Thunderbird er forsvundet

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Thunderbird er forsvundet

Indlægaf 6M5yyw6xRSS18 » fre nov 29, 2024 23:07

Jeg har brugt Thunderbird mailklient i mange år - stort set problemfrit.
Men nu er TB helt forsvundet og jeg har ikke haft held til at finde mine e-mails, selvom jeg har prøvet at finde min /mine profiler.
Kan du hjælpe mig?
Hilsen Pensionisten

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:133.0) Gecko/20100101 Firefox/133.0
6M5yyw6xRSS18

Re: Thunderbird er forsvundet

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør nov 30, 2024 5:45

Hej Pensionisten

Jeg er nødt til lige at spørge lidt ind til, hvor du har ledt efter Thunderbird.
Jeg går ud fra, at en evt. ikon på Skrivebordet er forsvundet, men er programmet også forsvundet fra menuen under startknappen?
Har du prøvet at indtaste Thunderbird i søgefeltet under startknappen?
Er programmet væk fra programoversigten? Klik på startknappen => Indstillinger => Apps for at åbne programoversigten.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Pensionisten » lør nov 30, 2024 19:55

Hej Kim Ludvigsen.
Når jeg søger i"'Skriv her for at søge" er TB tilstede i tidligere versioner - herunder i seneste version, og når jeg booter kan jeg se kalender er tilstede og den kan åbne, så er det i virkeligheden et begrænsningsproblem jeg rammes af? Der vises en tekst som lyder: "Ingen meddelelser er fundet" og skærmen er hvid.
Jeg ved, der er masser af meddelelser i indbakke. Jeg har set et lille skilt på proceslinien, hvor der står "80 %" - kan det være dèr problemet ligger? Det har jeg blot ignoreret, men jeg ved godt, der er et meget stort antal meddelelser gemt. Nu kan jeg altså blot ikke få adgang til at rydde op. :(
Mvh Pensionisten.
Pensionisten

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn dec 01, 2024 3:54

Du skriver, at du får vist teksten "Ingen meddelelser er fundet", vil det sige, at Thunderbird kører, men at programmet ikke kan finde dine meddelelser?

Kan du i så fald se de forskellige mapper, du har i Thunderbird, fx Indbakke, Kladder og Papirkurv? Hvis det er tilfældet, så prøv at klik på de andre mapper for at se, om du kan se deres indhold.

Jeg ved ikke, hvad de 80 % på proceslinjen er, men det har sikkert ikke noget med Thunderbird-problemet at gøre.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Pensionisten » søn dec 01, 2024 13:01

Ja, jeg må gå ud fra, at Thunderbird kører, fordi der nederst til venstre står "Færdig".
Men jeg kan ikke se mapperne, så jeg kan ikke tjekke de forskellige mapper jeg har i TB.
Jeg kan naturligvis læse min post i Webmail, men det er en besværlig fremgangsmåde, når man er vant til en god mailklient.
Mvh.
Pensionisten
alias Viggo Madsen.
Pensionisten

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn dec 01, 2024 13:09

Har du mulighed for at tage et skærmbillede? Det er lidt svært at vide, hvad du på skærmen, når man ikke kan se det.

Hvis du ikke kan finde ud af at uploade et skærmbillede her i forummet, kan du sende det til mig på [email protected].
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Pensionisten » søn dec 01, 2024 13:52

Hej Kim.
Har nu sendt et skærmdump over Webmail, da jeg er afskåret fra at bruge TB.
Mvh
Viggo.
Pensionisten

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn dec 01, 2024 14:03

Skærmbillede er modtaget. Du har Thunderbird kørende. Prøv lige at klikke på knappen Ulæste for at se, om det gør noget forskel.

Jeg har lige brug for lidt ekspert hjælp. Jørgen er du med her? Kan du gennemskue, hvad der går galt?
Hvis kontoen ikke blev fundet, burde Thunderbird vel have tilbudt at oprette en ny konto.
Hvis der var valgt en forkert visning af meddelelser, burde mapperne vel stadig have været synlige.

unnamed.png
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jørgen Rasmussen » søn dec 01, 2024 15:22

Hej Viggo og Kim

Hvis kontoen ikke blev fundet, burde Thunderbird vel have tilbudt at oprette en ny konto.

