Alfabetisere

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Alfabetisere

Indlægaf zinius » ons aug 03, 2022 12:17

Jeg kan ikke finde funktionen til at alfabetisere mit LibreOffice dokument, (pladebibliotek.ods). Er der nogen der kan hjælpe? :idea:

Mozilla/5.0 (Macintosh; Intel Mac OS X 10_15_7) AppleWebKit/605.1.15 (KHTML, like Gecko) Version/15.6 Safari/605.1.15
zinius
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: ons aug 03, 2022 12:11

Re: Alfabetisere

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons aug 03, 2022 14:05

Jeg går ud fra, at det er et regneark, du har lavet:

Klik i kolonnen eller på bogstavet over kolonnen, som du vil alfabetisere.
Klik på menuen Data, og du kan nu vælge mellem forskellige sorteringsmuligheder.
Du er nok bedst tjent med at vælge Sorter... på menuen, for så får du mulighed for at sortere på flere kolonner, så du fx kan sortere efter kunstnernavn og herefter på titler.
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Alfabetisere

Indlægaf Gæst » fre okt 14, 2022 8:18

"Ranges containing merged cells can only be sorted without formats". Det er den besked jeg får når jeg forsøger at gøre som du beskriver Ludvig. jeg har vist ikke brug for formats da det bare er et bibliotek over mine lp plader.
Gæst
 

Re: Alfabetisere

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre okt 14, 2022 8:37

Jeg ved ikke, hvilket sorteringsmuligheder du har uden "formats", men problemet er, at du har splejset nogle celler sammen. Hvis du ikke har brug for at splejse dem, så kan du adskille de sammensplejsede celler, og så skulle du få adgang til de udvidede sorteringsmuligheder.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 15 gæster

cron