hjælp

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

hjælp

Indlægaf anelisbeth » lør jun 04, 2022 13:57

Håber på hjælp til flg: Kan ikke markere i "kegler" eller hvad man kan kalde disse hvor man skal markere f.eks ved bestillinger på nettet ,det kan være farve ,nummer eller postindleveringssted. Der sker intet ,????? Jeg har windows 10 på en HP
Hilsen Lisbeth

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/102.0.5005.63 Safari/537.36
anelisbeth
 
Indlæg: 45
Tilmeldt: tirs jan 26, 2016 14:10

Re: hjælp

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør jun 04, 2022 14:36

Hej Anelisbeth

Er det på alle websteder, hvor du skal indtaste, eller blot nogle enkelte?
Har du prøvet med en anden browser for at se, om det heller ikke virker i den?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: hjælp

Indlægaf Gæst » søn jun 05, 2022 8:34

Kim Ludvigsen skrev:Hej Anelisbeth

Er det på alle websteder, hvor du skal indtaste, eller blot nogle enkelte?
Har du prøvet med en anden browser for at se, om det heller ikke virker i den?



Det er på alle websites ,men ikke når der skal sættes flueben så er der ingen problemer.
Har ikke prøvet anden browser.
Hilsen Anelisbeth
Gæst
 

Re: hjælp

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn jun 05, 2022 9:41

Prøv med Microsofts browser, Edge, som du allerede har installeret.

Hvis det virker i Microsofts browser, så prøv at slå udvidelserne fra i din Chrome, måske det er en af dem, der driller. Du kan deaktivere dem ved at klikke på de tre menuprikker, så menuen åbnes. Hold musemarkøren over menupunktet Flere værktøjer, og klik så på Udvidelser. Du får åbnet en side med alle de installerede udvidelser, og du kan så deaktivere dem ved at bruge skydeknappen nederst til højre på dem alle. Prøv så, om problemet stadig er der.

For lige at være sikker på, hvad der driller: Er det når du skal vælge i et rullefelt, som fx dem nederst på siden her, hvor du kan vælge sorteringsrækkefølge på indlæggene?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: hjælp

Indlægaf Gæst » søn jun 05, 2022 9:55

Hej igen!
Nu vil jeg prøve at skifte browser og gå frem efter din beskrivelse og se om jeg kan finde ud af det,ellers har du mig tilbage.
Med hensyn til dit sidste ? så forstår jeg ikke helt ,kan ikke se noget på denne side ,men det er f.eks når jeg skal bestille en vare og der er skal vi sige 3 cirkler som man så normalt klikker sin valgmulighed ind ,men der er ingen reaktion. Nærmere kan jeg vist ikke komme det .
Jeg arbejder nu med det og så får vi se om det hjælper ,du får tak,for denne gang.Hilsen anelisbeth
Gæst
 

Re: hjælp

Indlægaf Gæst » søn jun 05, 2022 10:12

Gæst skrev:Hej igen!
Nu vil jeg prøve at skifte browser og gå frem efter din beskrivelse og se om jeg kan finde ud af det,ellers har du mig tilbage.
Med hensyn til dit sidste ? så forstår jeg ikke helt ,kan ikke se noget på denne side ,men det er f.eks når jeg skal bestille en vare og der er skal vi sige 3 cirkler som man så normalt klikker sin valgmulighed ind ,men der er ingen reaktion. Nærmere kan jeg vist ikke komme det .
Jeg arbejder nu med det og så får vi se om det hjælper ,du får tak,for denne gang.Hilsen anelisbeth



Hej igen!
Nu forstår jeg dit ? ,men det er ikke der det ligger.
Nu har jeg prøvet at følge dit råd ,men jeg tør ikke deaktive nogen af dem. Der er:norton affline, norton password manager, safe web ,safe search.
Kan jeg tillade mig at deaktivere dem?????? Jeg er en kylling og er bange for at gøre noget uopretteligt.
Gæst
 

Re: hjælp

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn jun 05, 2022 10:39

Der sker ikke noget ved at deaktivere udvidelserne, hvis du bare holder dig fra slemme sider imens, de er deaktiverede. Så prøv at deaktivere dem, besøg en troværdig webbutik, og prøv så at tjekke, om det nu virker. Bagefter kan du aktivere udvidelserne igen.

Fik du prøvet med Microsofts browser?

