Gæstebog på hjemmesiden ìÝÉä(X‘Éœ+

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Gæstebog på hjemmesiden

Indlægaf ovestokholm » tirs aug 15, 2006 20:35

Hej Kim :D

Kan du ikke lave et indlæg om, hvordan jeg kan lave en gæstebog på vores hjemmeside? :roll:
vi syntes det kan være sjovt, hvis der er nogen der kan skrive en lille hilsen, når de har været på besøg. :idea:

Vi håber du kan finde noget vi kan bruge, og som er til at finde ud af for os "ikke så computerkloge"

Med venlig hilsen, og tak for en fantastisk hjemmeside.

Ove Stokholm
Ove Stokholm
johs. høirupsvej 34
5800 Nyborg
[email protected]
www.leila-ove.dk
ovestokholm
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: søn jun 25, 2006 18:16
Geografisk sted: Nyborg

Re: Gæstebog på hjemmesiden

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs aug 15, 2006 21:12

ovestokholm skrev:Kan du ikke lave et indlæg om, hvordan jeg kan lave en gæstebog på vores hjemmeside? :roll:


Hvis du vil have en gæstebog liggende på samme server som hjemmesiden, kræver det, at serveren understøtter en serverside-teknologi (fx asp eller php), og de fleste gæstebøger kræver desuden en database som fx MySQL. Og det kan være ret så nørdet at opsætte sin egen gæstebog.

Men der er ingen grund til at gå over åen efter vand. Der findes masser af tjenester, der tilbyder gratis gæstebøger, som kan integreres på din hjemmeside, så de ser ud som om, de ligger på din server, selvom de reelt ligger et helt andet sted.

Et par eksempler:
http://njweb.dk/homebook
http://www.newbie.dk/webservices/guestbook/index.php

Det skal siges, at jeg ikke har personlig erfaring med dem, men eftersom de er gratis, kan du roligt prøve dig frem.

Det skal dog siges, at der kan være ulemper ved at benytte fremmede gæstebøger. Hvis gæstebogen ligger på en langsom server, vil den selvfølgelig tage længere tid at hente for dine besøgende. Og skulle gæstebogen en dag lukke, vil du miste alle indlæggene (medmindre du manuelt gemmer dem).
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7148
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Indlægaf ovestokholm » ons aug 16, 2006 18:18

Hej Kim

Tak for dit svar :lol: .. Det er da værd at prøve så det vil jeg gøre. du får en melding om hvordan det virker. :roll:

Venlig hilsen
Ove.
Ove Stokholm
johs. høirupsvej 34
5800 Nyborg
[email protected]
www.leila-ove.dk
ovestokholm
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: søn jun 25, 2006 18:16
Geografisk sted: Nyborg


Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 28 gæster

cron