Vedr. Google oversæt

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Vedr. Google oversæt

Indlægaf mulebyvej34 » tirs jul 20, 2021 17:41

Jeg bruger Google oversættelse ret meget og som du måske ved er der plads til max 300 tegn når du har logget ind. Det har virket fint i lang tid men nu skifter maxgrænsen pludselig fra max f.eks. 246, eller 268 eller 272 tegn. At der er en maxgrænse betyder at der ikke kan gemmes over 300 tegn så det er meget upraktisk at det skifter så meget. Jeg har skrevet på engelsk til Google men det kunne de ikke finde ud af. Jeg hører gerne om et forslag til en løsning på mit problem eller hvor jeg ellers kan henvende mig.
Jeg har desværre ikke logget mig ind fordi jeg ikke kan logge mig ind her modsat hjælpesiderne til Thunderbird hvor jeg kan logge mig direkte ind men jeg har et problem på denne side.

med venlig hilsen
Kaj Erik Sommer

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/91.0.4472.164 Safari/537.36 Edg/91.0.864.71
mulebyvej34
 

Re: Vedr. Google oversæt

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs jul 20, 2021 18:45

Hej Kaj Erik

Hvor er det, du oplever begrænsningen på 300 tegn? Google Translate på https://translate.google.com/ har ikke nogen begrænsning - OK, der er en begrænsning for, hvor meget der kan vises ad gangen (5.000 tegn), men så kan man bare bladre.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Vedr. Google oversæt

Indlægaf Gæst » tirs jul 20, 2021 20:12

Hej Kim
Det er sådan at når jeg oversætter efter at have logget ind på Google oversæt tæller den normalt op til 300 tegn som er max for at gemme det oversatte stykke. Så trykker jeg på den gule stjerne over oversættelsen bliver gemt , men hvis den tæller f.eks til 302 tegn fortæller den at stykket er for langt til at blive gemt. Problemet på det sidste er den nu fortæller at stykket er for langt til at blive oversat selv om det kun er f.eks 245, 270, eller 267.
Så det er ikke problemet med at oversætte men at der normalt er et max på 300 tegn når man skal gemme stykket i google oversæt.

med venlig hilsen
Kaj
Gæst
 

Re: Vedr. Google oversæt

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs jul 20, 2021 22:05

Men hvor er det du bruger Google oversæt? Når jeg går ind på hjemmesiden Google Translate, er der ingen problemer med lange tekster, og jeg skal ikke logge ind. Jeg kan så heller ikke gemme det oversatte, det skal i stedet kopieres og indsættes i et andet program, hvor jeg så kan gemme det, fx i et tekstbehandlingsprogram som Word eller Libreoffice.

Er det en særskilt app eller et program med en oversætte-funktion, du bruger i stedet for Google Translate-hjemmesiden?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Vedr. Google oversæt

Indlægaf Gæst » ons jul 21, 2021 7:30

Hej igen

Jeg logger mig ind på Google ---vælger oversæt- og kan derved gemme de oversatte tekststykker men med den begrænsning på max 300 tegn, og når jeg har oversat en side som jeg af praktiske grunde deler op i 10 afsnit med max 300 tegn, overfører jeg dem til word., men hvis jeg ikke kan få tælleren til at tælle til max 300 tegn vil jeg nok bruge dit gode råd på oversætte og overføre et afsnit ad gangen til word.

med venlig hilsen
Kaj
Gæst
 

Re: Vedr. Google oversæt

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jul 21, 2021 9:32

Hej Kaj

Jeg forstår stadig ikke, hvor det er, du logger dig ind. Hvis du bruger Google Translate på https://translate.google.com/, så behøver du ikke logge ind, og der er ikke en begrænsning på 300 tegn.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Vedr. Google oversæt

Indlægaf Gæst » ons jul 21, 2021 10:47

Hej KIm
Grunden til at jeg logger mig ind Google translate com , er at jeg så nemt kan oversætte og dele en en side op i 9-10 dele og gemme dem til højre Det letter mig en del når jeg skal træne sproget. Du kan jo selv prøve, det er meget enkelt
Du logger ind på Google translate com. vælger f.eks sprog evt. engelsk/dansk og skriver nogle linier, som bliver oversat til dansk i højre side. Du kan følge tælleren og når du har oversat f.eks nogle få linier skal du trykke på stjernen over det oversatte sprog og så popper det du har valgt at gemme op i højre side. Prøv det lige.
Jeg synes dog et godt alternativ er dit forslag med ikke at logge ind og så oversætte f.eks 300-400 tastninger som er meget overskueligt og så gemme det i word arket som jeg også gør nu.

med venlig hilsen

Kaj
Gæst
 

Re: Vedr. Google oversæt

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jul 21, 2021 11:02

Hej Kaj

Så lærte jeg noget nyt! Jeg har aldrig før bemærket den funktion.

Jeg tror, den bedste løsning vil være at kopiere teksten til Word. Jeg kan se, at man også kan gemme direkte fra kolonnen med de gemte oversættelser til et Google regneark, men det ser ikke særligt overskueligt ud.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Vedr. Google oversæt

Indlægaf Gæst » ons jul 21, 2021 11:46

Hej Kim
Jeg er glad for jeg kan lære dig noget, men Kim det er jo intet imod hvad jeg har lært af dig og de andre i forummet i de mange år som jeg har været med.

Tak for hjælpen

med venlig hilsen

Kaj
Gæst
 


Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster

cron