Mus

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Mus

Indlægaf Drooler » søn dec 27, 2020 14:39

Min mus følger ikke med længere.
Jeg har oplevet dette tidl. for laaaang tid siden.
Men nu igen: Når jeg bruger musen - følger den ikke ordentlig med - og jeg skal gentagne gange tilbage til samme område - f. eks. feltete hvor man scanner ned ad "striben" ude i bl.a. Forefox og andet....
Har været inde på indstillinger for mus - men intet hjælper....

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64; rv:84.0) Gecko/20100101 Firefox/84.0
Drooler
 
Indlæg: 170
Tilmeldt: søn nov 14, 2010 15:13

Re: Mus

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn dec 27, 2020 15:51

Er det en mus med "hale", eller er det en trådløs mus? Hvis det er en trådløs, så vil det sikkert hjælpe at sætte et nyt batteri i. Det kan dog også være forbindelsen mellem mus og det trådløse stik i computeren, der bliver forringet. Hvis et nyt batteri ikke hjælper, så tjek at stikket sidder ordentligt i, og hvis der er andre trådløse ting i computeren, så prøv at frakoble dem for at se, om det hjælper.

Hvis det er en mus med hale, kan det være skærmdriveren eller musedriveren, der er blevet opdateret, hvor der så er problemer med den nye version af driveren.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Mus

Indlægaf Gæst » søn dec 27, 2020 17:51

Mus med hale....
Hvordan tjekker jeg så driver/korrekt driver..??
Gæst
 

Re: Mus

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn dec 27, 2020 18:40

Der er lige en mulighed mere, som jeg glemte at nævne: Musen kan være ved at være færdig. Det er mere sandsynligt, end at driverne driller. Har du en ekstra mus, du kan prøve at tilslutte for at se, om den virker?

Det med driverne er ikke nemt at tjekke eller reparere - det vil muligvis være nemmere at udskifte musen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Mus

Indlægaf Gæst » man dec 28, 2020 18:36

Tåbeligt...! ....Og tak for hjælpen, trods eget fjummer
Jeg har en halemus med et rødt lys - det viste sig så at et lille stykke plastik fra musens underdel var gået løs og havde sat sig halvt over det røde lys ...Ak, ja.
Alt fungerer nu - men godt vi har dette hjælpeforum.... :oops: :D
Gæst
 

Re: Mus

Indlægaf Kim Ludvigsen » man dec 28, 2020 18:51

:D Det har jeg aldrig oplevet eller hørt om før - godt du fandt fejlen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 16 gæster

cron