Antivirus-program

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Antivirus-program

Indlægaf Gæst » lør apr 10, 2021 14:43

Hej Ludvigs Hjørne

Jeg står over for at skulle forny mit internet-sikkerhedsprogram, som kommer fra F-Secure.
Jeg synes deres priser nu er steget betragteligt, selv om jeg kun har brug for 1 licens til 1 enhed!
Jeg vil derfor høre jer om, der findes et program på min pc, som jeg kan bruge i stedet. Jeg har en Windows pc med Win 10 styresystem.
Og hvis jeg med dette styresystem har adgang til et sikkerhedsprogram, så vil jeg høre jer om, det er lige så godt som et købe-program?
På forhånd tak for hjælp.
Mvh
Lars K.

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:87.0) Gecko/20100101 Firefox/87.0
Gæst
 

Re: Antivirus-program

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør apr 10, 2021 15:37

Hej Lars

Der findes en del gratis antivirus-programmer - forskellen på dem og købeprogrammerne er, at købeprogrammerne har flere funktioner, hvor de gratis programmer kun har de grundlæggende funktioner. Så spørgsmålet er, om du bruger eller har brug for de ekstra funktioner.

Windows 10 har indbygget et antivirusprogram i form af Microsoft Defender Antivirus. Nu er det nogle år siden, jeg sidst har tjekket, men dengang dumpede Microsofts program i de forskellige uafhængige test af antivirusprogrammer. Jeg ved ikke, om det er blevet bedre.

Ellers er der flere gratis programmer, fx Bitdefender og Avast

Nogle af de gratis programmer kan være generende ved at de nærmest tigger om, at man køber en købeudgave i stedet, jeg ved ikke, hvilke der er værst bedst i den henseende i vore dage.

Hvis du skal bruge nogle af de ekstra funktioner i købeprogrammerne, så tag et kig på Bitdefender, Bullguard eller Norton. De plejer at ligge i toppen med hensyn til funktioner og funktionalitet.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 48 gæster

cron