Linux Mint kan stærkt anbefales i stedet for Ubuntu

Ris og ros til Ludvigs Hjørne. Her kan du desuden komme med programforslag til andet, du gerne vil se på Ludvigs Hjørne.

Linux Mint kan stærkt anbefales i stedet for Ubuntu

Indlægaf hlupost » fre jun 18, 2010 18:34

Jeg kan kun anbefale Linux Mint (http://www.linuxmint.com/) i stedet for Ubuntu, som distroen bygger på. Man gør et stort nummer ud af, at det skal være så nemt som muligt og har f.eks. inkluderet drivere og programmer, som man i Ubuntu selv er nødt til at finde og installere. Man har også et værktøj til backup og restore af installerede programmer og disses tilknyttede filer i forbindelse med opgradering til ny version. At grænsefladen også er smukkere, gør ikke oplevelsen ringere.

Linux Mint kan specielt anbefales til Linux-begyndere.
hlupost
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: fre jun 18, 2010 18:27

Re: Linux Mint kan stærkt anbefales i stedet for Ubuntu

Indlægaf linux-abc.dk » lør jun 19, 2010 9:37

Når vi er ude i anbefalinger af distroer til begyndere, så synes jeg lige at der er tre mere der skal nævnes.

    Zorin - lidt "win7" agtig brugerflade, codex, java, flash osv. fra starten af - det eneste man behøver efter installation er at færdiggøre installationen af "dansk sprog" og hente opdateringer.

    Ylmf - Hvis du slet ikke kan finde ud af at bruge en pc hvis det ikke ligner winXP. :wink: Codex, java, flash osv. fra starten af - det eneste man behøver efter installation er at installere "dansk sprog" (var på engelsk sidst jeg prøvede - har heller ikke prøvet om javaen understytter netbank)

    Ultimate Edition spækket med programmer, tilretninger osv. Giver dig også valget mellem Gnome2.30, KDE4.43, XFCE4.7 og LXDE skrivebordene ved boot. Er født med codex, flash men kun fri java. Hvis du skal bruge fx. netbank skal du selv afinstallere java, hente og installere sun-java i stedet

Alle tre er Ubuntu-baserede.

Jeg bruger selv UE på min hjemme-PC og Zorin (i dual-boot med win7) på min firma-PC - var det ikke fordi at der er nogle offentlige instanser som jeg er nød til at søge og hente oplysninger fra, havde jeg ikke win7 overhovedet :!:
Mvh. Uffe
Brugeravatar
linux-abc.dk
 
Indlæg: 225
Tilmeldt: man aug 03, 2009 21:13
Geografisk sted: Syddjurs

Re: Linux Mint kan stærkt anbefales i stedet for Ubuntu

Indlægaf Gæst » ons maj 03, 2023 21:21

Hej Ludvig
Der er ikke meget gang i den her men jeg prøver alligevel-
Jeg har lige instaleret 21.1 på en ny maskine ( kraftig maskine ) Jeg kan ikke få min printer til at virke, den er ikke i driver basen, det er en Canon I-sensys LBP 7110Cw. Den kører dog på min nuværende PC med den forige version. Jeg synes at kunne huske, jeg fik driveren ved at opdatere databasen men, jeg kan ikke huske, hvordan, jeg gjorde. Er der hjælp at hente her ?
Venlig hilsen
Claus
Gæst
 

Re: Linux Mint kan stærkt anbefales i stedet for Ubuntu

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons maj 03, 2023 21:47

Det er ikke ligefrem en ny model/driver, så den burde virke. Hvad sker der, når du prøver at printe?

Prøver du at bruge en trådløs forbindelse? I så fald, prøv at forbinde printeren med et kabel.

I værste fald kan du hente en driver hos Canon, men jeg tror ikke, at det er der problemet ligger.
https://www.canon.dk/support/consumer_p ... %20(64-bit)
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Ris og ros

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron