Thunderbird 115.2.2 login problem

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Thunderbird 115.2.2 login problem

Indlægaf Berdi2411 » lør sep 16, 2023 15:49

Mozilla Thunderbird 115.2.2 Supernova

Efter opdatering kan jeg hverken modtage eller sende post ?

Jeg kan se der er ændret noget i Serveroplysninger:OAuth2, hvad betyder det ?

Når jeg søger efter post, kommer der kortvarigt en meddelelse om loginmicrosoftonline ?

VH.
Jørgen B. N.

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:109.0) Gecko/20100101 Firefox/117.0
Berdi2411
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: ons apr 19, 2023 18:07

Re: Thunderbird 115.2.2 login problem

Indlægaf Gæst » lør sep 16, 2023 18:37

Hej Jørgen

Min version af Thunderbird er endnu ikke blevet opdateret til Supernova.

Det ser ud til, at nogle brugere har problemer med Microsoft OAuth & Exchange. https://wiki.mozilla.org/Thunderbird/Su ... portIssues
Du kan prøve at slette et par gemte indstillinger i Thunderbird, og se om det hjælper.
Jeg går ud fra, at du kun har én mailkonto fra Microsoft i Thunderbird og at du kan huske/har adgang til adgangskoden.

Åbn indstillinger i Thunderbird. Klik på "Generelt". Rul ned til bunden af siden. Klik på knappen "Avancerede indstillinger". Det åbner siden Avancerede indstillinger.
Indtast oauth2.issuer i søgefeltet på siden. Der kan være resultater fra andre mailkonti, hvis du har andre mailkonti i Thunderbird. Du skal kun slette de indstillinger, der har med den pågældende Microsoft-konto at gøre.
Klik på Papirkurven til højre for indstillingerne.
Indtast auth2.scope i søgefeltet på siden. Klik på Papirkurven til højre for indstillingerne. Som nævnt ovenfor: Der kan være resultater fra andre mailkonti, hvis du har andre mailkonti i Thunderbird. Du skal kun slette de indstillinger, der har med den pågældende Microsoft-konto at gøre.
Luk fanebladet Avancerede indstillinger.
Genstart Thunderbird.

Min Outlook-konto bruger ikke OAuth som godkendelsesmetode, så jeg har ikke kunne teste, hvad der sker, når man sletter indstillingerne.
Gæst
 


Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster