ROD

Ris og ros til Ludvigs Hjørne. Her kan du desuden komme med programforslag til andet, du gerne vil se på Ludvigs Hjørne.

ROD

Indlægaf clehmann » tirs aug 04, 2009 14:08

Hallo. Jeg er entusiastisk bruger af Mozilla software og har været tilfreds længe. Igår forsøgte jeg at installere Kompozer - og indtil videre har det været den værste roderi og oplevelse jeg har haft med noget produkt der er under Mozilla paraplyen - som jo i og for sig står for gedigen kvalitet og ikke mindst brugervenlig funktionalitet.

Her er en række punkter der trænger til forbedringer

1) Link til den danske hjemmeside til at downloade den Danske version af KompoZer fra kommer med fejlmelding - eller eksisterer ikke.
2) Det er fuldkommen uoverskuelig
a) hvor zip filerne lægger sig og hvad man skal stille op med dem andet end at glo på dem
b) ingen dele af det jeg kunne finde i åbnede Zip filer kunne bruges til at installere programmet
c) og desuden var det umuligt ( for den dårlig informerede bruger af et ikke brugervenlig produkt ) at slette filerne igen!!!!
3) alt informationsmateriale skrevet i et meget svært forståelig, ikke på nogen måde pædagogisk eller brugervenlig måde. dette gælder også brugsanvisningerne.

Programmet, og alt der hører til det har i mine øjne "indtil videre" ikke spor lighedspunkter med det man normalt ser ved produkter der tilbydes gennem Mozilla, og er indtil videre en absolut skuffelse og irriterende. I det mindste skulle det at slette ethvert spor af at man har rørt ved det være let - men selv det skal man åbenbart bruge et forum til før det kan lade sig gøre for den "uindviede" ganske almindelige bruger, som godt vil give positiv feedback for at bidrage med ideer til forbedringer. I tilfældet KompoZer har jeg imidlertid alvorlige tvivl om det er umagen værd, og med den oplevelse jeg indtil videre har haft er det bedste bidrag jeg kan giive at gøre opmærksom på at det står grusommelig galt til.

Venlig hilsen

Christof
clehmann
 

Re: ROD

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs aug 04, 2009 14:33

clehmann skrev:1) Link til den danske hjemmeside til at downloade den Danske version af KompoZer fra kommer med fejlmelding - eller eksisterer ikke.


Hjemmesiden, MozillaDanmark.dk, er nede i øjeblikket. Hmm, den er vist lige kommet op igen i skrivende stund.

clehmann skrev:2) Det er fuldkommen uoverskuelig
a) hvor zip filerne lægger sig og hvad man skal stille op med dem andet end at glo på dem
b) ingen dele af det jeg kunne finde i åbnede Zip filer kunne bruges til at installere programmet
c) og desuden var det umuligt ( for den dårlig informerede bruger af et ikke brugervenlig produkt ) at slette filerne igen!!!!


Det lyder som om, du har hentet en forkert udgave beregnet til avancerede brugere. Normalt leveres programmet i en installationsfil, der starter installationen med et dobbeltklik. Zip-filen indeholder ikke et installationsprogram, den skal man manuelt udpakke og placere på harddisken, ligesom man selv skal oprette en genvej til programmet.

clehmann skrev:3) alt informationsmateriale skrevet i et meget svært forståelig, ikke på nogen måde pædagogisk eller brugervenlig måde. dette gælder også brugsanvisningerne.


Tænker du på denne side:
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-kompozer.php
eller er det noget andet materiale/en anden hjemmeside, du tænker på?

clehmann skrev:Programmet, og alt der hører til det har i mine øjne "indtil videre" ikke spor lighedspunkter med det man normalt ser ved produkter der tilbydes gennem Mozilla, og er indtil videre en absolut skuffelse og irriterende.


Mit gæt er, at du har fået hentet en udgave til avancerede brugere, og at det er derfor, du har problemer.

clehmann skrev:I det mindste skulle det at slette ethvert spor af at man har rørt ved det være let


Hvis det er zip-filen, du har fået hentet, så skal du bare slette den og den udpakkede mappe, så har du fjernet programmet.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Ris og ros

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster

cron