Hvis du stadig ikke kan få det til at virke, så prøv at give mig adressen til en hjemmeside, hvor det driller, og fortæl hvad valgene hedder, så jeg ved, hvad jeg skal tjekke. Det skal være adressen til den side, hvor valgene er, og altså ikke bare forsiden på butikken.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: hjælp

Indlægaf Gæst » søn jun 05, 2022 11:08

Kim Ludvigsen skrev:Der sker ikke noget ved at deaktivere udvidelserne, hvis du bare holder dig fra slemme sider imens, de er deaktiverede. Så prøv at deaktivere dem, besøg en troværdig webbutik, og prøv så at tjekke, om det nu virker. Bagefter kan du aktivere udvidelserne igen.

Fik du prøvet med Microsofts browser?

Hvis du stadig ikke kan få det til at virke, så prøv at give mig adressen til en hjemmeside, hvor det driller, og fortæl hvad valgene hedder, så jeg ved, hvad jeg skal tjekke. Det skal være adressen til den side, hvor valgene er, og altså ikke bare forsiden på butikken.


ok! nemlig .com
login -vælg leveringstid .Der er to muligheder personlig eller fleksibel. Jeg prøver at markere i en af cirklerne ,men uden resultat.
Hilsen anelisbeth
Gæst
 

Re: hjælp

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn jun 05, 2022 11:24

Jeg har lige prøvet at oprette en konto hos dem, og hos mig virker det både i Chrome og i Firefox. Så det må være noget på din computer, der driller. Og så er vi tilbage ved det, jeg skrev tidligere: Prøv om det virker i Microsofts browser (Edge), og prøv at deaktivere udvidelserne i Chrome.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: hjælp

Indlægaf Gæst » søn jun 05, 2022 11:31

Kim Ludvigsen skrev:Jeg har lige prøvet at oprette en konto hos dem, og hos mig virker det både i Chrome og i Firefox. Så det må være noget på din computer, der driller. Og så er vi tilbage ved det, jeg skrev tidligere: Prøv om det virker i Microsofts browser (Edge), og prøv at deaktivere udvidelserne i Chrome.

Jeg har prøvet med edge ,men jeg skal lige ta' tilløb, tror jeg ,fordi jeg så ville gå ind på Andel for at tjekke el-forbrug og da de sendte et link virkede det ikke, fordi jeg havde skiftet browser stod der ,så nu spør jeg rigtigt dumt :kommer de deaktiverede norton ting tilbage af sig selv så jeg kan aktivere dem igen.????? plejer ikke at skifte browser ,som du kan forstå :?
Gæst
 

Re: hjælp

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn jun 05, 2022 11:55

Du skal selv aktivere udvidelserne igen, efter du har prøvet om det virker, når de er deaktiverede.

Hvis det virker, når de er deaktiverede:
Aktiver en enkelt en af dem, og prøv så, om det stadig virker.
Aktiver så den næste, og tjek igen.
Fortsæt, indtil de alle er aktiverede. På den måde kan du finde ud af, hvilken af dem der driller.

Med hensyn til Edge, så er det ikke fordi, du behøver at skifte browser som sådan. Det var kun for at indkredse årsagen til problemet. Hvis du kan vælge i Edge, så må problemet ligge i Chrome. Hvis du heller ikke kan vælge i Edge, så er det sandsynligvis noget overordnet i din Windows, som driller.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: hjælp

Indlægaf Gæst » søn jun 05, 2022 12:06

Kim Ludvigsen skrev:Du skal selv aktivere udvidelserne igen, efter du har prøvet om det virker, når de er deaktiverede.

Hvis det virker, når de er deaktiverede:
Aktiver en enkelt en af dem, og prøv så, om det stadig virker.
Aktiver så den næste, og tjek igen.
Fortsæt, indtil de alle er aktiverede. På den måde kan du finde ud af, hvilken af dem der driller.

Med hensyn til Edge, så er det ikke fordi, du behøver at skifte browser som sådan. Det var kun for at indkredse årsagen til problemet. Hvis du kan vælge i Edge, så må problemet ligge i Chrome. Hvis du heller ikke kan vælge i Edge, så er det sandsynligvis noget overordnet i din Windows, som driller.


Takker og tak fordi du har lyst til at gøre så meget . Jeg vil nu prøve igen .Og tør jeg ikke gå hele vejen ,må jeg kontakte en som kan fysisk hjælpe.
Tak! Hilsen anelisbeth
Gæst
 


Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 30 gæster

cron