måske være bedst at levere en mappe med filerne og en genvej til index-filen, som modtageren kan klikke på, og så få åbnet siden i sin foretrukne browser. Til den løsning skal man bruge en html-fil, som alle browsere forstår. Det vil ikke virke med en php-fil, medmindre modtageren har en webserver installeret med understøttelse af php. Og det er de færreste, der har det.

Mappen og filerne kan selvfølgelig pakkes ned i en selvudpakkende exe-fil, men det risikerer at give problemer med diverse sikkerhedsprogrammer, og det gør ikke processen specielt nemmere for modtageren.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Konvertere en hjemmeside til en selvudpakkende EXE fil?

Indlægaf raptusdk » tors okt 01, 2020 11:08

Jeg er helt med på hvad du skriver, men til næste år vil jeg afmelde mit webhotel/domæne og så var det jeg ville lave denne fil.

Det er er hjemmeside med vores oldebørn og så er de blevet så store, at jeg IKKE mere vil lægge billeder op med dem.

Når man laver den exe fil, så skal denne fil kunne åbne og vise hjemmesiden - uden at man skal gemme den på sin komputer.

Håber du/i forstå hvad jeg mener..
raptusdk
 
Indlæg: 7
Tilmeldt: tors okt 01, 2020 5:44

Re: Konvertere en hjemmeside til en selvudpakkende EXE fil?

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors okt 01, 2020 11:18

Så er den bedste løsning nok at lave det som html-filer, som så kan sendes/gives til modtagerne. Hvis du har lavet det med php i øjeblikket, og du ikke kan eller ikke vil bruge tid til at omforme dem manuelt til html, så kan du få browseren til at omforme dem. Besøg siderne, og gem dem enkeltvis som html-filer. Gem så det hele i en mappe, hvorfra index.html kan vise det hele - jeg er dog ikke helt sikker på, om det vil virke med linkene til de enkelte undersider, hvis de alle gemmes via en browser.

En selvudpakkende exe-fil forhindrer ikke, at siderne gemmes hos modtageren.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Konvertere en hjemmeside til en selvudpakkende EXE fil?

Indlægaf raptusdk » tors okt 01, 2020 13:35

Tusinde mange tak for din ide. - Det virker godt nok til mig.

Jeg ved ikke hvorfor jeg ikke selv lige havde tænkt på denne mulighed - kendte den godt.

:D :) :o :shock: :idea: :roll:
raptusdk
 
Indlæg: 7
Tilmeldt: tors okt 01, 2020 5:44

Re: Konvertere en hjemmeside til en selvudpakkende EXE fil?

Indlægaf raptusdk » fre okt 02, 2020 4:55

Jeg var nok lidt for hurtig igen da jeg skrev, at det virkede :!: :!: - det gør det så ikke!

Jeg har afprøvet begge de muligheder som du beskriver, men det virker bare ikke.

Når jeg åbner index.html i min browser (Firefox) og når jeg derefter trykker på et link på siden, så åbner den godt nok denne side men det er så på mit domæne, at den åbner siden??

Det er jo nok fordi, at disse links står til at åbne på min hjemmeside??

Har du andre forslag..?

Må heller lige skrive, at det program som jeg bruger hedder Jalbum og hvor jeg har lagt billeder og videoer ind af mine oldebørn
raptusdk
 
Indlæg: 7
Tilmeldt: tors okt 01, 2020 5:44

Re: Konvertere en hjemmeside til en selvudpakkende EXE fil?

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre okt 02, 2020 7:29

Jeg var lidt i tvivl om, hvorvidt linkene mellem siderne ville virke, og det gør de så ikke, øv!

Der findes andre løsninger, fx programmet HTTrack. Det henter alle siderne på én gang, og laver linkene om, så de virker lokalt:
https://www.httrack.com/
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Konvertere en hjemmeside til en selvudpakkende EXE fil?

Indlægaf raptusdk » fre okt 02, 2020 7:40

Dette progra har jeg også afprøvet og når den har downloadet hele siden, så er problemet nøjagtig det samme - ellers et godt bud og tak for det
raptusdk
 
Indlæg: 7
Tilmeldt: tors okt 01, 2020 5:44

Re: Konvertere en hjemmeside til en selvudpakkende EXE fil?

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre okt 02, 2020 7:56

HTTrack burde ellers virke, det er også det program, som de fleste anbefaler som det bedste til opgaven. Jeg har lige prøvet at tjekke dets hjælpesider for at se, om det kan være en indstilling, der driller, men jeg kan ikke umiddelbart finde en årsag. Jeg ved ikke, om JAlbums måde at lave siden på kan drille, men det burde ikke kunne være tilfældet.

Hvis du vil, kan jeg prøve. Du kan i så fald sende mig linket til siden i en mail i stedet for at offentliggøre siden her. Min mailadresse: [email protected]
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Konvertere en hjemmeside til en selvudpakkende EXE fil?

Indlægaf raptusdk » fre okt 02, 2020 8:15

Nu prøver jeg lige igen at downloade hele min hjemmeside igen.

Hvis det så ikke virker igen, så vil jeg måske benytte mig af dit tilbud om at sende dig et link til min hjemmeside.

Det er pænt af dig at forsøge at hjælpe mig, men det er dog ikke så nødvendigt, at du skal sætte noget andet tilside for min skyld.
raptusdk
 
Indlæg: 7
Tilmeldt: tors okt 01, 2020 5:44

Re: Konvertere en hjemmeside til en selvudpakkende EXE fil?

Indlægaf raptusdk » lør okt 03, 2020 15:33

Hej Kim

Som jeg tidligere skrev, så bruger jeg et program der hedder Jalbum og et tema der hed TIGER. Fejlen opstod når jeg brugte dette tema (som du kan se på billedet) og nu har jeg skiftet til et andet tema og så kan jeg godt se min hjemmeside som den skal vises når jeg er ofline.

Så man kan vel kalde det fejl 40 :-)

Så skal jeg bare finde ud af om man kan pakke min hjemmeside ned i en exe fil? Der er jo mig bekendt en del programmer (video/billeder) der kan gemme til en exe!. Så skal man kun sende 1 fil til personerne der gerne vil se min hjemmeside.

Jeg kan jo oså bare vælge at pakke hjemmesiden ned i en rar-fil og sende denne fil til familien.
Vedhæftede filer
Firefox_Screenshot_2020-10-02T13-40-13.234Z.jpg
Fejl da jeg bruge temaet TIGER

Fortsat god weekend
raptusdk
 
Indlæg: 7
Tilmeldt: tors okt 01, 2020 5:44

Re: Konvertere en hjemmeside til en selvudpakkende EXE fil?

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør okt 03, 2020 15:41

En rar- eller zip-fil er nok bedre, især når du vil sende filen. En exe-fil kan give problemer med diverse sikkerhedsprogrammer, hvis du overfører den via en USB-nøgle eller lignende. Det er endnu værre, hvis du sender filen, for nogle mail-programmer eller -tjenester vil slet ikke tillade afsendelse og/eller modtagelse af exe-filer, og skulle det endelig lykkes at få den sendt og modtaget, kan sikkerhedsprogrammerne stadig blande sig.

Gad vide, hvad der drillede i temaet? Men godt, at du fik det til at virke!
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 11 gæster