Ja.

Hvis der er installeret en udvidelse i Thunderbird, som ikke er kompatibel med den nuværende version af Thunderbird, kan det give den slags problemer.
En anden mulighed er, et en fil i Thunderbirds profilmappe er beskadiget.

Det er muligt at køre Thunderbird i fejlsøgnings-tilstand. Der kan man vælge at starte Thunderbird med udvidelser deaktiveret. Der kan man også nulstille værktøjslinjer.

1) Klik på menuknappen i Thunderbird (den med de tre vandrette streger), klik på "Hjælp", og klik så på "Fejlsøgnings-tilstand". Klik på knappen "Genstart" i dialogboksen, der åbnes.
Det åbner vinduet "Thunderbird i fejlsøgnings-tilstand". Vælg "Deaktiver alle tilføjelser". Klik på knappen "Udfør ændringer og genstart".
Hvis det hjælper at deaktivere tilføjelser, så klik på menuknappen i Thunderbird, klik på "Tilføjelser og temaer". Det åbner fanebladet Tilføjelser i Thunderbird. Klik på ikonet med tandhjulet på siden og vælg "Søg efter opdateringer".
Klik på menuknappen i Thunderbird (den med de tre vandrette streger), klik på "Hjælp", og klik så på "Slå fejlsøgnings-tilstand fra".

2) Hvis det ikke hjælper, så gentag processen med at starte Thunderbird i fejlsøgnings-tilstand. Denne gang skal du vælge "Nulstil værktøjslinjer" i vinduet "Thunderbird i fejlsøgnings-tilstand". Klik på knappen "Udfør ændringer og genstart".
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen

Indlægaf Pensionisten » man dec 02, 2024 20:15

Hej Kim og Jørgen.Tak for jeres indsats. Desværre har hverken pkt 1 eller punkt 2 i Jørgens instruktion - som jeg har afprøvet flere gange - haft nogen virkning.
Så der står jeg med en mailklient, som ikke fungerer.
Kan I foreslå andet?
Mvh.
Viggo.
Pensionisten

Indlægaf Jørgen Rasmussen » man dec 02, 2024 20:44

Hej Viggo

Du kan prøve at slette en fil i Thunderbirds profilmappe. Thunderbird opretter en ny fil, når programmet startes efter sletningen.
Klik på menuknappen i Thunderbird, klik på "Hjælp", og klik så på "Teknisk information". Det åbner fanebladet Teknisk information.
Klik på knappen "Åbn mappe" ud for "Profilmappe" i afsnittet "Programinfo". Det åbner din profilmappe.
Afslut Thunderbird.
Slet filen folderTree.json i profilmappen, du lige åbnede.

Fortæl os, hvilken version af Thunderbird du har installeret og om det er en 32-bit-version eller en 64-bit-version. Du finder oplysningerne i vinduet "Om Mozilla Thunderbird".
Det åbnes du sådan: Klik på menuknappen i Thunderbird, klik på "Hjælp", og klik så på "Om Thunderbird".
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen

Indlægaf Pensionisten » man dec 02, 2024 22:27

Hej Jørgen.

Jeg har nu gjort, som du foreslog. Men jeg kunne ikke komme til at afslutte Thunderbird. Men filen folderTree.jason er slettet.
Om Thunderbird: 128.5.0esr(64 bit)
Mvh Viggo
Pensionisten

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tirs dec 03, 2024 17:44

Hej Viggo

Du skulle kunne afslutte Programmet via menuknappen i Thunderbird -> Afslut Thunderbird.
Der skulle være en ny version på trapperne. Prøv at opdatere til den (128.5.1esr (64-bit)). Det kan du gøre ved at åbne vinduet "Om Mozilla Thunderbird"
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen

Tilbage til Hjælp til alt