alt er væk

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

alt er væk

Indlægaf tidemann » søn sep 03, 2006 23:46

Hej der

Jeg har lige ryddet lidt op på min datters pc, efter denne opskrift:


Nu er du så kommet ind til skrivebordet, der kan du starte med at at klikke på Denne Computer og højreklik på c-drev:Lav en diskoprydning. Og bagefter-analyser, defragmenter-hvis-nødvendigt. Årsag? når systemet er færdig med at bruge de filer der har været behov for i en proces, bliver de bare ”droppet” et tilfældigt sted og så med tiden vil det sløve systemet.

Du kan hente meget ydelse, hvis du vil ofre lidt på udseendet? Højreklik på Start og vælg- klassisk visning, fjern flueben i –brug personlige menúer.
Lid mere ydelse kan hentes her- højreklik på Denne Computer-egenskaber-avanceret- ydeevne-indstillinger, der kan du fjerne flueben i nedenstående og alligevel have et pænt udseende.
Lad menúer tone ….
Lad værktøjstip tone ….
Udton menuelementer …
Vis skygger under menuer
Lad åbne kombnationsbokse ….
Brug et baggrundsbillede …
Brug almindelige mappeopgaver.

En sletning af overflødige filer er altid en god ting, da for mange af dem også kan sløve enormt, der kan du bruge et godt program der hedder-
Ccleaner : http://www.ccleaner.com/
Midlertidige internet filer bør også slettes jævnligt, det kan du også bruge Ccleaner til.
Og en lidt overset funktion i XP er Prefetch mappen iWindows, hvis du kigger i den opdager du, at der kun er Pf. Filer og der er rigtig mange, samt de fleste af dem er nogen gamle nogen. Filerne er resterne fra de funktioner/kommandoer der er udført i tidens løb, og som er overflødige nu. Så slet dem, og gør det ca. hver måned.


Jeg pakkede derefter pc´en sammen fordi jeg skulle have installeret en ordbog og da jeg kom ud til svogeren og åbnede computeren var alt væk.

Alle genveje på skrivebordet, alt indholdet i mapperne (billeder, musik osv.)

Jeg ved at jeg havde gemt en log inden, for det spurgte Ccleaner om, men den mappe med filen i, er også væk.

Min svoger rodede lidt med det og prøvede så at reparere Xp, uden held. Og mit gendannelsespunkt er jo væk nu, men kan jeg måske finde det med PC Inspector FileRecovery.

Jeg har kun et drev på pc´en, men kan jeg bruge det alligevel??

Hjælp ønskes inderligt, for hun ved ikke at jeg har lavet ged i den :oops:
Hvh Marianne
tidemann
 
Indlæg: 7
Tilmeldt: søn sep 03, 2006 23:23
Geografisk sted: Viborg

Re: alt er væk

Indlægaf Kim Ludvigsen » man sep 04, 2006 0:18

Avs, det lyder slemt. Virkede alt som det skulle, indtil du slukkede computeren?

Har du prøvet, om du kan finde filerne manuelt via Denne computer => drev C => Documents and settings => osv.

Hvis du kan huske navnet på en af de forsvundne filer, kan du også prøve, om den kan findes med søgefunktionen i Windows. Du kan evt. også søge efter alle billeder og så se, om de forsvundne billeder dukker op.

Hvis de forsvundne filer ikke kan findes manuelt, kan PC Inspector måske bruges, men umiddelbart vil jeg tro, at filerne stadig ligger på computeren, men at kontoen på en eller anden måde er blevet nulstillet. Måske på grund af en fejl i registreringsdatabasen, som CCleaner sikkert har forsøgt at rydde op i.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Indlægaf tidemann » man sep 04, 2006 1:29

Hej Kim

Ja alt virkede, og jeg slukkede ikke computeren, den kørte bare på standby.

Det underlige er, at jeg kan finde programmer, så som Adobe og alle andre, de skal bare installeres igen!

Jeg kan også finde en masse reg filer (bla. reg0001 fra i går) men ikke egne billeder og dokumenter.

Jeg har bare ikke så meget forstand på hvad jeg skal lede efter, for måske at finde det jeg skal bruge :o(
Hvh Marianne
tidemann
 
Indlæg: 7
Tilmeldt: søn sep 03, 2006 23:23
Geografisk sted: Viborg

Indlægaf Kim Ludvigsen » man sep 04, 2006 2:36

tidemann skrev:Det underlige er, at jeg kan finde programmer, så som Adobe og alle andre, de skal bare installeres igen!


