Bare lidt ros

Ris og ros til Ludvigs Hjørne. Her kan du desuden komme med programforslag til andet, du gerne vil se på Ludvigs Hjørne.

Bare lidt ros

Indlægaf Theo » søn sep 24, 2006 21:47

Jeg kigger ofte forbi hos Ludvig for lige at læse et eller andet jeg har glemt om hjemmesider og det er dig/ham der har fået mig i gang med at lave hjemmeside. Let forståeligt sprog og alligevel en del kompliceret viden, glider ned på en god måde. Jeg deler desværre ikke din begejstring for Nvu, så jeg har slået mig på Frontpage, men hvis der en dag er en version der virker mere "færdig" melder jeg mig under "Nvu-fanerne" igen
Tak for hjælpen Ludvig :D

Det har i hvert fald givet mig viden til at lave min egen hjemmeside

http://home20.inet.tele.dk/soparken/index.html
Theo
 

Re: Bare lidt ros

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons sep 27, 2006 1:58

Theo skrev:Jeg deler desværre ikke din begejstring for Nvu, så jeg har slået mig på Frontpage


Der er helt klart kvalitetsforskel på et professionelt program som Frontpage og så Nvu. Nvu er et ganske godt alternativ til dem, der ikke har lyst til at betale over tusinde kroner for et mere professionelt program. Og så har Nvu da også et par fordele i forhold til en del af konkurrenterne: Nvu laver kode, der overholder standarderne.

Theo skrev:men hvis der en dag er en version der virker mere "færdig" melder jeg mig under "Nvu-fanerne" igen


Der findes faktisk en bedre udgave, den hedder blot ikke Nvu, men KompoZer. Det er reelt det samme program som Nvu, bare med en række fejlrettelser og enkelte forbedringer. Det kan nok ikke betale sig for dig at skifte, når nu du har Frontpage og er tilfreds med det, men skulle du have lyst til at se nærmere på KompoZer kan det findes på nedenstående side - også på dansk:
http://kompozer.net/

Jeg regner med at lave mine Nvu-sider om til at handle om KompoZer, når næste version udkommer - jeg venter blot på, at fejlen ved upload af baggrundsbilleder bliver rettet.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Ris og ros

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster