Mailprogrammer m.m.

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Re: Mailprogrammer m.m.

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør sep 03, 2022 10:04

Hvis du er i tvivl: Du kan bare ignorere Thunderbirds appel om et bidrag.

Du skal ikke opsætte kontoen i Thunderbird. I stedet skal du klikke på Annuller (hvis du kan det) eller bare lukke fanebladet eller vinduet med opsætning af en konto.

Du skal lukke Thunderbird, når programmet er blevet installeret, og du skal så starte TDC's opsætningsprogram. Så vidt jeg husker, er TDC's program meget brugervenligt, så det skulle være lige ud ad landevejen at bruge det til at opsætte kontoen i Thunderbird. Det eneste vigtige er, at du får valgt IMAP, hvis du skal vælge mellem IMAP og POP/POP3.

Går du alligevel i stå, så send gerne skærmbilleder til min mailadresse - jeg kan ikke huske programmet, så billeder vil hjælpe gevaldigt.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Mailprogrammer m.m.

Indlægaf Gæst » tirs sep 06, 2022 14:58

Hej Kim
Jeg kigger på det igen.
Jeg slettede programmet ,men nu henter jeg det igen.
Tillader mig at vende tilbage.
Mvh
Lisbeth
Gæst
 

Miste data

Indlægaf Gæst » ons sep 07, 2022 17:20

Hej Kim

Vi har lige korresponderet om mailprogrammet Thunderbird i de sidste par dage.
Som jeg skrev til dig tidligere, så vil jeg opsige mit abonnement hos YouSee, hvor jeg bl.a. også har en YouSee webmail tilknyttet.
Jeg har et nyt spørgsmål til dig:
Jeg har nu købt et mobilabonnement hos en anden teleudbyder, men er i tvivl om mine data på min mobil.
Jeg tænker på alle mine apps (hvor flere er betalingsapps) samt på alle mine kontaktmobilnumre.
Mister jeg dem, når jeg får et nyt simkort fra den nye udbyder?
Hvis det sidste er tilfældet, kan jeg jo nå at fortryde det, så kan du forklare mig om det er tilfældet.

Mvh
Lisbeth
Gæst
 

Re: Mailprogrammer m.m.

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons sep 07, 2022 18:35

Dine apps påvirkes ikke. Så vidt jeg ved, vil dine kontakter heller ikke blive påvirket, men jeg er ikke 100 procent sikker.

Men dine mails påvirkes. Hvis du ikke fortsætter med at betale TDC for at beholde mailadressen, vil alle dine gamle mails forsvinde, når dit abonnement ophører - medmindre du først får dem gemt, fx ved hjælp af Thunderbird.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Mailprogrammer m.m.

Indlægaf Gæst » tors sep 08, 2022 11:50

Hej igen Kim
Jeg bliver lige i den samme skurre - og håber du stadig har tålmodighed til at hjælpe mig.
Som tidligere skrevet, så vil jeg skifte udbyder.
Mit spørgsmål denne gang er følgende:
Jeg har en stationær pc uden netkort. Kan jeg modtage et trådløst signal fra en router, hvis jeg sætter en usb Wi Fi-adapter i et usb-stik på pcén?

Mvh
Lisbeth
Gæst
 

Re: Mailprogrammer m.m.

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors sep 08, 2022 12:30

Ja, så kommer den til at fungere som en bærbar.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Mailprogrammer m.m.

Indlægaf Gæst » lør sep 10, 2022 22:00

Hej igen
Jeg købte så en WiFi-adapter og installerede driveren til den.
Tog netkablet ud af min pc og satte så adapteren i en usb port.
Forhandleren oplyste, at jeg blot skulle vente 10-15 sekunder, så ville jeg få forbindelse til internettet.
Det fik jeg ikke!
Jeg kan se under "Indstillinger" - "Status for netværk" at der står, at min forbindelse til internettet går via et ethernet.
Jeg kan ikke se på bagsiden af min router om, det er en router, der også kan sende WiFi-signal. Der står blot en masse
tal og bogstaver, som jeg ikke aner, hvad betyder.
Har du en ide til, hvorfor jeg ikke får forbindelse med adapteren?

Mvh
Lisbeth
Gæst
 

Re: Mailprogrammer m.m.

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn sep 11, 2022 3:10

Hej Lisbeth

Jeg tror, at alle routere i vore dage sender WiFi, så jeg vil tro, at problemet ligger i at få PC'en til at modtage signalet. Du kan allerførst prøve den helt unørdede løsning: Flyt adapteren til et anden USB-stik på computeren. Vent og se, om der kommer forbindelse. Virker det stadig ikke, så prøv et andet stik igen.

Der findes flere forskellige standarder for USB, og mange computere har stik med forskellige standarder. Måske adapteren kræver en anden standard end det stik, den sidder i.

Gør det ingen forskel, så prøv at tjekke denne hjælpeside hos Microsoft:
https://support.microsoft.com/da-dk/windows/l%C3%B8s-problemer-med-wi-fi-forbindelse-i-windows-9424a1f7-6a3b-65a6-4d78-7f07eee84d2c#WindowsVersion=Windows_10
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig nærmere med de enkelte punkter, fordi jeg ikke selv har en Windows.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Foregående

Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster

cron