Hej Viggo og Kim
Hvis kontoen ikke blev fundet, burde Thunderbird vel have tilbudt at oprette en ny konto.
Ja.
Hvis der er installeret en udvidelse i Thunderbird, som ikke er kompatibel med den nuværende version af Thunderbird, kan det give den slags problemer.
En anden mulighed er, et en fil i Thunderbirds profilmappe er beskadiget.
Det er muligt at køre Thunderbird i fejlsøgnings-tilstand. Der kan man vælge at starte Thunderbird med udvidelser deaktiveret. Der kan man også nulstille værktøjslinjer.
1) Klik på menuknappen i Thunderbird (den med de tre vandrette streger), klik på "Hjælp", og klik så på "Fejlsøgnings-tilstand". Klik på knappen "Genstart" i dialogboksen, der åbnes.
Det åbner vinduet "Thunderbird i fejlsøgnings-tilstand". Vælg "Deaktiver alle tilføjelser". Klik på knappen "Udfør ændringer og genstart".
Hvis det hjælper at deaktivere tilføjelser, så klik på menuknappen i Thunderbird, klik på "Tilføjelser og temaer". Det åbner fanebladet Tilføjelser i Thunderbird. Klik på ikonet med tandhjulet på siden og vælg "Søg efter opdateringer".
Klik på menuknappen i Thunderbird (den med de tre vandrette streger), klik på "Hjælp", og klik så på "Slå fejlsøgnings-tilstand fra".
2) Hvis det
ikke hjælper, så gentag processen med at starte Thunderbird i fejlsøgnings-tilstand. Denne gang skal du vælge "Nulstil værktøjslinjer" i vinduet "Thunderbird i fejlsøgnings-tilstand". Klik på knappen "Udfør ændringer og genstart".