lugt fra elektronik

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

lugt fra elektronik

Indlægaf traco » tirs okt 26, 2021 22:06

Hej
Fra stationær, 11 år gammel hp, begyndte den for et stykke tid siden at afgive en knitrende lyd hvorefter det hele gik i sort. Den afgav også en gennemtrængende lugt. (Jeg har en gammel bil, hvor viskerrobotten engang brændte sammen, og det er den samme længevarende lugt.)
Jeg troede pc'en var færdig, men jeg prøvede at starte den op dagen efter, og det hele virkede normalt.
Forleden registrede jeg den samme lugt igen, dog uden påviselig fejl på pc'en.
Er det tegn på, at noget er ved at stå af, evt. risiko for brand?
Tak for svar.

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:93.0) Gecko/20100101 Firefox/93.0
traco
 
Indlæg: 58
Tilmeldt: ons dec 02, 2015 14:45

Re: lugt fra elektronik

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs okt 26, 2021 22:55

Åh ja, jeg kender godt den der grimme, gennemtrængende lugt. Det lyder som om, det er noget af elektronikken, der er brændt af. Det vil nok være en rigtig god ide at få taget backup af alle dine data.

Det må være noget sekundært, der er brændt af, siden du stadig kan tænde computeren, men jeg ville være bange for det, som du selv er inde på: brandfaren. Hvis du har mod på det, kan du prøve at åbne computeren, måske du kan se, hvad der er brændt af, og så måske udskifte den del. Men med 11 år på bagen er det måske alligevel på tide, du sender den til de evige elektroniske jagtmarker.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster

cron