Nyt hjemmesideprogram!

Ris og ros til Ludvigs Hjørne. Her kan du desuden komme med programforslag til andet, du gerne vil se på Ludvigs Hjørne.

Nyt hjemmesideprogram!

Indlægaf Allegro » ons jul 20, 2011 22:08

Må jeg hermed foreslå en guide til hjemmesideprogrammet BlueGriffon, som er relativt nyt og som tilsyneladende kan noget mere end Kompozer og desuden stadig udvikles. Det er gratis i sin grundform, men man kan købe udvidelser. Jeg har begrænset erfaring i hjemmesidedesign, men det kunne se ud til at være et godt bud på et up to date gratis program for den avancerede amatør?!
Allegro
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: ons jul 20, 2011 22:02

Re: Nyt hjemmesideprogram!

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jul 20, 2011 23:39

Tak for forslaget, men der skal ske meget med programmet, før jeg evt. skriver om det.

Jeg har flere gange kigget på Bluegriffon, og har indtil nu valgt det fra. Det gælder såvel at skrive om det som at oversætte det (det var mig, der oversatte KompoZer).

Bluegriffon virker ufærdigt og meget nørdet. Jeg er ikke just begynder med hensyn til at bruge computer og forskellige programmer, men jeg kan ikke finde ud af at lave noget så simpelt som en span, der fx ændrer et ord i en tekst til fed skrift. Det ser ikke ud til at være muligt i CSS-editoren, som iøvrigt bestemt ikke er for begyndere.

Hvis du ikke er klar over det, så laves Bluegriffon af den samme person som lavede Nvu - forløberen for KompoZer. Den gang viste han, at han er skrap til at programmere og lave et brugervenligt program, men samtidig at han er elendig til at lave en arbejdsplan og følge den. Denne gang synes jeg, det er galt med såvel arbejdsplan som med brugervenligheden.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Ris og ros

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster