Meget ros og lidt brok

Ris og ros til Ludvigs Hjørne. Her kan du desuden komme med programforslag til andet, du gerne vil se på Ludvigs Hjørne.

Meget ros og lidt brok

Indlægaf Max » ons apr 21, 2010 21:29

Hej Ludvig
Jeg lavede for en del år siden en hjemmeside i Adobes Golive, og til min skræk opdagede jeg for nylig at jeg har glemt hvordan man egentlig bruger GoLive og kunne så ikke redigere min hjemmeside. Jeg beslutede at GoLive nok også var over målet af hvad jeg egentlig havde brug for, så jeg gik på jagt efter et nyt program til opgaven. Kom via din side i kontakt med KompoZer og besluttede mig til at det vil jeg bruge. Så jeg vil sige dig mange tak for din beskrivelse af programmet som hurtig sætter en ind i hvad det kan. Lidt brok har jeg også, du har jo skrevet en bog om KompoZer, men den er udsolgt fra forlaget og kan ikke købes i øjeblikket. Så mit brok er, hvorfor i alverden kan man ikke købe den som E-Book, det er simpelthen for ringe at et firma der udgiver bøger til computerbrugere ikke er forgangsmænd med hensyn til elektroniske bøger.

Mvh Max
Max
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: ons apr 21, 2010 21:18

Re: Meget ros og lidt brok

Indlægaf Klattrup » ons apr 21, 2010 21:54

Max skrev:hvorfor i alverden kan man ikke købe den som E-Book,


http://kimludvigsen.dk/libris/index.php
Brugeravatar
Klattrup
 
Indlæg: 487
Tilmeldt: fre jun 09, 2006 10:21
Geografisk sted: Rudkøbing

Re: Meget ros og lidt brok

Indlægaf Max » ons apr 21, 2010 22:15

Hej

Jeg kan så forstå at mit brok ikke skal vendes helt imod forlaget. Det er jo så Ludvigs beslutning at det skal være således, at jeg personlig ikke havde noget imod at købe en E-Book der var begrænset til kun at kunne læses på computeren er jo en anden sag.
--
Mvh. Max
Max
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: ons apr 21, 2010 21:18

Re: Meget ros og lidt brok

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons apr 21, 2010 23:15

Forlaget har også fundet ud af, at DRM ikke er løsningen. Der arbejdes på andre løsninger, men den slags tager åbenbart tid.

Så vidt jeg har forstået, skulle hæftet være lige på trapperne. Der står i hvert fald på Libris' hjemmeside, at det skulle komme på lager i starten af april.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Meget ros og lidt brok

Indlægaf Gæst » tors apr 22, 2010 12:11

Det er da noget at forlaget er blevet lidt klogere. Fremtiden for fagbøger må også være E-book, deres hurtige tilgængelighed er et virkelig plus.

Men i denne omgang må jeg vente på bogen, selv om det trækker ud.
Gæst
 

Re: Meget ros og lidt brok

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors apr 22, 2010 13:21

Jeg beklager, at du må vente. Jeg tror, de har være i tvivl, om de skulle lave et nyt oplag.

Min holdning til DRM, vil jeg dog ikke beklage, jeg tror, den har været med til at ændre deres holdning. Så selvom det er surt for dig (det har sikkert også betydet mindre salg, og dermed færre penge til mig), så er det bedre i det lange løb.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Meget ros og lidt brok

Indlægaf Max » tirs maj 04, 2010 14:23

Kim Ludvigsen skrev:Jeg beklager, at du må vente. Jeg tror, de har være i tvivl, om de skulle lave et nyt oplag.


Hej Kim

Fik mail fra Libris idag, de fortæller så at de nu kan levere bogen.

Så 1 stk. er nu bestilt, venter spændt på at modtage den.
--
Mvh. Max
Max
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: ons apr 21, 2010 21:18

Re: Meget ros og lidt brok

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs maj 04, 2010 14:37

Tak for tilbagemeldingen, det er meget rart at vide, at de har fået det på lager igen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Meget ros og lidt brok

Indlægaf Max » tors maj 13, 2010 0:02

Kim Ludvigsen skrev:Tak for tilbagemeldingen, det er meget rart at vide, at de har fået det på lager igen.


Hej Kim

Ja, og jeg vil anbefale folk at købe den f.eks. i Elgiganten frem for at købe den fra forlaget, så spare man 30 kr.
--
Mvh. Max
Max
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: ons apr 21, 2010 21:18


Tilbage til Ris og ros

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster

cron