NYBEGYNDER I KOMPOZER

Ris og ros til Ludvigs Hjørne. Her kan du desuden komme med programforslag til andet, du gerne vil se på Ludvigs Hjørne.

NYBEGYNDER I KOMPOZER

Indlægaf magnetdavid » tirs dec 23, 2008 1:04

HEJ ALLESAMMNE
JEG ER HELT GRØN I AT LAVE HJEMMESIDER OG JEG VIL GERNE HØRE FRA JER OM KOMPOZER LEVER OP TIL DET MAN FORVENTER AF EN HJEMMESIDE . I MIN SØGNING PÅ NETTET
HAR JEG LÆST FØLGENDE .

JEG SER FREM TIL AT HØRE FRA JER
MVH
DAVID



KompoZer
KompoZer ikonKompoZer (tidligere NVU) WYSIWYG-editor med mulighed for at rette kildkoden direkte. Programmet er gratis som nu er der altså ingen undskyldinger for ikke at lave en hjemmeside, hverken penge eller erfaringer kan holde dig tilbage. Den er ikke skabelon baseret og derfor skal man forvente at indlæringskurven er noget højere end overstående programmer.

Fordele

Den har nogle snippets, men forvent ikke alverden.
Den er meget enkel og overskuelig selvom man er nybegynder.
Findes også til Windows og Linux.
Ulemper

Den har begrænset understøttelser af flere sprog.
Ikke megen hjælp til PHP
Lidt tung i det, det vil sige at den er lidt "firekantet"
Uhyggelig grim og ligner mest noget fra Windows
magnetdavid
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: tirs dec 23, 2008 0:54

Re: NYBEGYNDER I KOMPOZER

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs dec 23, 2008 12:57

Det er forholdsvis nemt at komme i gang med KompoZer for en nybegynder. Programmet kan bruges næsten som en tekstbehandler, så man kan lave en hjemmesiden uden at kende noget til koder.

Vil man bruge lidt tid til at lære nogle nye begreber, såsom hvordan css-editoren virker, kan man lave nogle teknisk set bedre sider, der er nemmere at vedligeholde.

magnetdavid skrev:Den er ikke skabelon baseret og derfor skal man forvente at indlæringskurven er noget højere end overstående programmer.


Jeg har lavet nogle skabeloner, der kan bruges som udgangspunkt til en hjemmeside. De skal blot downloades manuelt.

magnetdavid skrev:Ulemper

Den har begrænset understøttelser af flere sprog.
Ikke megen hjælp til PHP


Hvis du er nybegynder, har du sikkert ikke brug for understøttelse af andet end html og css, hvilket understøttes fuldt ud af KompoZer.

Har du brug for mere, er der fuld understøttelse for JavaScript og en understøttelse for php, der dog har nogle mangler. Vil du bruge JavaScript eller php, skal du kende lidt til sprogene, medmindre du finder nogle færdige scripts, der er lige til at bruge. Jeg har lavet en side om brugen af php i KompoZer, hvor der er nogle grydeklare kodestumper.

Og skulle du have problemer med KompoZer, så kan du normalt få hjælp her i forummet.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: NYBEGYNDER I KOMPOZER

Indlægaf Bjarne Krogh Hansen » tirs dec 23, 2008 14:45

Hej magnetdavid

Jeg startede selv som absolut hjemmeside nybegynder med Kims hæfte "Hjemmesider med KompoZer" i juni 08.
Med Kims hæfter og hjælp fra hans hjemmesiden, skabelonerne og forummet, synes jeg selv jeg er nået ret langt på 6 mdr.
KompoZer er et virkelig godt hjemmesideprogram til HTML og CSS, og der er altid hjælp at finde her hvis man kører fast.
Men til php har KompoZer sine begrænsinger, der har jeg en php editor.
Bjarne Krogh Hansen
Brugeravatar
Bjarne Krogh Hansen
 
Indlæg: 119
Tilmeldt: lør jul 19, 2008 8:52
Geografisk sted: Nakskov

Re: NYBEGYNDER I KOMPOZER

Indlægaf magnetdavid » fre dec 26, 2008 11:23

Bjarne Krogh Hansen skrev:Hej magnetdavid

Jeg startede selv som absolut hjemmeside nybegynder med Kims hæfte "Hjemmesider med KompoZer" i juni 08.
Med Kims hæfter og hjælp fra hans hjemmesiden, skabelonerne og forummet, synes jeg selv jeg er nået ret langt på 6 mdr.
KompoZer er et virkelig godt hjemmesideprogram til HTML og CSS, og der er altid hjælp at finde her hvis man kører fast.
Men til php har KompoZer sine begrænsinger, der har jeg en php editor.


Hej Bjarne

Tak for dit svar også til Kim


Efter at have arbejdet med Kompozer vil jeg godt høre om der er nogle flere grafiske muligheder til f.eks. at lave en flot farvet baggrund med.

Hvilken php editor bruger du ?

Kan jeg se den hjemmeside du har lavet ?


mvh David
magnetdavid
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: tirs dec 23, 2008 0:54

Re: NYBEGYNDER I KOMPOZER

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre dec 26, 2008 11:58

KompoZer er ikke beregnet til at lave grafik, kun til at indsætte den færdige grafik i hjemmesidens koder. Altså skal du have fat i et grafikprogram til at lave din baggrund.

Apropos baggrunde, så har KompoZer en lille fejl med den slags. Den indbyggede sitemanager kan ikke finde ud af at overføre baggrundsbilleder til serveren. Hvis du får det problem, så brug evt. i stedet et ftp-program eller et netværkssted i Windows.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: NYBEGYNDER I KOMPOZER

Indlægaf Bjarne Krogh Hansen » fre dec 26, 2008 12:15

Hej magnetdavid

Hvilken php editor bruger du ?
Link: http://www.phpbb2.dk/forum/viewtopic.ph ... it=context

Kan jeg se den hjemmeside du har lavet ?
Klik på globussen under mit billed.

En god bag Jul og et godt Nytår til alle.
Bjarne Krogh Hansen
Brugeravatar
Bjarne Krogh Hansen
 
Indlæg: 119
Tilmeldt: lør jul 19, 2008 8:52
Geografisk sted: Nakskov

billeder på nettet

Indlægaf skalborg » man okt 16, 2017 17:22

kan ikke få billed på nettet har kunnet før
har hjemmeside hvor jeg har lagt masser billeder op
skalborg
 

Re: NYBEGYNDER I KOMPOZER

Indlægaf Kim Ludvigsen » man okt 16, 2017 17:40

Hej skalborg

Du giver os ikke ret mange oplysninger. Har du prøvet at overføre med KompoZers filemanager? Kan du i så fald fortælle os, hvad der sker, når du prøver at overføre. Hvis du får en fejlmeddelelse, gå gengiv den her. Fortæl også, om du har lavet en side med billederne, eller om du prøver at overføre billederne for sig selv.

Når det er sagt, så er KompoZers filemanager ikke altid den bedst måde at overføre med, og der er steder, hvor den ikke virker. I så fald er det bedre at overføre med et særskilt FTP-program, som fx Filezilla:
https://filezilla-project.org/download.php

Der kan også være andre årsager til problemet, men det er svært at sige noget herom uden at have flere oplysninger om, hvad du har gjort.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Ris og ros

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster

cron