Side 1 af 1

Thunderbird 115.2.2 login problem

Indlæg: lør sep 16, 2023 15:49
af Berdi2411
Mozilla Thunderbird 115.2.2 Supernova

Efter opdatering kan jeg hverken modtage eller sende post ?

Jeg kan se der er ændret noget i Serveroplysninger:OAuth2, hvad betyder det ?

Når jeg søger efter post, kommer der kortvarigt en meddelelse om loginmicrosoftonline ?

VH.
Jørgen B. N.

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:109.0) Gecko/20100101 Firefox/117.0

Re: Thunderbird 115.2.2 login problem

Indlæg: lør sep 16, 2023 18:37
af Gæst
Hej Jørgen

Min version af Thunderbird er endnu ikke blevet opdateret til Supernova.

Det ser ud til, at nogle brugere har problemer med Microsoft OAuth & Exchange. https://wiki.mozilla.org/Thunderbird/Su ... portIssues
Du kan prøve at slette et par gemte indstillinger i Thunderbird, og se om det hjælper.
Jeg går ud fra, at du kun har én mailkonto fra Microsoft i Thunderbird og at du kan huske/har adgang til adgangskoden.

Åbn indstillinger i Thunderbird. Klik på "Generelt". Rul ned til bunden af siden. Klik på knappen "Avancerede indstillinger". Det åbner siden Avancerede indstillinger.
Indtast oauth2.issuer i søgefeltet på siden. Der kan være resultater fra andre mailkonti, hvis du har andre mailkonti i Thunderbird. Du skal kun slette de indstillinger, der har med den pågældende Microsoft-konto at gøre.
Klik på Papirkurven til højre for indstillingerne.
Indtast auth2.scope i søgefeltet på siden. Klik på Papirkurven til højre for indstillingerne. Som nævnt ovenfor: Der kan være resultater fra andre mailkonti, hvis du har andre mailkonti i Thunderbird. Du skal kun slette de indstillinger, der har med den pågældende Microsoft-konto at gøre.
Luk fanebladet Avancerede indstillinger.
Genstart Thunderbird.

Min Outlook-konto bruger ikke OAuth som godkendelsesmetode, så jeg har ikke kunne teste, hvad der sker, når man sletter indstillingerne.