Uøsket opdaterin

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Uøsket opdaterin

Indlægaf Gæst » ons jun 19, 2024 9:25

Hej Ludvigs Hjørne

Jeg er ved at blive desperat over hele tiden at få opdateringer på min pc, selvom jeg ikke ønsker det.
Hver gang jeg åbner min oc kommer følgende meddelelse på skærmen:

”Arbejder med oopdateringer
100% er fuldført
Du må ikke slukke computeren”

Efter at have vist dette skærmbillede i 7 minutter kommer der endnu denne:
”Arbejder med opdateringer
21% er fuldført
Du må ikke slukke computeren”

Det står der i 5 minutter
Så kommer der en Genstart

Efter 4 minutter kommer der så igen, igen denne:
”Arbejder med opdateringer
100% er fuldført
Du må ikke slukke for computeren”

Der går yderligere 3 minutter, så kommer endelig
et startbillede på skærmen og jeg kan logge ind med adgangskoden.

Det er jo til at blive skør af!
Jeg har aldrig oplevet det her før.
Jeg har Win 10 styresystem

Kan I hjælpe mig

Mvh
Lars K.

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:127.0) Gecko/20100101 Firefox/127.0
Gæst

Re: Uøsket opdaterin

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jun 19, 2024 11:43

Hej Lars

Det kan tyde på, at opdateringen mislykkes hver gang, hvorfor Windows så prøver igen ved næste opstart. Der kan være forskellige årsager til, at opdateringen mislykkes, fx en beskadiget fil eller manglende plads på harddisken.

Hvor meget ledig plads har du?

Hvis problemet skyldes en beskadiget fil, vil det normalt være bedst at geninstallere Windows fra en ISO-fil, der kan hentes her:
https://www.microsoft.com/da-DK/softwar ... ndows10ISO

Der skulle vist også være en vejledning og et værktøj, der kan bruges på den side, men det kan jeg ikke se, fordi jeg besøger siden med en Linux-computer. Siden er så "smart", at den skjuler den del af siden, hvis man ikke benytter Windows. Hvis der ikke er vejledning/værktøj på siden, så kan du finde en vejledning på nedenstående side, men den er desværre på engelsk. Benytter du den, skal du selvfølgelig stadig hente ovennævnte ISO-fil på dansk.

https://answers.microsoft.com/en-us/win ... 0096ec3085

Geninstaleringen berører ikke dine personlige data, dokumenter, billeder osv. men det vil måske alligevel være en god ide at tage en sikkerhedskopi, hvis du har mulighed for det.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til alt