ny ekstern harddisk svarer ikke

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

ny ekstern harddisk svarer ikke

Indlægaf Gæst » lør jul 29, 2023 11:12

Hej Ludvigs Hjørne

jeg har for nylig købt en Seagate extern harddisk på 8 TB, som hidtil
har fungeret fint.
Nu kan jeg pludselig ikke få forbindelse til harddisken, når jeg fx vil overføre en fil fra min pc til den.
Der står følgende: "Arbejder på det..." dernæst efter laaang tid "Expansion (M) Svarer ikke."
Jeg håber da ikke, at disken er kaput, den har koster mig 1350,- kr.!
Kan I hjælpe mig ?

Venlig hilsen
Lars H.

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:109.0) Gecko/20100101 Firefox/115.0
Gæst
 

Re: ny ekstern harddisk svarer ikke

Indlægaf Gæst » lør jul 29, 2023 11:30

Hej igen
Jeg prøvede at gå ind på min pc´s Kontrolpanel, klikke her på Hardwarw og lyd, klikkede så på Enheder og printere, fandt så den pågældende
harddisk (M), klikkede så på en mappe Gennemse filer og fik så en boks som jeg trykkede på - og så kunne jeg se alle M´s filer.
Da jeg nu kunne se alle filerne på M prøvede jeg at overføre en fil fra min pc - og det kunne jeg så godt gøre.
MEN det er godt nok en besværlig fremgangsmåde - og som sagt noget jeg ikke har behøvet at gøre før.
jeg er klar over, at den her redegørelse lyder noget indviklet, men jeg har af bedste evne prøvet at forklare, hvad jeg har gjort.

Venlig hilsen Lars H.
Gæst
 

Re: ny ekstern harddisk svarer ikke

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør jul 29, 2023 11:47

Hej Lars

Jeg bruger ikke Windows, og jeg kan ikke huske alle enkeltheder i systemet - jeg er desuden ikke helt sikker på, hvad du har gjort. Men den almindelige fremgangsmåde er at benytte programmet Stifinder til at åbne drevet på den nye harddisk og se de enkelte mapper og filer. Du skulle også kunne gemme filer direkte på den nye harddisk fra et program via programmets gem-funktion og der så finde og vælge drev M og evt. en undermappe som destination for filen.

Du kan evt. prøve at genstarte computeren, og så se, om det gør en forskel. Det vil sige, luk den helt ned i stedet for at benytte dvale eller slumre, og start den så igen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7148
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 12 gæster

cron