Søgefelt

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Søgefelt

Indlægaf Gæst » søn maj 22, 2022 9:24

Hej Ludvigs Hjørne

jeg er irriteret over, at når man indtaster en søgning i Googles søgefelt på computeren (har Firefox browser), så popper det op øverst på pc´en i det felt, hvor man fx
indtaster en web-adresse.
Kan man indstille computeren således, at man ikke skal kigge op i øverste felt, men blot kan trykke Enter i Google-feltet?
Det er vanskeligt at forklare, når man ikke kan vedhæfte et skærmdump, men jeg håber alligevel på svar.

Venlig hilsen
Lotte S.

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:100.0) Gecko/20100101 Firefox/100.0
Gæst
 

Re: Søgefelt

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn maj 22, 2022 12:10

Hej Lotte

Hvis du er inde på Googles hjemmeside og bruger deres søgefelt der, så popper der ikke noget op i adressefeltet i Firefox. Så jeg går ud fra, at det er et af søgefelterne i Firefox, du benytter.

Der er flere mulige søgefelter i Firefox, og jeg er ikke helt med på, hvilket af dem du bruger. Men du burde bare kunne trykke på Enter efter at have indtastet din søgning. De forslag, der kan dukke op, er kun for at hjælpe dig med at indsnævre din søgning. Hvis du bare vil foretage en "dum" søgning, ignorerer du blot forslagene og trykker på Enter.

Hvis du aldrig vil bruge forslagene, kan du slå dem fra i indstillingerne, men de kan nu være meget praktiske at have.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Søgefelt

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn maj 22, 2022 12:12

P. S. Det er muligt at vedhæfte et skærmdump. Du kan finde en vejledning i MozillaDanmarks forum - det fungerer på samme måde i dette forum:
https://mozilladanmark.dk/faahjaelp/upload-billede/
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Søgefelt

Indlægaf Jørgen Rasmussen » søn maj 22, 2022 13:44

Hej Lotte
Når man indtaster i søgefeltet på siden "Nyt faneblad" i Firefox, vises det indtastede i adressefeltet.
Det er muligt at slå den funktion fra:
Skriv about:config i adressefeltet i Firefox og tryk på Enter-tasten. Klik på "Accepter risikoen og fortsæt". Det åbner siden "Avancerede indstillinger".
Skriv browser.newtabpage.activity-stream.improvesearch.handoffToAwesomebar i søgefeltet på siden.
Klik på knappen "Skift" til højre for indstillingen browser.newtabpage.activity-stream.improvesearch.handoffToAwesomebar.
Luk fanebladet.
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen
 
Indlæg: 464
Tilmeldt: lør jul 26, 2008 12:03


Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster

cron