Ok, det kunne tyde på, at jeg gættede rigtigt, at du har fået "nulstillet" brugerkontoen. De gamle mapper med data burde stadig være der et eller andet sted.

tidemann skrev:Jeg kan også finde en masse reg filer (bla. reg0001 fra i går)


Jeg har ikke så meget tjek på registreringsdatabaseting, men jeg vil gætte på, at det er filer, som CCleaner har lavet, og at de rent faktisk kan bruges til at bringe databasen tilbage til inden, programmet rodede med den. Måske andre i forummet har mere tjek på den slags?

tidemann skrev:Jeg har bare ikke så meget forstand på hvad jeg skal lede efter, for måske at finde det jeg skal bruge :o(


Lidt mere detaljeret end sidst:
Åbn Denne computer => drev C => Document and settings. Her ligger en række mapper til de forskellige brugerkonti. Åbn de forskellige brugerkonti én ad gangen og tjek mappen Dokumenter, der ligger heri. Finder du de mistede data, kan du også prøve at tjekke de andre mapper i den pågældende brugerprofil, fx Skrivebord, hvis der lå filer på skrivebordet, inden det hele forsvandt.

Finder du ikke noget ved ovenstående, så prøv dette:
Startknappen => Søg => klik på Billeder, musik eller video => sæt flueben ud for Billeder og fotos (og evt. også ud for Musik og Video) => klik på Søg => hold vejret i spænding, mens du venter på, om de forsvundne billeder findes.

Finder du billederne og de andre mistede filer, kan du blot kopiere dem over i den nye profils Dokumenter- og Billeder-mappe. Men vent evt. og se, om andre har et bud på, om reg-filerne kan bruges til at genoprette din Windows. Det kan være en bedre løsning, fordi du så også får alle programindstillingerne genoprettet.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Indlægaf tidemann » man sep 04, 2006 10:21

ludvigsen skrev:Ok, det kunne tyde på, at jeg gættede rigtigt, at du har fået "nulstillet" brugerkontoen. De gamle mapper med data burde stadig være der et eller andet sted.


Ja mapperne er der, bare ikke indholdet!


tidemann skrev:Jeg har bare ikke så meget forstand på hvad jeg skal lede efter, for måske at finde det jeg skal bruge :o(


ludvigsen skrev:Lidt mere detaljeret end sidst:
Åbn Denne computer => drev C => Document and settings. Her ligger en række mapper til de forskellige brugerkonti. Åbn de forskellige brugerkonti én ad gangen og tjek mappen Dokumenter, der ligger heri. Finder du de mistede data, kan du også prøve at tjekke de andre mapper i den pågældende brugerprofil, fx Skrivebord, hvis der lå filer på skrivebordet, inden det hele forsvandt.


Undskyld, der fik jeg ikke forklaret mig ordentligt...............
Jeg har søgt efter billeder, dokumenter og lign. i alle mapper, både skjulte og ikke skjulte, med søg!
Og jeg har tjekket alle mapper manuelt, men det eneste de indeholder er en Desktop.ini fil.

De er bare meget tomme :cry:

Det var netop det med registreringsdatabasen jeg tænkte på, at finde noget brugbart, men ved ikke hvordan eller hvad!?

Jeg har også opdaget nu, da jag startede computeren, at jeg får en meddelelse om programfejl:

ibmpmsvc.exe, Instruktion ved "0x0012e788" refererede hukommelse ved "0x00000000". Hukommelse kunne ikke "written"

Jeg skal vist have fat i en klog mand :idea:
Hvh Marianne
tidemann
 
Indlæg: 7
Tilmeldt: søn sep 03, 2006 23:23
Geografisk sted: Viborg

Indlægaf Kim Ludvigsen » man sep 04, 2006 12:05

tidemann skrev:De er bare meget tomme :cry:


Det lyder absolut ikke godt!

tidemann skrev:Det var netop det med registreringsdatabasen jeg tænkte på, at finde noget brugbart, men ved ikke hvordan eller hvad!?


Hvis du ikke kan finde filerne fysisk på disken, vil ændringerne i registreringsdatabasen ikke gøre nogen forskel.

Du kan prøve, om PC Inspector kan finde noget. Installationen af programmet risikerer at overskrive nogle af de mistede filer, men det er måske bedre end ingenting.

tidemann skrev:Jeg har også opdaget nu, da jag startede computeren, at jeg får en meddelelse om programfejl:

ibmpmsvc.exe, Instruktion ved "0x0012e788" refererede hukommelse ved "0x00000000". Hukommelse kunne ikke "written"


Jeg kan regne ud, at det er en IBM bærbar. Programmet er et strømstyringsprogram, i denne situation betyder det ikke så meget, om det kører eller ej. En opdatering af driveren skulle løse problemet:
http://www-306.ibm.com/pc/support/site. ... IGR-4GXPEG
Men vent med opdateringen, til du har fået reddet så mange data som muligt.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Indlægaf Slente » man sep 04, 2006 21:45

Ikke fordi at jeg har meget forstand på dit problem, men kunne en systemgendannelse ikke redde det tabte.
Torben Slente
Firefox, Thunderbird med lightning
Slente
 
Indlæg: 104
Tilmeldt: ons jul 26, 2006 1:48
Geografisk sted: 4920 Søllested

Re: alt er væk

Indlægaf tidemann » tirs sep 05, 2006 1:55

tidemann skrev:Min svoger rodede lidt med det og prøvede så at reparere Xp, uden held. Og mit gendannelsespunkt er jo væk nu, men kan jeg måske finde det med PC Inspector FileRecovery.



