Ris til Kim

Ris og ros til Ludvigs Hjørne. Her kan du desuden komme med programforslag til andet, du gerne vil se på Ludvigs Hjørne.

Ris til Kim

Indlægaf Jan » ons nov 15, 2006 13:55

Ja, det var godt nok lidt vovet at give dig ris, meen...
Det fremgår, at du er online, og i virkeligheden er du jo ikke det. Fy, Kim.
Undskyld, tak for dit uselviske arbejde for at hjælpe os tosser -også på det sproglige område-.
Iøvrigt - kan det ikke laves sådan at oprettede profiler slipper for det dyr der siger muh. Glemmer det altid, og ryger derfor i fælden. Men du har måske en lille isme med fælder? Jeg mener, at have mødt dine fælder - og gået i dem - et andet sted :oops: For eftertiden vil jeg være mere :shock: men pyt du får en :D
Jan
 

Re: Ris til Kim

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons nov 15, 2006 14:11

Jan skrev:Ja, det var godt nok lidt vovet at give dig ris, meen...
Det fremgår, at du er online, og i virkeligheden er du jo ikke det. Fy, Kim.


Jeg er nu næsten altid online.

Jan skrev:Iøvrigt - kan det ikke laves sådan at oprettede profiler slipper for det dyr der siger muh. Glemmer det altid, og ryger derfor i fælden.


Jeg glemmer det også nogle gange. Problemet er, at uden en spamfælde, vil vi blive svinet til med spam.

Jeg kunne begrænse spamfiltret til, når man opretter en profil, men så ville det samtidig være nødvendigt at forbyde indlæg fra gæster. Og jeg mener, at alle (ikke-spammere) skal kunne skrive, også selvom de ikke har lyst til at oprette en profil.

Når jeg får bedre tid og samtidig har lyst til at lege nørd, kan jeg prøve at se, om jeg kan finde ud af at lave det, så feltet automatisk udfyldes, når man er logget ind.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Indlægaf Jan » tors nov 16, 2006 18:53

Tak for svaret. Jeg er glad for, at du ikke blev vred på mig. Egentlig var indlæget ment som en joke. Altså, kan man ikke finde på andet at brokke sig over, kunne man jo gøre som mig. Altså brokke sig over banale ting. Når nú dine sider er så unikke, og du får så meget ros syntes jeg lige at det var på sin plads med lid ris. Bare så du ikke tror du flyver.
Endnu engang undskyld Kim.
Vil gerne lige minde dig om mit spørgsmål om Sidebar.
Jan
 

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors nov 16, 2006 20:03

Jan skrev:Vil gerne lige minde dig om mit spørgsmål om Sidebar.


Jeg havde overset det, svaret kommer fluks...
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Indlægaf Jan » tors nov 16, 2006 20:16

Stakkels dig. Jeg ville absolut ikke stresse dig. Du gør meget godt for os dumme. TAK
Jan
 

Re: Ris til Kim

Indlægaf Klattrup » tors nov 16, 2006 23:52

Kim Ludvigsen skrev:Jeg kunne begrænse spamfiltret til, når man opretter en profil, men så ville det samtidig være nødvendigt at forbyde indlæg fra gæster. Og jeg mener, at alle (ikke-spammere) skal kunne skrive, også selvom de ikke har lyst til at oprette en profil.


Dem der vil spamme kunne vel i princippet så oprette en profil hvis det var, og så ville der kunne komme en del spam.

Personligt generer den lille .... på isen mig ikke, men det kan være at det er fordi at jeg nåede at opleve det dengang at forummet var "klistret" til med spam.

(de fire punktummer sat for at narre "fjenden")
Brugeravatar
Klattrup
 
Indlæg: 487
Tilmeldt: fre jun 09, 2006 10:21
Geografisk sted: Rudkøbing

Re: Ris til Kim

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre nov 17, 2006 0:25

Klattrup skrev:Dem der vil spamme kunne vel i princippet så oprette en profil hvis det var, og så ville der kunne komme en del spam.


Nej, for siden du oprettede dig, har jeg lagt det samme filter ind, når man vil oprette en profil. Der var en del spambotter, der blev ved med at oprette profiler, selv om de ikke fik lov at skrive, og det var lidt af en kamp at få dem slettet igen. Nu er her så dejligt fredeligt :-)

Jeg vil som sagt prøve, når jeg får mere tid, at få udfyldt feltet automatisk for tilmeldte.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Indlægaf SPIRI » tirs apr 03, 2007 16:53

Beklager at jeg bringer en gammel tråd op til overfladen, men vil lige komme med en kommentar med hensyn til spam.

Akismet er en genialt værktøj til bekæmpelse af spam, det blev oprindeligt udviklet til WordPress, men er også tilgængeligt til phpBB. Jeg bruger det selv på min WordPress-blog og er meget tilfreds.

phpBB-versionen kan findes her.

Det vil nok ikke hjælpe med hensyn til oprettelser fra spam-botter, men det vil sikkert fange mege taf det gæste-spam der ellers ville komme.
SPIRI
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 16:37
Geografisk sted: Vejle Ø

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs apr 03, 2007 17:26

SPIRI skrev:Det vil nok ikke hjælpe med hensyn til oprettelser fra spam-botter, men det vil sikkert fange mege taf det gæste-spam der ellers ville komme.


Det nuværende spamfilter virker helt perfekt. Der har vist ikke været et eneste spamindlæg, siden jeg indførte drøvtyggeren, og der har ikke været oprettet spam-konti, siden jeg udvidede, så drøvtyggeren også er der, når man opretter sig som bruger.

Men det virker selvfølgelig kun, fordi der kun forventes indlæg fra dansktalende. Internationale fora er nødt til at benytte andre løsninger, som fx den du nævner.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Indlægaf SPIRI » tirs apr 03, 2007 21:09

Ja, drøvtyggeren virker sikkert ganske fint :)

Jeg tænkte bare at det måske ville være mere behageligt for folk som ikke vil oprette en bruger, at være fri for at skrive ** hele tiden :)
SPIRI
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 16:37
Geografisk sted: Vejle Ø

Indlægaf Theo » ons jul 18, 2007 18:55

SPIRI skrev:Ja, drøvtyggeren virker sikkert ganske fint :)


Ja hvorfor aflive koen. Den virker så godt og er en hyggelig måde at falde i fælden på.

Keep the MUHHH ! :D :wink:
Med venlig hilsen
Theo Lyngby
Theo
 
Indlæg: 40
Tilmeldt: man jun 25, 2007 13:30
Geografisk sted: Roskilde


Indlægaf Jan Krag » ons jul 18, 2007 21:26

Måske skal du huske at kalve, så slægten kan fortsætte
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag
 
Indlæg: 508
Tilmeldt: søn jun 11, 2006 21:29

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jul 18, 2007 21:48

Jan Krag skrev:Måske skal du huske at kalve, så slægten kan fortsætte


Nu er der tilføjet en lille kalveforklaring:
http://ordforklaring.dk/ordforklaring.p ... kalvekn%E6
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Ris og ros

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster

cron