Bios

Ris og ros til Ludvigs Hjørne. Her kan du desuden komme med programforslag til andet, du gerne vil se på Ludvigs Hjørne.

Bios

Indlægaf Jan » man jan 15, 2007 13:24

Først vil jeg lige rose dig rigtig meget, for al den hjælp du giver os fjolser.

Nu skal jeg ind og pille i Bios. Ville meget gerne have læst lidt om det på din side. Men det har du ikke omtalt. Må jeg foreslå du gør det, en dag du får tid. (den dag får du MEGET travlt haha)

Tak for en informativ side.
Venlig hilsen
Jan
Jan
 
Indlæg: 443
Tilmeldt: man nov 27, 2006 17:29
Geografisk sted: Himmerland

Re: Bios

Indlægaf Kim Ludvigsen » man jan 15, 2007 15:13

Jan skrev:Nu skal jeg ind og pille i Bios.


Vær forsigtig. Laver du noget forkert, kan det nemt give store problemer.

Jan skrev:Ville meget gerne have læst lidt om det på din side. Men det har du ikke omtalt. Må jeg foreslå du gør det, en dag du får tid. (den dag får du MEGET travlt haha)


Det er ikke så nemt, for der findes flere forskellige BIOS'er. Desuden er det normalt ikke noget, man har brug for at skulle ændre i.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7148
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Indlægaf Jan » man jan 15, 2007 15:31

Jamen det er jo nødvendigt, når jeg vil have skidtet til at starte fra en cd. Skal jo have det ubuntu ind.

Men netop fordi det er farligt, kunne det være rart med lidt hjælp. Men forstår egentlig godt du ikke skriver om det. Det er måske for nørdet.

Men mange tak for svaret.
Venlig hilsen
Jan
Jan
 
Indlæg: 443
Tilmeldt: man nov 27, 2006 17:29
Geografisk sted: Himmerland

Indlægaf Kim Ludvigsen » man jan 15, 2007 15:35

Jan skrev:Jamen det er jo nødvendigt, når jeg vil have skidtet til at starte fra en cd. Skal jo have det ubuntu ind.


Ok, underligt, den ikke er indstillet til det fra starten. Jeg kan desværre ikke give dig nærmere anvisninger, for som sagt findes der mange forskellige BIOS-programmer.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7148
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Indlægaf Jan » man jan 15, 2007 15:44

Jamen det er den måske også. Når jeg starter med cd i drevet for jeg en dos side, hvor der står A:/ så kan jeg skrive der. Men selv om jeg skriver cd d vil den ikke.
Venlig hilsen
Jan
Jan
 
Indlæg: 443
Tilmeldt: man nov 27, 2006 17:29
Geografisk sted: Himmerland

Indlægaf Kim Ludvigsen » man jan 15, 2007 16:01

Jan skrev:Jamen det er den måske også. Når jeg starter med cd i drevet for jeg en dos side, hvor der står A:/ så kan jeg skrive der. Men selv om jeg skriver cd d vil den ikke.


Ok, så er den sat op til at starte på cd'en. Ellers ville den være ligeglad og starte som normalt. Spørgsmålet er, om cd'en er lavet til at starte automatisk. Med hensyn til at den ikke reagerer på "cd d:", så kan det være fordi den ikke kender den kommando eller drevbetegnelse.

Prøv at skrive "dir" eller "ls" (bogstavet L, ikke I). Hvis du får en liste over programmer, skal du sikkert bare have startet det rette program.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7148
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Indlægaf Jan » man jan 15, 2007 16:31

Mange tak. Det prøver jeg, men det bliver ikke nu. Er lige kaldt ud til håndfaste ting. Der klarer jeg mig bedre. Vender tilbage.
Venlig hilsen
Jan
Jan
 
Indlæg: 443
Tilmeldt: man nov 27, 2006 17:29
Geografisk sted: Himmerland

Indlægaf Jan Krag » man jan 15, 2007 17:39

Når du starter computeren, med cd'en siddende i, skal der komme en tekst der siger "tryk på en tast for at starte fra cd" så skal du trykke på en eller anden tast, derefter starter computeren fra cd'en.
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag
 
Indlæg: 508
Tilmeldt: søn jun 11, 2006 21:29


Tilbage til Ris og ros

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster

cron