Test af browser

Ris og ros til Ludvigs Hjørne. Her kan du desuden komme med programforslag til andet, du gerne vil se på Ludvigs Hjørne.

Test af browser

Indlægaf Gæst » ons jan 17, 2007 2:35

Hej Alle!

Lidt sjovt at du skriver "Firefox stadig bedre" når den kun ligge på en 5 plads i Komputer for alle nye test af browser.

Her er hvad de har givet dem

1: Opera 8.8
2:Avant 8.4
3:Netscape B 8.4
4:IE7 8.3
5:FF 8.1
6:Maxthon 7.0
7:IE6 6.3

Vinder blev altså Opera, godt gået :)
Gæst
 

Re: Test af browser

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jan 17, 2007 3:50

Anonymous skrev:Lidt sjovt at du skriver "Firefox stadig bedre" når den kun ligge på en 5 plads i Komputer for alle nye test af browser.


Jeg har set testen, men jeg er ikke enig i resultatet. Der er ingen tvivl om, at Opera er god, men den er mere nørdet at gå til end Firefox. Det er én af grundene til, at jeg anbefaler Firefox frem for Opera. Men den største grund, og også grunden til at Firefox i mine øjne slår de andre browsere, er muligheden for at udbygge Firefox med udvidelser.

Hertil kommer sikkerheden, hvor Opera ligger helt i toppen, efterfulgt af Firefox. IE6 og IE-overbygningerne er absolut ikke sikre. Grundsikkerheden er blevet bedre med IE7, men det største sikkerhedsproblem med IE i den seneste tid har ikke så meget været mængden af sikkerhedshuller, men det at de ikke lukkes.

IE7 er for øvrigt i skrivende stund ved at blive udrullet via Windows Update. Det bliver spændende, hvad brugerne siger til at få en helt anderledes browser - ikke mindst med hensyn til brugerfladen. Brugerfladen bedømmes af Komputers skribent således:

"Og man må medgive Bill og co., at de har styr på brugervenligheden. Det hele fungerer logisk og intuitivt".

Jeg er meget uenig. Jeg skal ikke kunne afvise, at han har ret ud fra et teknisk synspunkt. Men det er ikke brugervenligt at lave en så anderledes brugerflade og så påtvinge brugerne den nye version via Windows Update.

Forstå mig ret, jeg er meget glad for, at IE7 udsendes via Windows Update, fordi det betyder en hurtigere overgang væk fra IE6, men brugere er ofte utroligt konservative med hensyn til brugerfladen. Jeg tror derfor, der vil være mange uøvede, som bliver forvirrede, når de vågner i morgen, og de har fået en ny IE, der ser helt anderledes ud og som virker anderledes.

De mere øvede vil måske blive mindre forvirrede, til gengæld vil de sikkert bande Microsoft langt væk, når de finder ud af, at de ikke kan få lov at skræddersy udseendet. Jeg har hørt flere fortælle, at de har valgt at gå over til Firefox i stedet for at bruge IE7.

Men der er selvfølgelig også punkter, hvor IE7 er foran Firefox. Jeg kunne fx godt ønske mig zoom-funktionen i Firefox (Opera har længe haft såden en) og ligeså udskrivningsfunktionerne fra Internet Explorer 7.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Test af browser

Indlægaf CyberLord » lør jan 20, 2007 0:47

Jeg har nu brugt IE7 i lidt over en måned og finder den meget nem at "overtage" fra IE6. Der er kommet nyde faneblade til flere vinduer i samme browser hvilket man os kender fra Avant.
Jeg har i længere tid haft brugt Avant og har altid været glad for den.
Men jeg er blevet frarådet af mange venner imod FF da den skulle være bøvlet og bruge samt den skulle lave en masse konflikter på mange sider, og den er helt gal hvis men vil bruge netbank.
:) [size=18][/size]
CyberLord
 

Re: Test af browser

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør jan 20, 2007 1:03

CyberLord skrev:Men jeg er blevet frarådet af mange venner imod FF da den skulle være bøvlet og bruge


Jeg synes, den er meget nem at bruge. Og for gamle IE6-brugere, er den sikkert nemmere at bruge end IE7.

CyberLord skrev: samt den skulle lave en masse konflikter på mange sider, og den er helt gal hvis men vil bruge netbank.
:)


Hjemmesider kan være et problem. Det er ikke så stort et problem mere, fordi mange websnedkere har fundet ud af, at de skal lave deres sider lidt bedre. Og problemerne bliver sikkert endnu mindre i fremtiden, for nu er IE7 også lidt mere striks end den gamle IE.

Med hensyn til netbank, afhænger det sikkert en del af banken. Jeg har brugt fem forskellige banker med Firefox uden problemer. Men der er vist stadig en bank eller to, som ikke kan finde ud af det.

Jeg har lige set i et andet forum, at Nordeas erhvervsløsning, Unitel, tilsyneladende kun virker med Microsofts Java. Microsoft advarer selv mod brugen af Microsofts Java:
http://www.microsoft.com/mscorp/java/
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Indlægaf Gæst » tors feb 22, 2007 16:40

nu er komputer for alle også et dårligt blad. Alle dem jeg kender kan ikke finde ud af IE7, derfor er de gået over til firefox, som de er rigtig glade for
Gæst
 


Tilbage til Ris og ros

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster

cron