Jeg har desværre IKKE et gendannelsespunkt der er ældre end d.3/9 kl 18.00 :!:

Det var også mit første håb, men den PC inspector duer vist, jeg kan ihvertfald finde mange slettede filer, men om jeg kan finde gendannelses punktet ved jeg ikke.



Men billeder og dokumenter er der.......................... :shock:
Hvh Marianne
tidemann
 
Indlæg: 7
Tilmeldt: søn sep 03, 2006 23:23
Geografisk sted: Viborg

Re: alt er væk

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs sep 05, 2006 2:21

tidemann skrev:Men billeder og dokumenter er der.......................... :shock:


Pyyh!

Men... du skal lige være opmærksom på, hvordan du gendanner dem. Hvis du gendanner dem på samme harddisk, risikerer du at få overskrevet nogle af dem. Hvis du har en USB-nøgle eller kan låne en, så gendan filerne på den.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: alt er væk

Indlægaf tidemann » tirs sep 05, 2006 2:43

Kim Ludvigsen skrev:
Pyyh!

Men... du skal lige være opmærksom på, hvordan du gendanner dem. Hvis du gendanner dem på samme harddisk, risikerer du at få overskrevet nogle af dem. Hvis du har en USB-nøgle eller kan låne en, så gendan filerne på den.


Jeg har et datakabel, jeg kunne gemme dem på min egen computer?
Men jeg har også fundet et gendannelses-punkt fra dagen før, mon det kan bruges til noget?
Hvh Marianne
tidemann
 
Indlæg: 7
Tilmeldt: søn sep 03, 2006 23:23
Geografisk sted: Viborg

Re: alt er væk

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs sep 05, 2006 3:11

tidemann skrev:
Kim Ludvigsen skrev:Jeg har et datakabel, jeg kunne gemme dem på min egen computer?


Det vil være en god ide. Når du har gendannet alle filerne, kan du bagefter kopiere dem tilbage. Behold en kopi på din egen computer, indtil du er sikker på, at alt er i orden.

tidemann skrev:Men jeg har også fundet et gendannelses-punkt fra dagen før, mon det kan bruges til noget?


Gendannelsespunkter gendanner ikke tabte data. Sørg for at få kopieret filerne over på din computer, før du gør noget andet. Du kan så evt. prøve, om gendannelsespunktet gør nogen forskel bagefter.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Indlægaf tidemann » ons sep 06, 2006 12:47

Er der mon nogen her, der ved hvor disse punkter bliver gemt?
Jeg har prøvet at lede på min egen pc, men kan ikke rigtig finde mappen.

Og jeg har læst i hjælpe fidusen, men der står bare hvordan man gør og hvad det hjælper for!
Hvh Marianne
tidemann
 
Indlæg: 7
Tilmeldt: søn sep 03, 2006 23:23
Geografisk sted: Viborg

Alt er væk

Indlægaf Gæst » tors sep 07, 2006 8:17

Prøv at læse denne tråd: http://www.eksperten.dk/spm/730799

Måske er "repair" en mulighed.
Gæst
 

Indlægaf tidemann » søn sep 10, 2006 13:07

Hmm, jeg har lavet en repair og gendannet det jeg kunne!
Jeg har ikke formateret noget..............


Men det er ikke alle billeder, den kan gendanne. Og når jeg vil åbne nogle af dokumenterne, kommer der en boks med filkonvertering?? Ligegyldig hvilket sprog jeg vælger, kan jeg ikke læse teksten.

Det står bare sådan:
"""uG§†ºKïeÀ?
aá‘î‘â¶ÈVÍò¶ † Ã<ë²)u2\:‘o( Ö.
8JàWð €êèÁ(ºc
Hvh Marianne
tidemann
 
Indlæg: 7
Tilmeldt: søn sep 03, 2006 23:23
Geografisk sted: Viborg

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn sep 10, 2006 16:26

tidemann skrev:Det står bare sådan:
"""uG§†ºKïeÀ?
aá‘î‘â¶È


Når filer gemmes på harddisken, gemmes de nogle gange i småbidder, og du har så sandsynligvis ikke fået gendannet hele filen, men kun en del af den.

Alt efter hvilken filtype, der er tale om, kan du måske redde noget af den. Er det et dokument, vil du kunne læse almindelig tekst i den, som du så kan kopiere over i en ny fil. Er det et billede, men det har mistet filtypen, kan du muligvis få vist noget af det ved at give det en filtype, og så åbne det i et billedbehandlingsprogram. Det samme gør sig gældende ved musikfiler og videoklip.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 46 gæster

cron