Side 1 af 1

log på yousee og andre problemer

Indlæg: lør jan 07, 2023 17:38
af musiklab
Hej
jeg har et par problemer med thunderbird som jeg ellers er glad for.
Med min begrænsede forståelse behøver jeg hjælp

1. log in på yousee, og der skal indtastes en kode ,
men selv om jeg har prøvet mange gange med flueben i boxen under kan thunderbird ikke huske koden for mig -

2. nyt problem - når jeg så har logget thunderbird ind på yousee , og der er hentet mail er der ofte uønskede mails som jeg gerne vil slette .
hvis jeg sletter en mail går thunderbird i gang med at "optimere" indbakken ,
og det tager en rum tid , hvor jeg må vente på at det er gjort-
det har ikke altid været sådan, og jeg ved ikke om det kan fikses -
er der nogen forslag fra forum? jeg vil blive glad for tips der kan hjælpe
Mvh Michael

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/108.0.0.0 Safari/537.36

Re: log på yousee og andre problemer

Indlæg: man jan 09, 2023 7:31
af Kim Ludvigsen
Hej Michael

Undskyld det sene svar.

1. Får du nogen fejlmeddelelser? Bruger du programmet CCleaner?

2. Det er lidt specielt, at Thunderbird optimerer indbakken, hver gang du sletter en mail. Det gøres normalt først, når der er blevet slettet mange mails. Du kan ændre i dine indstillinger, hvornår der skal optimeres:

Klik på menuknappen => Indstillinger => skriv opti i søgefeltet øverst på indstillingssiden. Du får nu vist indstillingerne til optimering af diskplads. Du kan ændre grænsen for, hvornår der skal optimeres ud for Optimer mapper ... til noget højere end det nuværende valg. Hos mig er der valgt 200 MB. Du kan også fjerne fluebenet, men det kan ikke anbefales, da Thunderbird så vil blive meget langsom, efterhånden som mailfilen vokser sig større og større.

Du kan evt. sætte flueben ud for Spørg mig ...., da du så kan udsætte optimeringen til et mere passende tidspunkt.